Pořízení obytného vozu je snem stále většího počtu lidí, ovšem ještě před jeho splněním je potřeba si zodpovědět několik otázek. A jedna z těch nejčastějších se vztahuje k využití obytného vozu v momentě, kdy za dovolenou necestujete. Britská společnost Campers Scotland však tuto otázku vyřešila se svým modelem Eco Explorer.
Využívat obytné dodávky ke každodennímu dojíždění do práce, na nákupy či s dětmi do školy může být limitující v mnoha ohledech. Ať už se bavíme o velikosti vozu, nedostatku běžně využitelných úložných prostor nebo často vyšší spotřebě, kterou zvyšují desítky kilogramů kempingového vybavení. Eco Explorer je však řešením na většinu z těchto problémů.
Základem tohoto neobvyklého obytného speciálu se stala hybridní dodávka Toyota Alphard Hybrid, kterou lidé ze společnosti Campers Scotland objevili v Japonsku, nechali ji dovézt a přestavěli ji na obytný vůz. Největšími přednostmi tohoto speciálu je přitom kromě každodenní použitelnosti i dojezd. V provedení Tribird totiž dodávka zvládá okolo 1 000 mil (cca 1009 km) na jednu nádrž).
Vnitřní prostor Eco Exploreru odpovídá klasickému uspořádání minivanu, včetně lavice pro tři cestující. To je ale první větší rozdíl oproti konvenčním obytným dodávkám postaveným na tomto základu, které obvykle obětují jednoho cestujícího na zadní lavici. Díky tomu pak lze na boku vozidla postavit alespoň základní kuchyňku, která umožní plnohodnotné bydlení na cestách.
Účelem Eco Exploreru však má být maximální univerzálnost pro každodenní použití a proto se konstruktéři rozhodli zachovat tradiční uspořádání s celkově pětimístnou kabinou. O možnost kvalitně se stravovat na cestách však majitelé rozhodně nepřijdou. V kabině totiž může být vztyčen demontovatelný stolek, pod kterým je uložen indukční vařič. V konzoli mezi předními sedadly je navíc umístěna výkonná cestovní lednice.
V případě nocování pak stačí pouze posunout zadní lavici, ze které se rázem stane plnohodnotná postel. Další místa na spaní pak zajistí výklopný stan ukrytý pod střechou, díky čemuž se v dodávce může vyspat celá pětičlenná posádka.
Kromě této univerzálnosti má však Eco Explorer stále ještě jedno eso v rukávu. Standardně je minivan dodáván s hybridním pohonem Toyota E-Four (Hybrid Synergy Drive), jehož 2.4 litrový benzínový motor v kombinaci s elektromotorem posílá výkon na všechna čtyři kola. A navíc, jak už jsme u tohoto pohonu zvyklí, je možné při nižších rychlostech jet na kratší vzdálenost pouze na elektrickou energii.
Pokud by to však stále někomu přišlo jako příliš neekonomické, nabízí Campers Scotland ještě úpravu „Tribrid." Díky té se Toyoty naučí spalovat i LPG z přidané nádrže a celkový dojezd na jedno tankování by se měl vyšplhat až k hranici 1 000 mil, tedy cca 1 609 kilometrů.
A kolik tahle sranda stojí? Campers Scotland mají Eco Explorer v nabídce za 24 995 liber, což je cca 737 700 Kč. Pokud byste ale zatoužili po provedení „Tribrid," budete muset z peněženky vytáhnout dalších 2 000 liber, tedy cca 59 000 Kč. A ačkoliv se vůz dodává pouze s řízením na pravé straně, s jeho importem do kontinentální Evropy by neměl být sebemenší problém, jak uvádí web Motor1, který na tuto neobvyklou přestavbu upozornil.
Ambice společnosti však sahají i za Evropu, neboť by podle všeho rády brzy expandovala do USA. A vlastně se ani není čemu divit, neboť její portfolio se rozrůstá o velice zajímavé kousky. Ostatně již začátkem měsíce se objevily o neobvyklé offroadové obytné úpravě dodávky Mitsubishi Delica, kterou mají na svědomí opět lidi z Campers Scotland.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?