Aplikace PursuitAlert v lidech často vzbuzuje pocit, že se její tvůrci nejspíš zbláznili. Každý člověk při smyslech si přece musí uvědomit, že ho pronásleduje policie, nebo ne? Pravý účel této aplikace je však poněkud jiný. Její tvůrci si totiž dali za cíl snížit enormní počet zraněných či usmrcených lidí, kteří se každoročně zapletou do policejních honiček.
Jak upozorňuje propagační video kampaně, každý den jsou v USA usmrceni nebo vážně zraněni v průměru tři lidé, kteří se připletou do policejního pronásledování. A právě tyto statistiky by aplikace PursuitAlert chtěla změnit.
Jak zdůrazňuje Tim Morgan, zakladatel PursuitAlert, na území USA již funguje řada podobných systémů, které dokáží varovat lidi před hurikány, záplavami nebo bouřkami. Díky tomu se podařilo počty obětí při těchto událostech výrazně snížit. A stejný efekt se očekává i od PursuitAlert.
Aplikace, která je dostupná pro chytré telefony s OS Android i iOS, varuje řidiče v momentě, kdy v okolí do 2 mil (cca 3.2 km) probíhá policejní pronásledování. Řidič by se tak měl začít více koncentrovat na řízení a své okolí, případně může při pocitu ohrožení na chvíli zastavit mimo silnici.
Mnohým to může přijít jako naprostá zbytečnost, zvláště když američtí policisté využívají výrazně osvětlená auta, hlasité sirény a obvykle se jich pronásledování účastní hned několik. Pravdou však je, že ve skutečnosti jsou lidé probíhajícím policejním pronásledováním většinou dost zaskočeni.
To platí zejména u rušných křižovatek, kde dochází k největšímu počtu vážných nehod. Lidé, kteří jsou ochotni riskovat své životy při prchání před policií, totiž neberou ohled na značky ani semafory. Notifikace od PursuitAlert by tak řidiče měla alespoň varovat před hrozícím nebezpečím a dát jim větší šanci se připravit na cokoliv.
Společnost, jež byla založena již v roce 2016, vypustila aplikaci na trh teprve v listopadu minulého roku. Jediným zatím známým uživatelem ze strany policejních sborů je oddělení šerifa Oconee County Sheriff’s Department, jak informoval web Motor1, který na aplikaci upozornil. Její tvůrci však doufají, že se rychle rozšíří napříč celými USA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?