Aplikace PursuitAlert v lidech často vzbuzuje pocit, že se její tvůrci nejspíš zbláznili. Každý člověk při smyslech si přece musí uvědomit, že ho pronásleduje policie, nebo ne? Pravý účel této aplikace je však poněkud jiný. Její tvůrci si totiž dali za cíl snížit enormní počet zraněných či usmrcených lidí, kteří se každoročně zapletou do policejních honiček.
Jak upozorňuje propagační video kampaně, každý den jsou v USA usmrceni nebo vážně zraněni v průměru tři lidé, kteří se připletou do policejního pronásledování. A právě tyto statistiky by aplikace PursuitAlert chtěla změnit.
Jak zdůrazňuje Tim Morgan, zakladatel PursuitAlert, na území USA již funguje řada podobných systémů, které dokáží varovat lidi před hurikány, záplavami nebo bouřkami. Díky tomu se podařilo počty obětí při těchto událostech výrazně snížit. A stejný efekt se očekává i od PursuitAlert.
Aplikace, která je dostupná pro chytré telefony s OS Android i iOS, varuje řidiče v momentě, kdy v okolí do 2 mil (cca 3.2 km) probíhá policejní pronásledování. Řidič by se tak měl začít více koncentrovat na řízení a své okolí, případně může při pocitu ohrožení na chvíli zastavit mimo silnici.
Mnohým to může přijít jako naprostá zbytečnost, zvláště když američtí policisté využívají výrazně osvětlená auta, hlasité sirény a obvykle se jich pronásledování účastní hned několik. Pravdou však je, že ve skutečnosti jsou lidé probíhajícím policejním pronásledováním většinou dost zaskočeni.
To platí zejména u rušných křižovatek, kde dochází k největšímu počtu vážných nehod. Lidé, kteří jsou ochotni riskovat své životy při prchání před policií, totiž neberou ohled na značky ani semafory. Notifikace od PursuitAlert by tak řidiče měla alespoň varovat před hrozícím nebezpečím a dát jim větší šanci se připravit na cokoliv.
Společnost, jež byla založena již v roce 2016, vypustila aplikaci na trh teprve v listopadu minulého roku. Jediným zatím známým uživatelem ze strany policejních sborů je oddělení šerifa Oconee County Sheriff’s Department, jak informoval web Motor1, který na aplikaci upozornil. Její tvůrci však doufají, že se rychle rozšíří napříč celými USA.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?