SUV značky Ford se snaží nabídnout americkým zákazníkům maximum prostoru i praktičnosti, v některých případech se však tyto požadavky mohou překvapivě vylučovat. Technici ve vývojovém centru si však nedávno zaregistrovali patent, který by měl neobvyklý problém jednoduše odstranit.
Velká SUV se třemi řadami sedadel se sice v Evropě netěší takové popularitě jako v zámoří, přesto jich můžeme na trhu několik najít, včetně Škody Kodiaq. Praktičnost třetí řady sedadel tentokrát vynechme a podívejme se na praktičnost zavazadlového prostoru, který je při sklopení zadních sedadel sice obrovský, ale jeho zadní část nemusí být zrovna lehce přístupná. Automobilka Ford si však zažádala o speciální patent, který by měl tyto potíže odstranit.
Podle informací, které přinesl web Fox News, by třetí řada sedadel měla být vybavena speciálním dopravním pásem, jaký můžeme znát například z pokladen supermarketů. Při sklopení sedadel si tak majitelé těchto velkých SUV mohou rozložit dopravní pás, naložit na něj například nákup a nechat ho převézt až do zadní části kufru. A při vykládání může pás přivézt nákup zase zpět.
Vypadá to jako geniální řešení, web The Drive však připomíná, že s něčím podobným již dříve přišla Toyota u modelu 4Runner. Toyota se však rozhodla umístit celou podlahu kufru na pojezdy, díky čemuž šlo de facto celý kufr vytáhnout ven. Ford však sází spíše na lidskou lenost a tak nechal pouze dvojici dopravníků, která se navíc ovládá stisknutím tlačítka.
Obyčejné vyplnění patentové žádosti však automaticky neznamená, že se v blízké době něčeho podobného v kufrech SUV značek Ford nebo Lincoln dočkáme. Přinejmenším by se však jednalo o celkem praktickou a užitečnou zajímavost, u které by ale přesto bylo potřeba vyřešit pár drobností. Například způsob jak zajistit, aby se nakládané věci nezačaly zadní části kufru stohovat a mačkat.
„Podali jsme patentový návrh na nový vynález tak, jak to běžně děláme. Nejedná se ale o žádný ukazatel nového směru podnikání nebo produktových plánů," odpověděl tiskový mluvčí Fordu na dotaz webu The Drive. Není tedy ani zdaleka jasné, kdy, kdo nebo zda vůbec se tento zajímavý nápad ve velkých SUVčkách objeví. Navíc ani není jasná cena, která by nemusela být zrovna nízká a zákazníky by tak mohla zbytečně odrazovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?