Toyota Hilux platí dlouhé roky za skvělý užitkový automobil, který si poradí s těžkým nákladem, náročným terénem a jeho technická odolnost je příkladná. A zřejmě díky těmto vlastnostem vyrostla na Hiluxu nástavba, kterou by jistě ocenili cestovatelé a dobrodruzi z celého světa. Bohužel však tento speciál vznikl pouze v 80. kusech a ty jezdily především po Japonsku. Nyní však Galaxy Camper opět dobývá svět.
Cestování s karavanem či obytným automobilem je v posledních letech opět na vzestupu, což ostatně potvrzují i výrobci, kteří stále chrlí na trhy nové a sofistikované modely. Napadlo vás ale někdy, jak si výrobci poradili například s přestavbou pickupu na obytný automobil v průběhu osmdesátých a devadesátých let? Tato Toyota Hilux Galaxy Camper je toho skvělým příkladem.
V tomto případě se díváme na kousek z roku 1993, po prvním vlastníkovi a s nájezdem pouze 58 400 mil, což je cca 93 985 km. Automobilka však nechala v průběhu osmdesátých a devadesátých let vyrobit pouze 80 kusů, které byly navíc dostupné pouze na domácím japonském trhu a tak není divu, že jsou pro většinu lidí velkou neznámou.
V tomto případě se však povedlo jeden kousek zviditelnit díky tomu, že byl importován z Japonska do USA. Za převozem vozu stojí společnost Ottoex z Orlanda, která se specializuje právě na dovoz retro automobilů, youngtimerů, budoucích klasik a neobvyklých vozidel z minulosti. A do jednoho z těchto segmentů by měla patřit i Toyota. A to po právu.
Základem vozu se stal model Hilux, konkrétně šasi LN106, s motorem 3.0 diesel a pětistupňovou převodovkou. Od motoru tohoto typu z devadesátých let nelze čekat žádný oslnivý výkon ani vysoké rychlosti, díky pohonu všech kol a skvělým schopnostem podvozku Hiluxu je však možné dostat se s tímto strojem takřka kamkoliv.Na dálnici by pak neměl být problém ani s cestováním při rychlostech cca 104 až 112 km/h, jak uvádí web Motor1.
V tomto případě však nejde o rychlost, jako spíš o možnosti a komfort. Místo korby totiž pickup dostal laminátovou nástavbu, která zahrnuje vše, co jste si mohli v devadesátých letech přát. A vlastně i dos z toho, co byste si mohli přát dnes.
Nechybí sedačky s bezpečnostními pásy, posuvný stolek, dostatek prostoru a bezpečnostních pásů pro cestování v šesti, dostatek místa na spaní, kuchyň s lednicí i sporákem, koupelna se sprchou a toaletou, elektrická energie, teplá voda, atd,.. Dokonce se našel prostor i pro malou televizi s VHS přehrávačem - dnes možná mrtvé médium, kdysi však vrchol vyspělosti.
Tento konkrétní vůz byl již v době natáčení prodaný, pouze čekal na svého majitele. V dnešní době však není problém potkat se s něčím podobným i na českých silnicích. Pickupy se začínají dostávat do módy i v evropských zemích a jejich vysoká nosnost a univerzálnost dovoluje montáž podobných nástaveb. Jejich shánění sice stále není tak snadné, ale v zahraničí už jich je také pár k dostání.
Ty možná nebudou tak sofistikované jako tato, ovšem dají se sundat a vy můžete většinu času používat svůj vůz na práci, zábavu nebo běžné dojíždění. A jakmile ucítíte v létě potřebu vyrazit za dobrodružstvím, naložíte konverzi a můžete vyrazit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?