Vesmírný Tesla Roadster už „najel" 22x víc kilometrů, než kolik měří všechny silnice na Zemi

Tesla Roadster ve vesmíru
Tesla Roadster ve vesmíru, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. března 2019 16:10
Sdílej:

Před více než rokem vyslala společnost Space X do vesmíru raketu Falcon Heavy, jejímž nákladem byl elektrický Tesla Roadster. Za volantem vozu, který kdysi patřil zakladateli Space X i Tesly, nyní sedí Starman, kterému už se povedlo urazit neskutečnou porci kilometrů.

Nejznámějším automobilem s největším nájezdem bylo dlouhou dobu elegantní Volvo P1800, jehož majitel Irv Gordon s ním urazil vzdálenost kousek pod 5 milionů kilometrů. V listopadu minulého roku, kdy Tesla roadster míjel Mars, však Gordon zemřel a Volvo tak přišlo o svého pečlivého majitele a nadšeného řidiče.

Vesmírný Tesla Roadster si však každou chvíli připisuje další stovky a tisíce vesmírných kilometrů. Podle webu WhereIsroadster.com, který se sledování Roadsteru věnuje, už Starman urazil něco kolo 807 milionu kilometrů. Pro srovnání, oběžná dráha Země měří 940 milionů kilometrů.

Ještě lepším příkladem je však srovnání se vzdáleností převedenou na všechny silnice na naší modré planetě. Předpokládá se totiž, že na Zemi je okolo 65 milionů různých silnic, přičemž toto číslo každý rok roste. Starman už by však se svým nájezdem dokázal všechny tyto silnice projet rovnou dvaadvacetkrát!

Jak navíc poznamenává web Jalopnik, spotřeba vozu se navzdory obrovským nádržím rakety Falcon Heavy neustále snižuje. Těžká raketa Falcon Heavy je vybavena 27 motory, do kterých proudí palivo z nádrží o kapacitě 126 000 galonů. Tedy cca 476 962 litrů paliva.

Pokud ovšem vezmeme v úvahu vzdálenost, kterou už Tesla urazila, dostáváme se na úctyhodnou spotřebu 3 983 mil na galon paliva. Tedy na evropské poměry 0.059 litrů na 100 kilometrů. Pro čistě elektrický pohonný systém je to sice stále moc, ale komu by se to nelíbilo?

Vůz je navíc stále v pohybu, takže se čísla na WhereIsRoadster neustále mění, vzdálenost stoupá a spotřeba klesá. Naprosto ideální kombinace. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?