Toyota Hilux platí dlouhé roky za skvělý užitkový automobil, který si poradí s těžkým nákladem, náročným terénem a jeho technická odolnost je příkladná. A zřejmě díky těmto vlastnostem vyrostla na Hiluxu nástavba, kterou by jistě ocenili cestovatelé a dobrodruzi z celého světa. Bohužel však tento speciál vznikl pouze v 80. kusech a ty jezdily především po Japonsku. Nyní však Galaxy Camper opět dobývá svět.
Cestování s karavanem či obytným automobilem je v posledních letech opět na vzestupu, což ostatně potvrzují i výrobci, kteří stále chrlí na trhy nové a sofistikované modely. Napadlo vás ale někdy, jak si výrobci poradili například s přestavbou pickupu na obytný automobil v průběhu osmdesátých a devadesátých let? Tato Toyota Hilux Galaxy Camper je toho skvělým příkladem.
V tomto případě se díváme na kousek z roku 1993, po prvním vlastníkovi a s nájezdem pouze 58 400 mil, což je cca 93 985 km. Automobilka však nechala v průběhu osmdesátých a devadesátých let vyrobit pouze 80 kusů, které byly navíc dostupné pouze na domácím japonském trhu a tak není divu, že jsou pro většinu lidí velkou neznámou.
V tomto případě se však povedlo jeden kousek zviditelnit díky tomu, že byl importován z Japonska do USA. Za převozem vozu stojí společnost Ottoex z Orlanda, která se specializuje právě na dovoz retro automobilů, youngtimerů, budoucích klasik a neobvyklých vozidel z minulosti. A do jednoho z těchto segmentů by měla patřit i Toyota. A to po právu.
Základem vozu se stal model Hilux, konkrétně šasi LN106, s motorem 3.0 diesel a pětistupňovou převodovkou. Od motoru tohoto typu z devadesátých let nelze čekat žádný oslnivý výkon ani vysoké rychlosti, díky pohonu všech kol a skvělým schopnostem podvozku Hiluxu je však možné dostat se s tímto strojem takřka kamkoliv.Na dálnici by pak neměl být problém ani s cestováním při rychlostech cca 104 až 112 km/h, jak uvádí web Motor1.
V tomto případě však nejde o rychlost, jako spíš o možnosti a komfort. Místo korby totiž pickup dostal laminátovou nástavbu, která zahrnuje vše, co jste si mohli v devadesátých letech přát. A vlastně i dos z toho, co byste si mohli přát dnes.
Nechybí sedačky s bezpečnostními pásy, posuvný stolek, dostatek prostoru a bezpečnostních pásů pro cestování v šesti, dostatek místa na spaní, kuchyň s lednicí i sporákem, koupelna se sprchou a toaletou, elektrická energie, teplá voda, atd,.. Dokonce se našel prostor i pro malou televizi s VHS přehrávačem - dnes možná mrtvé médium, kdysi však vrchol vyspělosti.
Tento konkrétní vůz byl již v době natáčení prodaný, pouze čekal na svého majitele. V dnešní době však není problém potkat se s něčím podobným i na českých silnicích. Pickupy se začínají dostávat do módy i v evropských zemích a jejich vysoká nosnost a univerzálnost dovoluje montáž podobných nástaveb. Jejich shánění sice stále není tak snadné, ale v zahraničí už jich je také pár k dostání.
Ty možná nebudou tak sofistikované jako tato, ovšem dají se sundat a vy můžete většinu času používat svůj vůz na práci, zábavu nebo běžné dojíždění. A jakmile ucítíte v létě potřebu vyrazit za dobrodružstvím, naložíte konverzi a můžete vyrazit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.