Investice do cestování a poznávání nových míst se vždy vyplatí, problém však nastává v momentě, kdy vy nebo vaši blízcí začnete trpět tzv. kinetózou, tedy nevolnostmi z cestování. Ty dokáží znepříjemnit každý výlet a člověku tak nezbývá, než si před cestou brát prášky, nebo ji jednoduše zaspat. Technici Citroenu však přišli s novou možností, díky které už se většina lidí trpících kinetózou nebude muset nikterak omezovat.
Řada lidí si stále myslí, že nevolnosti během cestování jsou způsobeny od žaludku. Pravdou však je, že kinetózu způsobuje neschopnost mozku přijímat dvojici rozdílných vjemů, které k němu proudí z očí a sluchu. Pokud totiž cestujeme v autě, vlakem či na lodi, centrum stability v uchu předává mozku signál, že je tělo v pohybu. Pokud se však náš zrak zaměří na pevný bod, který se nepochybuje (kniha, mobil, sedačka před námi), mozek začne být zmatený a tělo se začne bránit právě nevolnostmi.
Citroen však přišel s opatřením, které by mělo těmto potížím předcházet a usnadnit tak cestování až pro 30 milionů Evropanů, kteří touto nemocí podle webu Motor 1 trpí. Onen spásný vynález dostal jméno Seetroën a de facto se jedná o poněkud atypické brýle, které vám však zrak nezlepší.
Brýle jsou vybaveny čtyřmi kruhy, z nichž dva jsou přímo před očima a dva po stranách. V kruzích je pak nalitá modrá tekutina, která očím vytváří umělý horizont, pokud se tedy hlava hýbe spolu s autem, pohybuje se i tekutina v brýlích. Mozek tak dostává informace o pohybu i z očí, čímž se v něm informace synchronizují s informacemi z vnitřního ucha.
Brýle by si měl člověk nasadit v momentě, kdy začne pociťovat první příznaky kinetózy. Po 12 až 15 minutách s nasazenými brýlemi by se měl mozek znovu synchronizovat a poté mohou být brýle znovu odloženy. Pro pocit jistoty si je ale můžete nechat i po celou cestu, neboť se mohou nosit i spolu s brýlemi dioptrickými. Brýle jsou určeny i pro děti starší 10 let a jejich účinnost by měla dosahovat ohromujících 95 % .
Za designem brýlí stojí designové studio 5.5 sídlící v Paříži, které se tvarově snažilo přiblížit vozům značky Citroen. Samotná technologie pochází z dílny start-up společnosti Boarding Ring, která sídlí ve Var, na jihu Francie.
V má brýle v nabídce francouzský obchod Citroën Lifestyle Boutique, kde vychází cena na 99 Euro + poštovné. Tedy cca 2 560 Kč + poštovné. Zda se objeví brýle i na našem trhu zatím bohužel nevíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.