Investice do cestování a poznávání nových míst se vždy vyplatí, problém však nastává v momentě, kdy vy nebo vaši blízcí začnete trpět tzv. kinetózou, tedy nevolnostmi z cestování. Ty dokáží znepříjemnit každý výlet a člověku tak nezbývá, než si před cestou brát prášky, nebo ji jednoduše zaspat. Technici Citroenu však přišli s novou možností, díky které už se většina lidí trpících kinetózou nebude muset nikterak omezovat.
Řada lidí si stále myslí, že nevolnosti během cestování jsou způsobeny od žaludku. Pravdou však je, že kinetózu způsobuje neschopnost mozku přijímat dvojici rozdílných vjemů, které k němu proudí z očí a sluchu. Pokud totiž cestujeme v autě, vlakem či na lodi, centrum stability v uchu předává mozku signál, že je tělo v pohybu. Pokud se však náš zrak zaměří na pevný bod, který se nepochybuje (kniha, mobil, sedačka před námi), mozek začne být zmatený a tělo se začne bránit právě nevolnostmi.
Citroen však přišel s opatřením, které by mělo těmto potížím předcházet a usnadnit tak cestování až pro 30 milionů Evropanů, kteří touto nemocí podle webu Motor 1 trpí. Onen spásný vynález dostal jméno Seetroën a de facto se jedná o poněkud atypické brýle, které vám však zrak nezlepší.
Brýle jsou vybaveny čtyřmi kruhy, z nichž dva jsou přímo před očima a dva po stranách. V kruzích je pak nalitá modrá tekutina, která očím vytváří umělý horizont, pokud se tedy hlava hýbe spolu s autem, pohybuje se i tekutina v brýlích. Mozek tak dostává informace o pohybu i z očí, čímž se v něm informace synchronizují s informacemi z vnitřního ucha.
Brýle by si měl člověk nasadit v momentě, kdy začne pociťovat první příznaky kinetózy. Po 12 až 15 minutách s nasazenými brýlemi by se měl mozek znovu synchronizovat a poté mohou být brýle znovu odloženy. Pro pocit jistoty si je ale můžete nechat i po celou cestu, neboť se mohou nosit i spolu s brýlemi dioptrickými. Brýle jsou určeny i pro děti starší 10 let a jejich účinnost by měla dosahovat ohromujících 95 % .
Za designem brýlí stojí designové studio 5.5 sídlící v Paříži, které se tvarově snažilo přiblížit vozům značky Citroen. Samotná technologie pochází z dílny start-up společnosti Boarding Ring, která sídlí ve Var, na jihu Francie.
V má brýle v nabídce francouzský obchod Citroën Lifestyle Boutique, kde vychází cena na 99 Euro + poštovné. Tedy cca 2 560 Kč + poštovné. Zda se objeví brýle i na našem trhu zatím bohužel nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?