SUV značky Ford se snaží nabídnout americkým zákazníkům maximum prostoru i praktičnosti, v některých případech se však tyto požadavky mohou překvapivě vylučovat. Technici ve vývojovém centru si však nedávno zaregistrovali patent, který by měl neobvyklý problém jednoduše odstranit.
Velká SUV se třemi řadami sedadel se sice v Evropě netěší takové popularitě jako v zámoří, přesto jich můžeme na trhu několik najít, včetně Škody Kodiaq. Praktičnost třetí řady sedadel tentokrát vynechme a podívejme se na praktičnost zavazadlového prostoru, který je při sklopení zadních sedadel sice obrovský, ale jeho zadní část nemusí být zrovna lehce přístupná. Automobilka Ford si však zažádala o speciální patent, který by měl tyto potíže odstranit.
Podle informací, které přinesl web Fox News, by třetí řada sedadel měla být vybavena speciálním dopravním pásem, jaký můžeme znát například z pokladen supermarketů. Při sklopení sedadel si tak majitelé těchto velkých SUV mohou rozložit dopravní pás, naložit na něj například nákup a nechat ho převézt až do zadní části kufru. A při vykládání může pás přivézt nákup zase zpět.
Vypadá to jako geniální řešení, web The Drive však připomíná, že s něčím podobným již dříve přišla Toyota u modelu 4Runner. Toyota se však rozhodla umístit celou podlahu kufru na pojezdy, díky čemuž šlo de facto celý kufr vytáhnout ven. Ford však sází spíše na lidskou lenost a tak nechal pouze dvojici dopravníků, která se navíc ovládá stisknutím tlačítka.
Obyčejné vyplnění patentové žádosti však automaticky neznamená, že se v blízké době něčeho podobného v kufrech SUV značek Ford nebo Lincoln dočkáme. Přinejmenším by se však jednalo o celkem praktickou a užitečnou zajímavost, u které by ale přesto bylo potřeba vyřešit pár drobností. Například způsob jak zajistit, aby se nakládané věci nezačaly zadní části kufru stohovat a mačkat.
„Podali jsme patentový návrh na nový vynález tak, jak to běžně děláme. Nejedná se ale o žádný ukazatel nového směru podnikání nebo produktových plánů," odpověděl tiskový mluvčí Fordu na dotaz webu The Drive. Není tedy ani zdaleka jasné, kdy, kdo nebo zda vůbec se tento zajímavý nápad ve velkých SUVčkách objeví. Navíc ani není jasná cena, která by nemusela být zrovna nízká a zákazníky by tak mohla zbytečně odrazovat.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.