BMW 1600 GT je jedním z nejvzácnějších strojů bavorského výrobce, ačkoliv ani není původem od něj. Před pár dny se ale ukázal renovovaný kousek 1600 GT Cabrio, jenž je jediným dochovaným kusem na světě.
Automobilka Glas byla od počátků výroby automobilů známá pro své malé modely Goggomobil, v 60. letech však dostala na trh i větší stylové kupé GT a sedan 1700. V roce 1966 Glas odkoupila konkurenční automobilka BMW, která si menšího výrobce vybrala hlavně kvůli získání některých jeho inovativních technologií. Většina modelové řady Glas byla hned zrušena a zbytek se přejmenoval na BMW.
Tak vzniklo i kupé BMW 1600 GT. Původní vůz od Glasu se po převzetí firmy dočkal nového motoru původem od BMW a modrobílého loga na kapotě. Změny byly provedeny také na podvozku, BMW nahradilo pevnou zadní nápravu Glasu modernější nápravou s vlečenými rameny. Ve výrobě se však vůz udržel jen necelý rok, kdy vzniklo 1255 kusů, všechny s karosérií kupé.
Předchozí verze prodávaná ještě s logem Glas měla ale i kabrio verzi, kterou BMW zrušilo. Na požadavek amerického dealera BMW Maxe Hoffmana se ale pro novou variantu vozu začala chystat otevřená verze a také silnější verze kupé s motorem o objemu 2 litry. V italské karosérně Frua vznikly dvě karosérie kabriolet, které se u BMW nalakovaly a zkompletovaly, čímž vznikly dva prototypy BMW 1600 GT Cabrio.
Na výrobu a export do USA ale nikdy nedošlo. Jeden z vozů byl zničen při testování, druhý se však zachránil a byl předán významnému akcionáři BMW Herbertu Quandtovi. V jeho rodině se vůz, mimochodem legálně přihlášený pro provoz na silnicích, zdržel desítky let, než byl prodán soukromému sběrateli.
Po nějaké době se BMW Group Classic podařilo vůz najít a odkoupit, s cílem jeho renovace a vystavení v muzeu. V továrně v Dingolfingu, stejné kde byl vyroben, se skupince učňů vedených zkušenými trenéry, podařilo dostat BMW 1600 GT Cabrio do stejného stavu v jakém kdysi fabriku opustilo. Před pár dny byl vůz oficiálně představen veřejnosti a předán do sbírek BMW Group Classic.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.