Toyota Hilux platí dlouhé roky za skvělý užitkový automobil, který si poradí s těžkým nákladem, náročným terénem a jeho technická odolnost je příkladná. A zřejmě díky těmto vlastnostem vyrostla na Hiluxu nástavba, kterou by jistě ocenili cestovatelé a dobrodruzi z celého světa. Bohužel však tento speciál vznikl pouze v 80. kusech a ty jezdily především po Japonsku. Nyní však Galaxy Camper opět dobývá svět.
Cestování s karavanem či obytným automobilem je v posledních letech opět na vzestupu, což ostatně potvrzují i výrobci, kteří stále chrlí na trhy nové a sofistikované modely. Napadlo vás ale někdy, jak si výrobci poradili například s přestavbou pickupu na obytný automobil v průběhu osmdesátých a devadesátých let? Tato Toyota Hilux Galaxy Camper je toho skvělým příkladem.
V tomto případě se díváme na kousek z roku 1993, po prvním vlastníkovi a s nájezdem pouze 58 400 mil, což je cca 93 985 km. Automobilka však nechala v průběhu osmdesátých a devadesátých let vyrobit pouze 80 kusů, které byly navíc dostupné pouze na domácím japonském trhu a tak není divu, že jsou pro většinu lidí velkou neznámou.
V tomto případě se však povedlo jeden kousek zviditelnit díky tomu, že byl importován z Japonska do USA. Za převozem vozu stojí společnost Ottoex z Orlanda, která se specializuje právě na dovoz retro automobilů, youngtimerů, budoucích klasik a neobvyklých vozidel z minulosti. A do jednoho z těchto segmentů by měla patřit i Toyota. A to po právu.
Základem vozu se stal model Hilux, konkrétně šasi LN106, s motorem 3.0 diesel a pětistupňovou převodovkou. Od motoru tohoto typu z devadesátých let nelze čekat žádný oslnivý výkon ani vysoké rychlosti, díky pohonu všech kol a skvělým schopnostem podvozku Hiluxu je však možné dostat se s tímto strojem takřka kamkoliv.Na dálnici by pak neměl být problém ani s cestováním při rychlostech cca 104 až 112 km/h, jak uvádí web Motor1.
V tomto případě však nejde o rychlost, jako spíš o možnosti a komfort. Místo korby totiž pickup dostal laminátovou nástavbu, která zahrnuje vše, co jste si mohli v devadesátých letech přát. A vlastně i dos z toho, co byste si mohli přát dnes.
Nechybí sedačky s bezpečnostními pásy, posuvný stolek, dostatek prostoru a bezpečnostních pásů pro cestování v šesti, dostatek místa na spaní, kuchyň s lednicí i sporákem, koupelna se sprchou a toaletou, elektrická energie, teplá voda, atd,.. Dokonce se našel prostor i pro malou televizi s VHS přehrávačem - dnes možná mrtvé médium, kdysi však vrchol vyspělosti.
Tento konkrétní vůz byl již v době natáčení prodaný, pouze čekal na svého majitele. V dnešní době však není problém potkat se s něčím podobným i na českých silnicích. Pickupy se začínají dostávat do módy i v evropských zemích a jejich vysoká nosnost a univerzálnost dovoluje montáž podobných nástaveb. Jejich shánění sice stále není tak snadné, ale v zahraničí už jich je také pár k dostání.
Ty možná nebudou tak sofistikované jako tato, ovšem dají se sundat a vy můžete většinu času používat svůj vůz na práci, zábavu nebo běžné dojíždění. A jakmile ucítíte v létě potřebu vyrazit za dobrodružstvím, naložíte konverzi a můžete vyrazit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.