Aplikace PursuitAlert v lidech často vzbuzuje pocit, že se její tvůrci nejspíš zbláznili. Každý člověk při smyslech si přece musí uvědomit, že ho pronásleduje policie, nebo ne? Pravý účel této aplikace je však poněkud jiný. Její tvůrci si totiž dali za cíl snížit enormní počet zraněných či usmrcených lidí, kteří se každoročně zapletou do policejních honiček.
Jak upozorňuje propagační video kampaně, každý den jsou v USA usmrceni nebo vážně zraněni v průměru tři lidé, kteří se připletou do policejního pronásledování. A právě tyto statistiky by aplikace PursuitAlert chtěla změnit.
Jak zdůrazňuje Tim Morgan, zakladatel PursuitAlert, na území USA již funguje řada podobných systémů, které dokáží varovat lidi před hurikány, záplavami nebo bouřkami. Díky tomu se podařilo počty obětí při těchto událostech výrazně snížit. A stejný efekt se očekává i od PursuitAlert.
Aplikace, která je dostupná pro chytré telefony s OS Android i iOS, varuje řidiče v momentě, kdy v okolí do 2 mil (cca 3.2 km) probíhá policejní pronásledování. Řidič by se tak měl začít více koncentrovat na řízení a své okolí, případně může při pocitu ohrožení na chvíli zastavit mimo silnici.
Mnohým to může přijít jako naprostá zbytečnost, zvláště když američtí policisté využívají výrazně osvětlená auta, hlasité sirény a obvykle se jich pronásledování účastní hned několik. Pravdou však je, že ve skutečnosti jsou lidé probíhajícím policejním pronásledováním většinou dost zaskočeni.
To platí zejména u rušných křižovatek, kde dochází k největšímu počtu vážných nehod. Lidé, kteří jsou ochotni riskovat své životy při prchání před policií, totiž neberou ohled na značky ani semafory. Notifikace od PursuitAlert by tak řidiče měla alespoň varovat před hrozícím nebezpečím a dát jim větší šanci se připravit na cokoliv.
Společnost, jež byla založena již v roce 2016, vypustila aplikaci na trh teprve v listopadu minulého roku. Jediným zatím známým uživatelem ze strany policejních sborů je oddělení šerifa Oconee County Sheriff’s Department, jak informoval web Motor1, který na aplikaci upozornil. Její tvůrci však doufají, že se rychle rozšíří napříč celými USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.