1. Zip není jen součástí oblečení
Tenhle zjednodušený název, nahrazující správný (ale poněkud kostrbatý) termín zdrhovadlo se vžil v češtině už dávno, ovšem mnoha motoristům stále nic neříká, jakmile se týká silničního provozu. Určitě jste už zažili situaci, kdy v místě zúžení komunikace ze dvou pruhů do jednoho dochází ke zmatenému a občas i odřenými plechy zavánějícímu řazení vozidel za sebou. Přitom je princip tak jednoduchý - stejně jako skutečného zipu. Vozy v přiřazovacím pruhu by měly dojet až na konec úseku, před zúžením použít směrovku a zařadit se mezi vozy v přímém pruhu systémem jeden z přímého pruhu a jeden z přiřazujícího. Body se za to ale neberou, takže řidiči se občas chovají dost nevychovaně.
2. Platíme zbytečně moc za povinné ručení
Povinné ručení je vyžadováno zákonem, ovšem výběr pojišťovny už je na vás, coby majiteli vozidla. Slouží k tomu, abyste byli v případě nehody schopni pokrýt vzniklé škody na majetku i zdraví ostatních osob. Kolik za povinné ručení zaplatíte, záleží na tom, co od pojistky v případě plnění očekáváte, ovšem stejné podmínky (a někdy i výhodnější) můžete získat často u jiné pojišťovny, je tedy třeba trochu hledat. Najít nejlevnější povinné ručení na trhu není až takový problém.
Nemusíte obíhat pobočky a studovat stoh materiálů, žijeme v době internetu, takže výběr lze urychlit a zjednodušit pomocí online srovnávače. Cenu pojistky samozřejmě ovlivní technické parametry vozu, účel používání a požadavek na výši pojistného plnění. I tak se ale často vyplatí nezůstávat bez prověření ostatních nabídek u stejné pojišťovny, objevují se nové a nabízejí často za stejné peníze víc nebo shodné plnění a podmínky za podstatně nižší částku.
3. Směrovky nejsou na autě jen pro parádu
Řidiči jim běžně říkají blinkry a dobře vědí, k čemu slouží. Ovšem druhá věc je, že mnozí jejich používání prostě ignorují, čímž ostatním účastníkům silničního provozu mnohdy přivodí těžké chvíle a současně ohrožují i sebe. Dát včas vědět o zamýšlené změně směru, to je něco, co byste neměli v žádném případě podceňovat. Umožníte tak totiž i ostatním řidičům s předstihem předvídat vaše konání a přizpůsobit se mu.
4. Jízda v levém pruhu
Pro silniční provoz platí, že v pravém pruhu se jezdí pomaleji, v levém rychleji. Levý by měl sloužit hlavně pro předjíždění, další jízdou v něm můžete totiž blokovat řidiče, kteří jedou za vámi a chtějí jet rychleji. Berte ohledy na ostatní tak, jak byste chtěli, aby byli oni ohleduplní vůči vám!
5. Telefonování za volantem
Pokud nemáte instalováno zařízení handsfree, nesmíte za jízdy jako řidiči telefonovat. Jistě, máte dojem, že to s mobilem v ruce zvládnete, ale není to pokaždé pravda, ohrožujete ostatní a vystavujete se i postihu ze strany policie v podobě ztráty dvou bodů a finančního postihu. Raději tedy zastavte u krajnice a potom si hovor vyřiďte.