BMW 1600 GT je jedním z nejvzácnějších strojů bavorského výrobce, ačkoliv ani není původem od něj. Před pár dny se ale ukázal renovovaný kousek 1600 GT Cabrio, jenž je jediným dochovaným kusem na světě.
Automobilka Glas byla od počátků výroby automobilů známá pro své malé modely Goggomobil, v 60. letech však dostala na trh i větší stylové kupé GT a sedan 1700. V roce 1966 Glas odkoupila konkurenční automobilka BMW, která si menšího výrobce vybrala hlavně kvůli získání některých jeho inovativních technologií. Většina modelové řady Glas byla hned zrušena a zbytek se přejmenoval na BMW.
Tak vzniklo i kupé BMW 1600 GT. Původní vůz od Glasu se po převzetí firmy dočkal nového motoru původem od BMW a modrobílého loga na kapotě. Změny byly provedeny také na podvozku, BMW nahradilo pevnou zadní nápravu Glasu modernější nápravou s vlečenými rameny. Ve výrobě se však vůz udržel jen necelý rok, kdy vzniklo 1255 kusů, všechny s karosérií kupé.
Předchozí verze prodávaná ještě s logem Glas měla ale i kabrio verzi, kterou BMW zrušilo. Na požadavek amerického dealera BMW Maxe Hoffmana se ale pro novou variantu vozu začala chystat otevřená verze a také silnější verze kupé s motorem o objemu 2 litry. V italské karosérně Frua vznikly dvě karosérie kabriolet, které se u BMW nalakovaly a zkompletovaly, čímž vznikly dva prototypy BMW 1600 GT Cabrio.
Na výrobu a export do USA ale nikdy nedošlo. Jeden z vozů byl zničen při testování, druhý se však zachránil a byl předán významnému akcionáři BMW Herbertu Quandtovi. V jeho rodině se vůz, mimochodem legálně přihlášený pro provoz na silnicích, zdržel desítky let, než byl prodán soukromému sběrateli.
Po nějaké době se BMW Group Classic podařilo vůz najít a odkoupit, s cílem jeho renovace a vystavení v muzeu. V továrně v Dingolfingu, stejné kde byl vyroben, se skupince učňů vedených zkušenými trenéry, podařilo dostat BMW 1600 GT Cabrio do stejného stavu v jakém kdysi fabriku opustilo. Před pár dny byl vůz oficiálně představen veřejnosti a předán do sbírek BMW Group Classic.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?