Pořízení obytného vozu je snem stále většího počtu lidí, ovšem ještě před jeho splněním je potřeba si zodpovědět několik otázek. A jedna z těch nejčastějších se vztahuje k využití obytného vozu v momentě, kdy za dovolenou necestujete. Britská společnost Campers Scotland však tuto otázku vyřešila se svým modelem Eco Explorer.
Využívat obytné dodávky ke každodennímu dojíždění do práce, na nákupy či s dětmi do školy může být limitující v mnoha ohledech. Ať už se bavíme o velikosti vozu, nedostatku běžně využitelných úložných prostor nebo často vyšší spotřebě, kterou zvyšují desítky kilogramů kempingového vybavení. Eco Explorer je však řešením na většinu z těchto problémů.
Základem tohoto neobvyklého obytného speciálu se stala hybridní dodávka Toyota Alphard Hybrid, kterou lidé ze společnosti Campers Scotland objevili v Japonsku, nechali ji dovézt a přestavěli ji na obytný vůz. Největšími přednostmi tohoto speciálu je přitom kromě každodenní použitelnosti i dojezd. V provedení Tribird totiž dodávka zvládá okolo 1 000 mil (cca 1009 km) na jednu nádrž).
Vnitřní prostor Eco Exploreru odpovídá klasickému uspořádání minivanu, včetně lavice pro tři cestující. To je ale první větší rozdíl oproti konvenčním obytným dodávkám postaveným na tomto základu, které obvykle obětují jednoho cestujícího na zadní lavici. Díky tomu pak lze na boku vozidla postavit alespoň základní kuchyňku, která umožní plnohodnotné bydlení na cestách.
Účelem Eco Exploreru však má být maximální univerzálnost pro každodenní použití a proto se konstruktéři rozhodli zachovat tradiční uspořádání s celkově pětimístnou kabinou. O možnost kvalitně se stravovat na cestách však majitelé rozhodně nepřijdou. V kabině totiž může být vztyčen demontovatelný stolek, pod kterým je uložen indukční vařič. V konzoli mezi předními sedadly je navíc umístěna výkonná cestovní lednice.
V případě nocování pak stačí pouze posunout zadní lavici, ze které se rázem stane plnohodnotná postel. Další místa na spaní pak zajistí výklopný stan ukrytý pod střechou, díky čemuž se v dodávce může vyspat celá pětičlenná posádka.
Kromě této univerzálnosti má však Eco Explorer stále ještě jedno eso v rukávu. Standardně je minivan dodáván s hybridním pohonem Toyota E-Four (Hybrid Synergy Drive), jehož 2.4 litrový benzínový motor v kombinaci s elektromotorem posílá výkon na všechna čtyři kola. A navíc, jak už jsme u tohoto pohonu zvyklí, je možné při nižších rychlostech jet na kratší vzdálenost pouze na elektrickou energii.
Pokud by to však stále někomu přišlo jako příliš neekonomické, nabízí Campers Scotland ještě úpravu „Tribrid." Díky té se Toyoty naučí spalovat i LPG z přidané nádrže a celkový dojezd na jedno tankování by se měl vyšplhat až k hranici 1 000 mil, tedy cca 1 609 kilometrů.
A kolik tahle sranda stojí? Campers Scotland mají Eco Explorer v nabídce za 24 995 liber, což je cca 737 700 Kč. Pokud byste ale zatoužili po provedení „Tribrid," budete muset z peněženky vytáhnout dalších 2 000 liber, tedy cca 59 000 Kč. A ačkoliv se vůz dodává pouze s řízením na pravé straně, s jeho importem do kontinentální Evropy by neměl být sebemenší problém, jak uvádí web Motor1, který na tuto neobvyklou přestavbu upozornil.
Ambice společnosti však sahají i za Evropu, neboť by podle všeho rády brzy expandovala do USA. A vlastně se ani není čemu divit, neboť její portfolio se rozrůstá o velice zajímavé kousky. Ostatně již začátkem měsíce se objevily o neobvyklé offroadové obytné úpravě dodávky Mitsubishi Delica, kterou mají na svědomí opět lidi z Campers Scotland.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?