Zatímco v Česku musí řidiči pravidelně na STK, ve Velké Británii musí řidiči na tzv. MoT test, který je jakousi místní obdobou. I zde se totiž kontrolují věci jako je technický stav vozidla, jeho bezpečnost nebo emise. Britská vláda pak celkový přehled o těchto testech zveřejňuje a na jeho základech vznikají různé studie.
V tomto případě zveřejnil britský motoristický web Auto Express studii, kterou z MoT testu (Ministry of Transport test) sestavila pojišťovací společnost By Miles. Ta analyzovala výsledky testů MOT za rok 2017 a vybrala pět automobilek & modelů, u kterých je největší pravděpodobnost, že projdou nebo naopak neprojdou testy MoT.
Do výzkumu byly zařazeny automobily se stářím tři až pět let, takže poslední modely na trhu nečekejte. Současně byly také vyloučeny všechny vozy, u kterých nebylo k dispozici alespoň 3 000 vzorků. Analýza se navíc zaměřila i na dny, kdy je úspěšnost u zkoušek nejvyšší a nejnižší. Nicméně pojďme se podívat na výsledky.
Na prvním místě mezi nejúspěšnějšími modely se objevila Honda Jazz (96.325% úspěšnost), kterou následovalo Porsche 911. Na třetím místě se umístila Toyota iQ, čtvrté místo patří roadsteru Mazda Mx-5 a pátá příčka patří opět automobilce Porsche, tentokrát však modelu Boxster.
Naopak nejhorší výsledky zaznamenaly poněkud nepřekvapivě užitkové vozy. Ostatně není se čemu divit, jejich pracovní tempo je hektické, na údržbu se příliš nehledí a nájezdy kilometrů, tedy ve Velké Británii spíš mil, dosahují astronomických hodnot. Nejhůře tak dopadl Vauxhall Combo (74.15% úspěšnost), u nás známý jako Opel Combo. Na druhé příčce byl Renault Megane, následovaný Renaultem Kangoo a pětici uzavírají vozy Citroen Dispatch a Ford Transit.
A jak jsme na tom s úspěšností samotných automobilek? Nejlépe je na tom opět Honda (93.77% úspěšnost), které na paty šlape Porsche a první trojici uzavírá Subaru. Čtvrté místo patří Lexusu a první pětku uzavírá Smart. Naopak na druhém konci tabulky se umístil Chrysler (80.14% úspěšnost), který následuje Chevrolet, Renault, Citroen a Alfa Romeo. Sluší se však zmínit, že Chrysler i Chevrolet už na britském trhu dále nefigurují.
Nejúspěšnější modely: Nejúspěšnější automobilky 1. Honda Jazz (96.32% úspěšnost) 1. Honda (93.77% úspěšnost) 2. Porsche 911 (95.93% úspěšnost) 2. Porsche (93.18% úspěšnost) 3. Toyota iQ (94.49% úspěšnost) 3. Subaru (92.84% úspěšnost) 4. Mazda MX-5 (94.42% úspěšnost) 4. Lexus (92.61% úspěšnost) 5. Porsche Boxster (94.4% úspěšnost) 5. Smart 92.42% úspěšnost) Nejméně úspěšné modely: Nejméně úspěšné automobilky: 1. Vauxhall Combo (74.15% úspěšnost) 1. Chrysler (80.14% úspěšnost) 2. Renault Mégane (77.47% úspěšnost) 2.Chevrolet (82.24% úspěšnost) 3. Renault Kangoo (77.61% úspěšnost) 3. Renault (82.45% úspěšnost) 4. Citroen Dispatch (77.79% úspěšnost) 4. Citroen (84.38% úspěšnost) 5. Ford Transit (77.79% úspěšnost) 5. Alfa Romeo (84.9 % úspěšnost)A kdy je v Británii nejlepší na MoT vyrazit? Nejlepším dnem by měla být neděle, kdy podle statistik úspěšně projde 79.03 % testovaných vozidel. Naopak nejhorším dnem bývá (nepřekvapivě) pondělí, kdy se úspěšnost pohybuje okolo 72.36 %. Rozdíly jsou to tedy poměrně zanedbatelné.
Zásadní roli v úspěšnosti u testů hrál samozřejmě i nájezd kilometrů. „Toyota, Honda a Mazda jsou zhruba v dolní polovině tabulky nájezdu kilometrů, zatímco Porsche je s průměrným roční nájezdem cca 5 755 km na samotném chvostu. Navíc není pochyb, že majitelé tři až pět let starých Porsche věnují svému vozu náležitou péči," uvedl James Blackham, CEO By Miles, pro Auto Express.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?