Před více než rokem vyslala společnost Space X do vesmíru raketu Falcon Heavy, jejímž nákladem byl elektrický Tesla Roadster. Za volantem vozu, který kdysi patřil zakladateli Space X i Tesly, nyní sedí Starman, kterému už se povedlo urazit neskutečnou porci kilometrů.
Nejznámějším automobilem s největším nájezdem bylo dlouhou dobu elegantní Volvo P1800, jehož majitel Irv Gordon s ním urazil vzdálenost kousek pod 5 milionů kilometrů. V listopadu minulého roku, kdy Tesla roadster míjel Mars, však Gordon zemřel a Volvo tak přišlo o svého pečlivého majitele a nadšeného řidiče.
Vesmírný Tesla Roadster si však každou chvíli připisuje další stovky a tisíce vesmírných kilometrů. Podle webu WhereIsroadster.com, který se sledování Roadsteru věnuje, už Starman urazil něco kolo 807 milionu kilometrů. Pro srovnání, oběžná dráha Země měří 940 milionů kilometrů.
Ještě lepším příkladem je však srovnání se vzdáleností převedenou na všechny silnice na naší modré planetě. Předpokládá se totiž, že na Zemi je okolo 65 milionů různých silnic, přičemž toto číslo každý rok roste. Starman už by však se svým nájezdem dokázal všechny tyto silnice projet rovnou dvaadvacetkrát!
Jak navíc poznamenává web Jalopnik, spotřeba vozu se navzdory obrovským nádržím rakety Falcon Heavy neustále snižuje. Těžká raketa Falcon Heavy je vybavena 27 motory, do kterých proudí palivo z nádrží o kapacitě 126 000 galonů. Tedy cca 476 962 litrů paliva.
Pokud ovšem vezmeme v úvahu vzdálenost, kterou už Tesla urazila, dostáváme se na úctyhodnou spotřebu 3 983 mil na galon paliva. Tedy na evropské poměry 0.059 litrů na 100 kilometrů. Pro čistě elektrický pohonný systém je to sice stále moc, ale komu by se to nelíbilo?
Vůz je navíc stále v pohybu, takže se čísla na WhereIsRoadster neustále mění, vzdálenost stoupá a spotřeba klesá. Naprosto ideální kombinace.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.