Aplikace PursuitAlert v lidech často vzbuzuje pocit, že se její tvůrci nejspíš zbláznili. Každý člověk při smyslech si přece musí uvědomit, že ho pronásleduje policie, nebo ne? Pravý účel této aplikace je však poněkud jiný. Její tvůrci si totiž dali za cíl snížit enormní počet zraněných či usmrcených lidí, kteří se každoročně zapletou do policejních honiček.
Jak upozorňuje propagační video kampaně, každý den jsou v USA usmrceni nebo vážně zraněni v průměru tři lidé, kteří se připletou do policejního pronásledování. A právě tyto statistiky by aplikace PursuitAlert chtěla změnit.
Jak zdůrazňuje Tim Morgan, zakladatel PursuitAlert, na území USA již funguje řada podobných systémů, které dokáží varovat lidi před hurikány, záplavami nebo bouřkami. Díky tomu se podařilo počty obětí při těchto událostech výrazně snížit. A stejný efekt se očekává i od PursuitAlert.
Aplikace, která je dostupná pro chytré telefony s OS Android i iOS, varuje řidiče v momentě, kdy v okolí do 2 mil (cca 3.2 km) probíhá policejní pronásledování. Řidič by se tak měl začít více koncentrovat na řízení a své okolí, případně může při pocitu ohrožení na chvíli zastavit mimo silnici.
Mnohým to může přijít jako naprostá zbytečnost, zvláště když američtí policisté využívají výrazně osvětlená auta, hlasité sirény a obvykle se jich pronásledování účastní hned několik. Pravdou však je, že ve skutečnosti jsou lidé probíhajícím policejním pronásledováním většinou dost zaskočeni.
To platí zejména u rušných křižovatek, kde dochází k největšímu počtu vážných nehod. Lidé, kteří jsou ochotni riskovat své životy při prchání před policií, totiž neberou ohled na značky ani semafory. Notifikace od PursuitAlert by tak řidiče měla alespoň varovat před hrozícím nebezpečím a dát jim větší šanci se připravit na cokoliv.
Společnost, jež byla založena již v roce 2016, vypustila aplikaci na trh teprve v listopadu minulého roku. Jediným zatím známým uživatelem ze strany policejních sborů je oddělení šerifa Oconee County Sheriff’s Department, jak informoval web Motor1, který na aplikaci upozornil. Její tvůrci však doufají, že se rychle rozšíří napříč celými USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?