Ženy propadají kouzlu motorek, utrácí za ně mnohdy více než muži

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. prosince 2018 15:39
Sdílej:

Motorky a celá motorkářská kultura byla dlouhou dobu považována hlavně mužskou záležitost, v poslední době se však za řidítky objevuje stále více žen a v některých částech světa již pomalu atakují 1/4 motorkářské komunity. Ženy se navíc o své stroje poctivě starají a mnohdy za jejich servis či úpravy neváhají utrácet víc, než muži.

Kolik žen propadlo jízdě na motocyklu v Česku bohužel nevíme, zajímavé informace však přichází ze slunné Kalifornie, kde průzkum uskutečnila organizace Motorcycle Industry Council. Právě podle zjištění této organizace se počet žen na motocyklu během posledních 10 let prakticky zdvojnásobil. To je ovšem pouze začátek.

Během průzkumu mezi 2 472 dospělými Američany se ukázalo, že prakticky každý pátý motorkář je žena. Zjednodušeně řečeno se tedy dá říci, že 20 % motorkářů v USA je tvořeno ženami. A to bez ohledu na věk, atd..

Ještě větší podíl je mezi mladšími ročníky z generace X (narozeni od poloviny 60. let do začátku 80. let) a generace mileniálů, kteří se narodili od začátku 80. let do první poloviny let 90. Zde se bavíme o 22% až 26% nárůstu počtu Američanek, které jezdí na motorce.

Výzkum označovaný jako „2018 Motorcycle / ATV Owner Survey" navíc ukázal, že ženy věnují svým motocyklům nákladnější péči, než muži. Podle výzkumu utratí ženy ročně v průměru okolo 574 dolarů (13 000 Kč) za věci jako pneumatiky, menší servis, údržba, výměna dílů, atd. Oproti tomu muži utratí ročně v průměru cca 497 dolarů, tedy cca 11 300 Kč.

Z tohoto vývoje nemají radost jen výrobci motorek, ale i trh s příslušenstvím. Ženy jsou totiž za tzv. „aftermarket" díly a doplňky ochotny utrácet nemalé množství peněz, jak připomíná web AutoEvolution, který na výzkum upozornil.

Organizace Motorcycle Industry Council však předpovídá, že tím růst zájmu žen o motorky rozhodně nekončí. S příchodem generací, které mají mnohem otevřenější názory, by se mohl podíl žen motorkářek rychle vyšplhat nad 25 %.

„Na vlastní oči jsme viděli podstatně více žen motorkářek - na silnicích, okruzích, tratích, s rodinami, na motorkářských akcích, v nově zformovaných klubech ale i během každodenního dojíždění," uvedla Andria Yu, ředitelka komunikace v organizaci Motorcycle Industry Council.

„Mnoho lidí v našem odvětví pracovalo 30 let, abychom toho dosáhli. A teď to data potvrzují: Stále více žen si začíná užívat radost z jízdy na motorkách."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.