Investice do cestování a poznávání nových míst se vždy vyplatí, problém však nastává v momentě, kdy vy nebo vaši blízcí začnete trpět tzv. kinetózou, tedy nevolnostmi z cestování. Ty dokáží znepříjemnit každý výlet a člověku tak nezbývá, než si před cestou brát prášky, nebo ji jednoduše zaspat. Technici Citroenu však přišli s novou možností, díky které už se většina lidí trpících kinetózou nebude muset nikterak omezovat.
Řada lidí si stále myslí, že nevolnosti během cestování jsou způsobeny od žaludku. Pravdou však je, že kinetózu způsobuje neschopnost mozku přijímat dvojici rozdílných vjemů, které k němu proudí z očí a sluchu. Pokud totiž cestujeme v autě, vlakem či na lodi, centrum stability v uchu předává mozku signál, že je tělo v pohybu. Pokud se však náš zrak zaměří na pevný bod, který se nepochybuje (kniha, mobil, sedačka před námi), mozek začne být zmatený a tělo se začne bránit právě nevolnostmi.
Citroen však přišel s opatřením, které by mělo těmto potížím předcházet a usnadnit tak cestování až pro 30 milionů Evropanů, kteří touto nemocí podle webu Motor 1 trpí. Onen spásný vynález dostal jméno Seetroën a de facto se jedná o poněkud atypické brýle, které vám však zrak nezlepší.
Brýle jsou vybaveny čtyřmi kruhy, z nichž dva jsou přímo před očima a dva po stranách. V kruzích je pak nalitá modrá tekutina, která očím vytváří umělý horizont, pokud se tedy hlava hýbe spolu s autem, pohybuje se i tekutina v brýlích. Mozek tak dostává informace o pohybu i z očí, čímž se v něm informace synchronizují s informacemi z vnitřního ucha.
Brýle by si měl člověk nasadit v momentě, kdy začne pociťovat první příznaky kinetózy. Po 12 až 15 minutách s nasazenými brýlemi by se měl mozek znovu synchronizovat a poté mohou být brýle znovu odloženy. Pro pocit jistoty si je ale můžete nechat i po celou cestu, neboť se mohou nosit i spolu s brýlemi dioptrickými. Brýle jsou určeny i pro děti starší 10 let a jejich účinnost by měla dosahovat ohromujících 95 % .
Za designem brýlí stojí designové studio 5.5 sídlící v Paříži, které se tvarově snažilo přiblížit vozům značky Citroen. Samotná technologie pochází z dílny start-up společnosti Boarding Ring, která sídlí ve Var, na jihu Francie.
V má brýle v nabídce francouzský obchod Citroën Lifestyle Boutique, kde vychází cena na 99 Euro + poštovné. Tedy cca 2 560 Kč + poštovné. Zda se objeví brýle i na našem trhu zatím bohužel nevíme.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?