SUV značky Ford se snaží nabídnout americkým zákazníkům maximum prostoru i praktičnosti, v některých případech se však tyto požadavky mohou překvapivě vylučovat. Technici ve vývojovém centru si však nedávno zaregistrovali patent, který by měl neobvyklý problém jednoduše odstranit.
Velká SUV se třemi řadami sedadel se sice v Evropě netěší takové popularitě jako v zámoří, přesto jich můžeme na trhu několik najít, včetně Škody Kodiaq. Praktičnost třetí řady sedadel tentokrát vynechme a podívejme se na praktičnost zavazadlového prostoru, který je při sklopení zadních sedadel sice obrovský, ale jeho zadní část nemusí být zrovna lehce přístupná. Automobilka Ford si však zažádala o speciální patent, který by měl tyto potíže odstranit.
Podle informací, které přinesl web Fox News, by třetí řada sedadel měla být vybavena speciálním dopravním pásem, jaký můžeme znát například z pokladen supermarketů. Při sklopení sedadel si tak majitelé těchto velkých SUV mohou rozložit dopravní pás, naložit na něj například nákup a nechat ho převézt až do zadní části kufru. A při vykládání může pás přivézt nákup zase zpět.
Vypadá to jako geniální řešení, web The Drive však připomíná, že s něčím podobným již dříve přišla Toyota u modelu 4Runner. Toyota se však rozhodla umístit celou podlahu kufru na pojezdy, díky čemuž šlo de facto celý kufr vytáhnout ven. Ford však sází spíše na lidskou lenost a tak nechal pouze dvojici dopravníků, která se navíc ovládá stisknutím tlačítka.
Obyčejné vyplnění patentové žádosti však automaticky neznamená, že se v blízké době něčeho podobného v kufrech SUV značek Ford nebo Lincoln dočkáme. Přinejmenším by se však jednalo o celkem praktickou a užitečnou zajímavost, u které by ale přesto bylo potřeba vyřešit pár drobností. Například způsob jak zajistit, aby se nakládané věci nezačaly zadní části kufru stohovat a mačkat.
„Podali jsme patentový návrh na nový vynález tak, jak to běžně děláme. Nejedná se ale o žádný ukazatel nového směru podnikání nebo produktových plánů," odpověděl tiskový mluvčí Fordu na dotaz webu The Drive. Není tedy ani zdaleka jasné, kdy, kdo nebo zda vůbec se tento zajímavý nápad ve velkých SUVčkách objeví. Navíc ani není jasná cena, která by nemusela být zrovna nízká a zákazníky by tak mohla zbytečně odrazovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.