SUV značky Ford se snaží nabídnout americkým zákazníkům maximum prostoru i praktičnosti, v některých případech se však tyto požadavky mohou překvapivě vylučovat. Technici ve vývojovém centru si však nedávno zaregistrovali patent, který by měl neobvyklý problém jednoduše odstranit.
Velká SUV se třemi řadami sedadel se sice v Evropě netěší takové popularitě jako v zámoří, přesto jich můžeme na trhu několik najít, včetně Škody Kodiaq. Praktičnost třetí řady sedadel tentokrát vynechme a podívejme se na praktičnost zavazadlového prostoru, který je při sklopení zadních sedadel sice obrovský, ale jeho zadní část nemusí být zrovna lehce přístupná. Automobilka Ford si však zažádala o speciální patent, který by měl tyto potíže odstranit.
Podle informací, které přinesl web Fox News, by třetí řada sedadel měla být vybavena speciálním dopravním pásem, jaký můžeme znát například z pokladen supermarketů. Při sklopení sedadel si tak majitelé těchto velkých SUV mohou rozložit dopravní pás, naložit na něj například nákup a nechat ho převézt až do zadní části kufru. A při vykládání může pás přivézt nákup zase zpět.
Vypadá to jako geniální řešení, web The Drive však připomíná, že s něčím podobným již dříve přišla Toyota u modelu 4Runner. Toyota se však rozhodla umístit celou podlahu kufru na pojezdy, díky čemuž šlo de facto celý kufr vytáhnout ven. Ford však sází spíše na lidskou lenost a tak nechal pouze dvojici dopravníků, která se navíc ovládá stisknutím tlačítka.
Obyčejné vyplnění patentové žádosti však automaticky neznamená, že se v blízké době něčeho podobného v kufrech SUV značek Ford nebo Lincoln dočkáme. Přinejmenším by se však jednalo o celkem praktickou a užitečnou zajímavost, u které by ale přesto bylo potřeba vyřešit pár drobností. Například způsob jak zajistit, aby se nakládané věci nezačaly zadní části kufru stohovat a mačkat.
„Podali jsme patentový návrh na nový vynález tak, jak to běžně děláme. Nejedná se ale o žádný ukazatel nového směru podnikání nebo produktových plánů," odpověděl tiskový mluvčí Fordu na dotaz webu The Drive. Není tedy ani zdaleka jasné, kdy, kdo nebo zda vůbec se tento zajímavý nápad ve velkých SUVčkách objeví. Navíc ani není jasná cena, která by nemusela být zrovna nízká a zákazníky by tak mohla zbytečně odrazovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.