Investice do cestování a poznávání nových míst se vždy vyplatí, problém však nastává v momentě, kdy vy nebo vaši blízcí začnete trpět tzv. kinetózou, tedy nevolnostmi z cestování. Ty dokáží znepříjemnit každý výlet a člověku tak nezbývá, než si před cestou brát prášky, nebo ji jednoduše zaspat. Technici Citroenu však přišli s novou možností, díky které už se většina lidí trpících kinetózou nebude muset nikterak omezovat.
Řada lidí si stále myslí, že nevolnosti během cestování jsou způsobeny od žaludku. Pravdou však je, že kinetózu způsobuje neschopnost mozku přijímat dvojici rozdílných vjemů, které k němu proudí z očí a sluchu. Pokud totiž cestujeme v autě, vlakem či na lodi, centrum stability v uchu předává mozku signál, že je tělo v pohybu. Pokud se však náš zrak zaměří na pevný bod, který se nepochybuje (kniha, mobil, sedačka před námi), mozek začne být zmatený a tělo se začne bránit právě nevolnostmi.
Citroen však přišel s opatřením, které by mělo těmto potížím předcházet a usnadnit tak cestování až pro 30 milionů Evropanů, kteří touto nemocí podle webu Motor 1 trpí. Onen spásný vynález dostal jméno Seetroën a de facto se jedná o poněkud atypické brýle, které vám však zrak nezlepší.
Brýle jsou vybaveny čtyřmi kruhy, z nichž dva jsou přímo před očima a dva po stranách. V kruzích je pak nalitá modrá tekutina, která očím vytváří umělý horizont, pokud se tedy hlava hýbe spolu s autem, pohybuje se i tekutina v brýlích. Mozek tak dostává informace o pohybu i z očí, čímž se v něm informace synchronizují s informacemi z vnitřního ucha.
Brýle by si měl člověk nasadit v momentě, kdy začne pociťovat první příznaky kinetózy. Po 12 až 15 minutách s nasazenými brýlemi by se měl mozek znovu synchronizovat a poté mohou být brýle znovu odloženy. Pro pocit jistoty si je ale můžete nechat i po celou cestu, neboť se mohou nosit i spolu s brýlemi dioptrickými. Brýle jsou určeny i pro děti starší 10 let a jejich účinnost by měla dosahovat ohromujících 95 % .
Za designem brýlí stojí designové studio 5.5 sídlící v Paříži, které se tvarově snažilo přiblížit vozům značky Citroen. Samotná technologie pochází z dílny start-up společnosti Boarding Ring, která sídlí ve Var, na jihu Francie.
V má brýle v nabídce francouzský obchod Citroën Lifestyle Boutique, kde vychází cena na 99 Euro + poštovné. Tedy cca 2 560 Kč + poštovné. Zda se objeví brýle i na našem trhu zatím bohužel nevíme.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.