PR článek - Patříte mezi řidiče, kteří nemají na silnici žádný problém, nebo se (možná trochu nevědomky) dopouštíte některé z chyb, kterými jsou čeští řidiči proslavení? Pročtěte si pozorně následující řádky a zjistíte, jak na tom jste.
Tenhle zjednodušený název, nahrazující správný (ale poněkud kostrbatý) termín zdrhovadlo se vžil v češtině už dávno, ovšem mnoha motoristům stále nic neříká, jakmile se týká silničního provozu. Určitě jste už zažili situaci, kdy v místě zúžení komunikace ze dvou pruhů do jednoho dochází ke zmatenému a občas i odřenými plechy zavánějícímu řazení vozidel za sebou. Přitom je princip tak jednoduchý - stejně jako skutečného zipu. Vozy v přiřazovacím pruhu by měly dojet až na konec úseku, před zúžením použít směrovku a zařadit se mezi vozy v přímém pruhu systémem jeden z přímého pruhu a jeden z přiřazujícího. Body se za to ale neberou, takže řidiči se občas chovají dost nevychovaně.
2. Platíme zbytečně moc za povinné ručeníPovinné ručení je vyžadováno zákonem, ovšem výběr pojišťovny už je na vás, coby majiteli vozidla. Slouží k tomu, abyste byli v případě nehody schopni pokrýt vzniklé škody na majetku i zdraví ostatních osob. Kolik za povinné ručení zaplatíte, záleží na tom, co od pojistky v případě plnění očekáváte, ovšem stejné podmínky (a někdy i výhodnější) můžete získat často u jiné pojišťovny, je tedy třeba trochu hledat. Najít nejlevnější povinné ručení na trhu není až takový problém.
Nemusíte obíhat pobočky a studovat stoh materiálů, žijeme v době internetu, takže výběr lze urychlit a zjednodušit pomocí online srovnávače. Cenu pojistky samozřejmě ovlivní technické parametry vozu, účel používání a požadavek na výši pojistného plnění. I tak se ale často vyplatí nezůstávat bez prověření ostatních nabídek u stejné pojišťovny, objevují se nové a nabízejí často za stejné peníze víc nebo shodné plnění a podmínky za podstatně nižší částku.
3. Směrovky nejsou na autě jen pro paráduŘidiči jim běžně říkají blinkry a dobře vědí, k čemu slouží. Ovšem druhá věc je, že mnozí jejich používání prostě ignorují, čímž ostatním účastníkům silničního provozu mnohdy přivodí těžké chvíle a současně ohrožují i sebe. Dát včas vědět o zamýšlené změně směru, to je něco, co byste neměli v žádném případě podceňovat. Umožníte tak totiž i ostatním řidičům s předstihem předvídat vaše konání a přizpůsobit se mu.
4. Jízda v levém pruhuPro silniční provoz platí, že v pravém pruhu se jezdí pomaleji, v levém rychleji. Levý by měl sloužit hlavně pro předjíždění, další jízdou v něm můžete totiž blokovat řidiče, kteří jedou za vámi a chtějí jet rychleji. Berte ohledy na ostatní tak, jak byste chtěli, aby byli oni ohleduplní vůči vám!
5. Telefonování za volantemPokud nemáte instalováno zařízení handsfree, nesmíte za jízdy jako řidiči telefonovat. Jistě, máte dojem, že to s mobilem v ruce zvládnete, ale není to pokaždé pravda, ohrožujete ostatní a vystavujete se i postihu ze strany policie v podobě ztráty dvou bodů a finančního postihu. Raději tedy zastavte u krajnice a potom si hovor vyřiďte.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).