Před více než rokem vyslala společnost Space X do vesmíru raketu Falcon Heavy, jejímž nákladem byl elektrický Tesla Roadster. Za volantem vozu, který kdysi patřil zakladateli Space X i Tesly, nyní sedí Starman, kterému už se povedlo urazit neskutečnou porci kilometrů.
Nejznámějším automobilem s největším nájezdem bylo dlouhou dobu elegantní Volvo P1800, jehož majitel Irv Gordon s ním urazil vzdálenost kousek pod 5 milionů kilometrů. V listopadu minulého roku, kdy Tesla roadster míjel Mars, však Gordon zemřel a Volvo tak přišlo o svého pečlivého majitele a nadšeného řidiče.
Vesmírný Tesla Roadster si však každou chvíli připisuje další stovky a tisíce vesmírných kilometrů. Podle webu WhereIsroadster.com, který se sledování Roadsteru věnuje, už Starman urazil něco kolo 807 milionu kilometrů. Pro srovnání, oběžná dráha Země měří 940 milionů kilometrů.
Ještě lepším příkladem je však srovnání se vzdáleností převedenou na všechny silnice na naší modré planetě. Předpokládá se totiž, že na Zemi je okolo 65 milionů různých silnic, přičemž toto číslo každý rok roste. Starman už by však se svým nájezdem dokázal všechny tyto silnice projet rovnou dvaadvacetkrát!
Jak navíc poznamenává web Jalopnik, spotřeba vozu se navzdory obrovským nádržím rakety Falcon Heavy neustále snižuje. Těžká raketa Falcon Heavy je vybavena 27 motory, do kterých proudí palivo z nádrží o kapacitě 126 000 galonů. Tedy cca 476 962 litrů paliva.
Pokud ovšem vezmeme v úvahu vzdálenost, kterou už Tesla urazila, dostáváme se na úctyhodnou spotřebu 3 983 mil na galon paliva. Tedy na evropské poměry 0.059 litrů na 100 kilometrů. Pro čistě elektrický pohonný systém je to sice stále moc, ale komu by se to nelíbilo?
Vůz je navíc stále v pohybu, takže se čísla na WhereIsRoadster neustále mění, vzdálenost stoupá a spotřeba klesá. Naprosto ideální kombinace.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.