Toyota Hilux platí dlouhé roky za skvělý užitkový automobil, který si poradí s těžkým nákladem, náročným terénem a jeho technická odolnost je příkladná. A zřejmě díky těmto vlastnostem vyrostla na Hiluxu nástavba, kterou by jistě ocenili cestovatelé a dobrodruzi z celého světa. Bohužel však tento speciál vznikl pouze v 80. kusech a ty jezdily především po Japonsku. Nyní však Galaxy Camper opět dobývá svět.
Cestování s karavanem či obytným automobilem je v posledních letech opět na vzestupu, což ostatně potvrzují i výrobci, kteří stále chrlí na trhy nové a sofistikované modely. Napadlo vás ale někdy, jak si výrobci poradili například s přestavbou pickupu na obytný automobil v průběhu osmdesátých a devadesátých let? Tato Toyota Hilux Galaxy Camper je toho skvělým příkladem.
V tomto případě se díváme na kousek z roku 1993, po prvním vlastníkovi a s nájezdem pouze 58 400 mil, což je cca 93 985 km. Automobilka však nechala v průběhu osmdesátých a devadesátých let vyrobit pouze 80 kusů, které byly navíc dostupné pouze na domácím japonském trhu a tak není divu, že jsou pro většinu lidí velkou neznámou.
V tomto případě se však povedlo jeden kousek zviditelnit díky tomu, že byl importován z Japonska do USA. Za převozem vozu stojí společnost Ottoex z Orlanda, která se specializuje právě na dovoz retro automobilů, youngtimerů, budoucích klasik a neobvyklých vozidel z minulosti. A do jednoho z těchto segmentů by měla patřit i Toyota. A to po právu.
Základem vozu se stal model Hilux, konkrétně šasi LN106, s motorem 3.0 diesel a pětistupňovou převodovkou. Od motoru tohoto typu z devadesátých let nelze čekat žádný oslnivý výkon ani vysoké rychlosti, díky pohonu všech kol a skvělým schopnostem podvozku Hiluxu je však možné dostat se s tímto strojem takřka kamkoliv.Na dálnici by pak neměl být problém ani s cestováním při rychlostech cca 104 až 112 km/h, jak uvádí web Motor1.
V tomto případě však nejde o rychlost, jako spíš o možnosti a komfort. Místo korby totiž pickup dostal laminátovou nástavbu, která zahrnuje vše, co jste si mohli v devadesátých letech přát. A vlastně i dos z toho, co byste si mohli přát dnes.
Nechybí sedačky s bezpečnostními pásy, posuvný stolek, dostatek prostoru a bezpečnostních pásů pro cestování v šesti, dostatek místa na spaní, kuchyň s lednicí i sporákem, koupelna se sprchou a toaletou, elektrická energie, teplá voda, atd,.. Dokonce se našel prostor i pro malou televizi s VHS přehrávačem - dnes možná mrtvé médium, kdysi však vrchol vyspělosti.
Tento konkrétní vůz byl již v době natáčení prodaný, pouze čekal na svého majitele. V dnešní době však není problém potkat se s něčím podobným i na českých silnicích. Pickupy se začínají dostávat do módy i v evropských zemích a jejich vysoká nosnost a univerzálnost dovoluje montáž podobných nástaveb. Jejich shánění sice stále není tak snadné, ale v zahraničí už jich je také pár k dostání.
Ty možná nebudou tak sofistikované jako tato, ovšem dají se sundat a vy můžete většinu času používat svůj vůz na práci, zábavu nebo běžné dojíždění. A jakmile ucítíte v létě potřebu vyrazit za dobrodružstvím, naložíte konverzi a můžete vyrazit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?