Maďarští technici se rozhodli zmapovat úbytky výkonu všech důležitých strojů bývalého východního bloku. Prozatím nejlépe se prezentoval vysmívaný Trabant 601, kterému byl po dekádách provozu naměřen naopak vyšší výkon. Jak dopadl další dvoutaktní zázrak ze stejné země?
Wartburg 353 se začal ve východoněmecké továrně vyrábět už v roce 1966, pod moderní hranatou karosérií se však ukrývala upravená technika předchozího modelu 311, který se na trh dostal už o deset let dříve. Stejně jako další komunistické vozy i Wartburg 353 čekala velmi dlouhá kariéra, dvoutaktní model se přestal vyrábět až v roce 1988, kdy se do stejné karosérie začal montovat čtyřválec z VW Polo. Poslední hranatý Wartburg tak z továrny vyjel až na jaře 1991.
Stejně jako první Wartburg i nová 353 dostala vodou chlazený dvoutaktní tříválec, s objemem 993 ccm a výkonem 50 koní a 100 Nm. Ten svůj původ datuje ještě do období před druhou světovou válkou, kdy jej začala vyvýjet automobilka DKW. Na svou dobu a na zvolený typ pohonu tedy docela slušná čísla, nový Wartburg proto nabídl o trošku zábavnější jízdní vlastnosti než mnohá konkurence, s maximální rychlostí 130 km/h a zrychlení z nuly na sto za 13,2 sekundy. Popularitu si ale získal také díky velmi slušné nabídce místa a pohodlnému podvozku.
Bílý Wartburg 353 W Deluxe maďarského majitele je z roku 1983 a má najeto jen 115 tisíc kilometrů. Rok výroby znamená, že tento kousek už je vybaven modernějším karburátorem Jikov a také lepšími brzdami. Už na pohled je jasné, že jde o velmi udržovaný kousek, který si jeho majitel mladý drží jako veterána. Vůz také nikdy nebyl renovován, je ve zcela původním stavu a dle nálepky na zadním okně může jít o kus původně prodaný přímo ve Východním Německu.
Vzhledem k tomu, co předvedl na motorové brzdě Trabant 601, který všechny přítomné překvapil navýšením výkonu, byla očekávání pro další dvoutakt vysoká. 35 let starý stroj s pohonem předních kol a čtyřstupňovou převodovkou se na brzdě nakonec také docela předvedl, po několika měřeních se totiž na displeji ukázala výsledná hodnota 50 koní. Ani dekády provozu tak malému tříválci neubrali na síle, o něco menší je však točivý moment, který se zobrazil jako 92 Nm /3045 ot/min. Opět jde tedy o skvělý výsedek, zejména ve srovnání s testy ukrajinského Záporožce nebo československé Škodovky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.