Zatímco v Česku musí řidiči pravidelně na STK, ve Velké Británii musí řidiči na tzv. MoT test, který je jakousi místní obdobou. I zde se totiž kontrolují věci jako je technický stav vozidla, jeho bezpečnost nebo emise. Britská vláda pak celkový přehled o těchto testech zveřejňuje a na jeho základech vznikají různé studie.
V tomto případě zveřejnil britský motoristický web Auto Express studii, kterou z MoT testu (Ministry of Transport test) sestavila pojišťovací společnost By Miles. Ta analyzovala výsledky testů MOT za rok 2017 a vybrala pět automobilek & modelů, u kterých je největší pravděpodobnost, že projdou nebo naopak neprojdou testy MoT.
Do výzkumu byly zařazeny automobily se stářím tři až pět let, takže poslední modely na trhu nečekejte. Současně byly také vyloučeny všechny vozy, u kterých nebylo k dispozici alespoň 3 000 vzorků. Analýza se navíc zaměřila i na dny, kdy je úspěšnost u zkoušek nejvyšší a nejnižší. Nicméně pojďme se podívat na výsledky.
Na prvním místě mezi nejúspěšnějšími modely se objevila Honda Jazz (96.325% úspěšnost), kterou následovalo Porsche 911. Na třetím místě se umístila Toyota iQ, čtvrté místo patří roadsteru Mazda Mx-5 a pátá příčka patří opět automobilce Porsche, tentokrát však modelu Boxster.
Naopak nejhorší výsledky zaznamenaly poněkud nepřekvapivě užitkové vozy. Ostatně není se čemu divit, jejich pracovní tempo je hektické, na údržbu se příliš nehledí a nájezdy kilometrů, tedy ve Velké Británii spíš mil, dosahují astronomických hodnot. Nejhůře tak dopadl Vauxhall Combo (74.15% úspěšnost), u nás známý jako Opel Combo. Na druhé příčce byl Renault Megane, následovaný Renaultem Kangoo a pětici uzavírají vozy Citroen Dispatch a Ford Transit.
A jak jsme na tom s úspěšností samotných automobilek? Nejlépe je na tom opět Honda (93.77% úspěšnost), které na paty šlape Porsche a první trojici uzavírá Subaru. Čtvrté místo patří Lexusu a první pětku uzavírá Smart. Naopak na druhém konci tabulky se umístil Chrysler (80.14% úspěšnost), který následuje Chevrolet, Renault, Citroen a Alfa Romeo. Sluší se však zmínit, že Chrysler i Chevrolet už na britském trhu dále nefigurují.
Nejúspěšnější modely: Nejúspěšnější automobilky 1. Honda Jazz (96.32% úspěšnost) 1. Honda (93.77% úspěšnost) 2. Porsche 911 (95.93% úspěšnost) 2. Porsche (93.18% úspěšnost) 3. Toyota iQ (94.49% úspěšnost) 3. Subaru (92.84% úspěšnost) 4. Mazda MX-5 (94.42% úspěšnost) 4. Lexus (92.61% úspěšnost) 5. Porsche Boxster (94.4% úspěšnost) 5. Smart 92.42% úspěšnost) Nejméně úspěšné modely: Nejméně úspěšné automobilky: 1. Vauxhall Combo (74.15% úspěšnost) 1. Chrysler (80.14% úspěšnost) 2. Renault Mégane (77.47% úspěšnost) 2.Chevrolet (82.24% úspěšnost) 3. Renault Kangoo (77.61% úspěšnost) 3. Renault (82.45% úspěšnost) 4. Citroen Dispatch (77.79% úspěšnost) 4. Citroen (84.38% úspěšnost) 5. Ford Transit (77.79% úspěšnost) 5. Alfa Romeo (84.9 % úspěšnost)A kdy je v Británii nejlepší na MoT vyrazit? Nejlepším dnem by měla být neděle, kdy podle statistik úspěšně projde 79.03 % testovaných vozidel. Naopak nejhorším dnem bývá (nepřekvapivě) pondělí, kdy se úspěšnost pohybuje okolo 72.36 %. Rozdíly jsou to tedy poměrně zanedbatelné.
Zásadní roli v úspěšnosti u testů hrál samozřejmě i nájezd kilometrů. „Toyota, Honda a Mazda jsou zhruba v dolní polovině tabulky nájezdu kilometrů, zatímco Porsche je s průměrným roční nájezdem cca 5 755 km na samotném chvostu. Navíc není pochyb, že majitelé tři až pět let starých Porsche věnují svému vozu náležitou péči," uvedl James Blackham, CEO By Miles, pro Auto Express.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.