Běžně se říká, že vozidla s pohonem 4x4 nám na sněhu a mokru sice pomohou se snadnějším rozjezdem, nicméně na brzdění už by vliv mít neměla. Ať už tedy řídíte "dvoukolku" nebo "čtyřkolku", vždycky byste měli zastavit na stejném místě. Praktický test instruktora rally školy však vnesl do této teorie pořádný zmatek.
Wyatt, jeden z instruktorů rally školy Team O'Neil, se ve svém nejnovějším videu na YouTube rozhodl, že je na čase opět zlepšit dovednosti běžných řidičů na sněhu. Jeho praktický test s Fordem F-250 však vnesl pořádný zmatek do všeho, co se o jízdě s vozy s pohonem 4x4 povídá.
Všichni totiž dobře víme, že pohon obou náprav nám pomůže s rozjezdem a do jisté míry i s ovládáním vozu. Při brzdění by však pohon všech kol neměl mít vlil na délku brzdné dráhy, tedy tak se o tom alespoň mluví. Série testů, během kterých se Wyatt rozjede se svým Fordem F250 a pak se pokusí zastavit s pohonem zadních a všech kol bez ABS a potom s ABS však ukázal něco zcela nečekaného.
Že ABS zlepšuje ovládání vozu na úkor nepatrně delší brzdné dráhy se všeobecně ví, nicméně že vůz s aktivovaným pohonem všech kol zastaví na výrazně kratší vzdálenosti než s pohonem pouze jedné nápravy nikdo z nás nečekal. Vždyť počet hnaných kol by přece neměl mít žádný vliv.
Jak sám Wyatt říká, schválně si vzal na test Ford F250, který je ze všech vozidel rally autoškoly tím největším a nejtěžším monstrem, takže rozdílná brzdná dráha bude na jeho příkladu nejlépe vidět. A skutečně byla. Je jen škoda, že kvůli deaktivaci ABS musel Wyatt vyndat pojistky, které zároveň komplikovaly odečítání rychlosti z tachometru. Wyatt se proto rozjížděl ne na stejnou rychlost, ale na stejných 3000 otáček při 2. zařazeném rychlostním stupni. Ani to by však nemělo způsobit tak markantní rozdíl brzdných drah.
Redaktoři z webu Jalopnik, kteří na video upozornili mezi prvními, si také nejsou stoprocentně jisti, co stojí za tak markantním rozdílem brzdných drah. Nabízí se možnost většího odporu během brzdění díky pohonu všech kol, případně okamžitá reakce díky zablokování všech kol najednou skrze kardany. Je však nepravděpodobné, že by nepatrně delší doba mezi zablokováním kol na obou nápravách vedla k takovému rozdílu brzdných drah.
Také se ale sluší říct, že tento test byl proveden na vozidel s klasickým (pro někoho zastaralým) pohonem všech kol, kdy je výkon primárně posílán na zadní nápravu a manuálně může být přiřazena náprava přední. U moderních automobilů využívajících jen automaticky připojitelný pohon (většina moderních SUV / vozidel s pohonem 4x4) by rozdíl v brzdění neměl být patrný.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?