Motorky a celá motorkářská kultura byla dlouhou dobu považována hlavně mužskou záležitost, v poslední době se však za řidítky objevuje stále více žen a v některých částech světa již pomalu atakují 1/4 motorkářské komunity. Ženy se navíc o své stroje poctivě starají a mnohdy za jejich servis či úpravy neváhají utrácet víc, než muži.
Kolik žen propadlo jízdě na motocyklu v Česku bohužel nevíme, zajímavé informace však přichází ze slunné Kalifornie, kde průzkum uskutečnila organizace Motorcycle Industry Council. Právě podle zjištění této organizace se počet žen na motocyklu během posledních 10 let prakticky zdvojnásobil. To je ovšem pouze začátek.
Během průzkumu mezi 2 472 dospělými Američany se ukázalo, že prakticky každý pátý motorkář je žena. Zjednodušeně řečeno se tedy dá říci, že 20 % motorkářů v USA je tvořeno ženami. A to bez ohledu na věk, atd..
Ještě větší podíl je mezi mladšími ročníky z generace X (narozeni od poloviny 60. let do začátku 80. let) a generace mileniálů, kteří se narodili od začátku 80. let do první poloviny let 90. Zde se bavíme o 22% až 26% nárůstu počtu Američanek, které jezdí na motorce.
Výzkum označovaný jako „2018 Motorcycle / ATV Owner Survey" navíc ukázal, že ženy věnují svým motocyklům nákladnější péči, než muži. Podle výzkumu utratí ženy ročně v průměru okolo 574 dolarů (13 000 Kč) za věci jako pneumatiky, menší servis, údržba, výměna dílů, atd. Oproti tomu muži utratí ročně v průměru cca 497 dolarů, tedy cca 11 300 Kč.
Z tohoto vývoje nemají radost jen výrobci motorek, ale i trh s příslušenstvím. Ženy jsou totiž za tzv. „aftermarket" díly a doplňky ochotny utrácet nemalé množství peněz, jak připomíná web AutoEvolution, který na výzkum upozornil.
Organizace Motorcycle Industry Council však předpovídá, že tím růst zájmu žen o motorky rozhodně nekončí. S příchodem generací, které mají mnohem otevřenější názory, by se mohl podíl žen motorkářek rychle vyšplhat nad 25 %.
„Na vlastní oči jsme viděli podstatně více žen motorkářek - na silnicích, okruzích, tratích, s rodinami, na motorkářských akcích, v nově zformovaných klubech ale i během každodenního dojíždění," uvedla Andria Yu, ředitelka komunikace v organizaci Motorcycle Industry Council.
„Mnoho lidí v našem odvětví pracovalo 30 let, abychom toho dosáhli. A teď to data potvrzují: Stále více žen si začíná užívat radost z jízdy na motorkách."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?