BMW zrenovovalo jediný dochovaný kabriolet 1600 GT z roku 1967, vypadá úchvatně

BMW 1600 GT
BMW 1600 GT, foto: BMW
-mdo , AutoRoad.cz 21. prosince 2018 16:30 | akt. 21. prosince 2018 18:34
Sdílej:

BMW 1600 GT je jedním z nejvzácnějších strojů bavorského výrobce, ačkoliv ani není původem od něj. Před pár dny se ale ukázal renovovaný kousek 1600 GT Cabrio, jenž je jediným dochovaným kusem na světě.

Automobilka Glas byla od počátků výroby automobilů známá pro své malé modely Goggomobil, v 60. letech však dostala na trh i větší stylové kupé GT a sedan 1700. V roce 1966 Glas odkoupila konkurenční automobilka BMW, která si menšího výrobce vybrala hlavně kvůli získání některých jeho inovativních technologií. Většina modelové řady Glas byla hned zrušena a zbytek se přejmenoval na BMW. 

Tak vzniklo i kupé BMW 1600 GT. Původní vůz od Glasu se po převzetí firmy dočkal nového motoru původem od BMW a modrobílého loga na kapotě. Změny byly provedeny také na podvozku, BMW nahradilo pevnou zadní nápravu Glasu modernější nápravou s vlečenými rameny. Ve výrobě se však vůz udržel jen necelý rok, kdy vzniklo 1255 kusů, všechny s karosérií kupé.

Předchozí verze prodávaná ještě s logem Glas měla ale i kabrio verzi, kterou BMW zrušilo. Na požadavek amerického dealera BMW Maxe Hoffmana se ale pro novou variantu vozu začala chystat otevřená verze a také silnější verze kupé s motorem o objemu 2 litry. V italské karosérně Frua vznikly dvě karosérie kabriolet, které se u BMW nalakovaly a zkompletovaly, čímž vznikly dva prototypy BMW 1600 GT Cabrio. 

Na výrobu a export do USA ale nikdy nedošlo. Jeden z vozů byl zničen při testování, druhý se však zachránil a byl předán významnému akcionáři BMW Herbertu Quandtovi. V jeho rodině se vůz, mimochodem legálně přihlášený pro provoz na silnicích, zdržel desítky let, než byl prodán soukromému sběrateli. 

Po nějaké době se BMW Group Classic podařilo vůz najít a odkoupit, s cílem jeho renovace a vystavení v muzeu. V továrně v Dingolfingu, stejné kde byl vyroben, se skupince učňů vedených zkušenými trenéry, podařilo dostat BMW 1600 GT Cabrio do stejného stavu v jakém kdysi fabriku opustilo. Před pár dny byl vůz oficiálně představen veřejnosti a předán do sbírek BMW Group Classic.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?