Před více než rokem vyslala společnost Space X do vesmíru raketu Falcon Heavy, jejímž nákladem byl elektrický Tesla Roadster. Za volantem vozu, který kdysi patřil zakladateli Space X i Tesly, nyní sedí Starman, kterému už se povedlo urazit neskutečnou porci kilometrů.
Nejznámějším automobilem s největším nájezdem bylo dlouhou dobu elegantní Volvo P1800, jehož majitel Irv Gordon s ním urazil vzdálenost kousek pod 5 milionů kilometrů. V listopadu minulého roku, kdy Tesla roadster míjel Mars, však Gordon zemřel a Volvo tak přišlo o svého pečlivého majitele a nadšeného řidiče.
Vesmírný Tesla Roadster si však každou chvíli připisuje další stovky a tisíce vesmírných kilometrů. Podle webu WhereIsroadster.com, který se sledování Roadsteru věnuje, už Starman urazil něco kolo 807 milionu kilometrů. Pro srovnání, oběžná dráha Země měří 940 milionů kilometrů.
Ještě lepším příkladem je však srovnání se vzdáleností převedenou na všechny silnice na naší modré planetě. Předpokládá se totiž, že na Zemi je okolo 65 milionů různých silnic, přičemž toto číslo každý rok roste. Starman už by však se svým nájezdem dokázal všechny tyto silnice projet rovnou dvaadvacetkrát!
Jak navíc poznamenává web Jalopnik, spotřeba vozu se navzdory obrovským nádržím rakety Falcon Heavy neustále snižuje. Těžká raketa Falcon Heavy je vybavena 27 motory, do kterých proudí palivo z nádrží o kapacitě 126 000 galonů. Tedy cca 476 962 litrů paliva.
Pokud ovšem vezmeme v úvahu vzdálenost, kterou už Tesla urazila, dostáváme se na úctyhodnou spotřebu 3 983 mil na galon paliva. Tedy na evropské poměry 0.059 litrů na 100 kilometrů. Pro čistě elektrický pohonný systém je to sice stále moc, ale komu by se to nelíbilo?
Vůz je navíc stále v pohybu, takže se čísla na WhereIsRoadster neustále mění, vzdálenost stoupá a spotřeba klesá. Naprosto ideální kombinace.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?