Toyota Hilux platí dlouhé roky za skvělý užitkový automobil, který si poradí s těžkým nákladem, náročným terénem a jeho technická odolnost je příkladná. A zřejmě díky těmto vlastnostem vyrostla na Hiluxu nástavba, kterou by jistě ocenili cestovatelé a dobrodruzi z celého světa. Bohužel však tento speciál vznikl pouze v 80. kusech a ty jezdily především po Japonsku. Nyní však Galaxy Camper opět dobývá svět.
Cestování s karavanem či obytným automobilem je v posledních letech opět na vzestupu, což ostatně potvrzují i výrobci, kteří stále chrlí na trhy nové a sofistikované modely. Napadlo vás ale někdy, jak si výrobci poradili například s přestavbou pickupu na obytný automobil v průběhu osmdesátých a devadesátých let? Tato Toyota Hilux Galaxy Camper je toho skvělým příkladem.
V tomto případě se díváme na kousek z roku 1993, po prvním vlastníkovi a s nájezdem pouze 58 400 mil, což je cca 93 985 km. Automobilka však nechala v průběhu osmdesátých a devadesátých let vyrobit pouze 80 kusů, které byly navíc dostupné pouze na domácím japonském trhu a tak není divu, že jsou pro většinu lidí velkou neznámou.
V tomto případě se však povedlo jeden kousek zviditelnit díky tomu, že byl importován z Japonska do USA. Za převozem vozu stojí společnost Ottoex z Orlanda, která se specializuje právě na dovoz retro automobilů, youngtimerů, budoucích klasik a neobvyklých vozidel z minulosti. A do jednoho z těchto segmentů by měla patřit i Toyota. A to po právu.
Základem vozu se stal model Hilux, konkrétně šasi LN106, s motorem 3.0 diesel a pětistupňovou převodovkou. Od motoru tohoto typu z devadesátých let nelze čekat žádný oslnivý výkon ani vysoké rychlosti, díky pohonu všech kol a skvělým schopnostem podvozku Hiluxu je však možné dostat se s tímto strojem takřka kamkoliv.Na dálnici by pak neměl být problém ani s cestováním při rychlostech cca 104 až 112 km/h, jak uvádí web Motor1.
V tomto případě však nejde o rychlost, jako spíš o možnosti a komfort. Místo korby totiž pickup dostal laminátovou nástavbu, která zahrnuje vše, co jste si mohli v devadesátých letech přát. A vlastně i dos z toho, co byste si mohli přát dnes.
Nechybí sedačky s bezpečnostními pásy, posuvný stolek, dostatek prostoru a bezpečnostních pásů pro cestování v šesti, dostatek místa na spaní, kuchyň s lednicí i sporákem, koupelna se sprchou a toaletou, elektrická energie, teplá voda, atd,.. Dokonce se našel prostor i pro malou televizi s VHS přehrávačem - dnes možná mrtvé médium, kdysi však vrchol vyspělosti.
Tento konkrétní vůz byl již v době natáčení prodaný, pouze čekal na svého majitele. V dnešní době však není problém potkat se s něčím podobným i na českých silnicích. Pickupy se začínají dostávat do módy i v evropských zemích a jejich vysoká nosnost a univerzálnost dovoluje montáž podobných nástaveb. Jejich shánění sice stále není tak snadné, ale v zahraničí už jich je také pár k dostání.
Ty možná nebudou tak sofistikované jako tato, ovšem dají se sundat a vy můžete většinu času používat svůj vůz na práci, zábavu nebo běžné dojíždění. A jakmile ucítíte v létě potřebu vyrazit za dobrodružstvím, naložíte konverzi a můžete vyrazit.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.