Před více než rokem vyslala společnost Space X do vesmíru raketu Falcon Heavy, jejímž nákladem byl elektrický Tesla Roadster. Za volantem vozu, který kdysi patřil zakladateli Space X i Tesly, nyní sedí Starman, kterému už se povedlo urazit neskutečnou porci kilometrů.
Nejznámějším automobilem s největším nájezdem bylo dlouhou dobu elegantní Volvo P1800, jehož majitel Irv Gordon s ním urazil vzdálenost kousek pod 5 milionů kilometrů. V listopadu minulého roku, kdy Tesla roadster míjel Mars, však Gordon zemřel a Volvo tak přišlo o svého pečlivého majitele a nadšeného řidiče.
Vesmírný Tesla Roadster si však každou chvíli připisuje další stovky a tisíce vesmírných kilometrů. Podle webu WhereIsroadster.com, který se sledování Roadsteru věnuje, už Starman urazil něco kolo 807 milionu kilometrů. Pro srovnání, oběžná dráha Země měří 940 milionů kilometrů.
Ještě lepším příkladem je však srovnání se vzdáleností převedenou na všechny silnice na naší modré planetě. Předpokládá se totiž, že na Zemi je okolo 65 milionů různých silnic, přičemž toto číslo každý rok roste. Starman už by však se svým nájezdem dokázal všechny tyto silnice projet rovnou dvaadvacetkrát!
Jak navíc poznamenává web Jalopnik, spotřeba vozu se navzdory obrovským nádržím rakety Falcon Heavy neustále snižuje. Těžká raketa Falcon Heavy je vybavena 27 motory, do kterých proudí palivo z nádrží o kapacitě 126 000 galonů. Tedy cca 476 962 litrů paliva.
Pokud ovšem vezmeme v úvahu vzdálenost, kterou už Tesla urazila, dostáváme se na úctyhodnou spotřebu 3 983 mil na galon paliva. Tedy na evropské poměry 0.059 litrů na 100 kilometrů. Pro čistě elektrický pohonný systém je to sice stále moc, ale komu by se to nelíbilo?
Vůz je navíc stále v pohybu, takže se čísla na WhereIsRoadster neustále mění, vzdálenost stoupá a spotřeba klesá. Naprosto ideální kombinace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.