Na webu Zlatyvolant.cz bylo spuštěno divácké hlasování. Motoristická veřejnost zamíchá s výsledky tradiční ankety Zlatý volant ve větší míře než kdy v minulosti. Po loňské úspěšné premiéře hlasování fanoušků, kdy z internetového hlasování vzešli vítězové tří kategorií, došlo k dalšímu posílení vlivu veřejnosti. Fanoušci nově ovlivní i kategorie, ve kterých hlasuje odborná porota, a to váhou jedné třetiny hlasů.
„Nově bude veřejnost letos hlasovat v pěti podkategoriích Zlatého volantu, ve Zlatých řídítcích, Ceně Elišky Junkové, Motoristické události roku a Zlatém talentu roku. Názor odborné poroty je pro nás i nadále klíčový, ale chtěli jsme zohlednit také popularitu nominantů u motoristické veřejnosti,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Stejně jako v loňském roce bude o vítězích tří kategorií rozhodnuto pouze na základě hlasování veřejnosti. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž nominována byly jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.
Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta.
Vítězové všech kategorií budou vyhlášení a odměněni 20. února na slavnostním galavečeru Zlatého volantu v prostoru Pragovka v pražských Vysočanech. „Doufáme v co největší účast motoristické veřejnosti v internetovém hlasování. Jednak proto, aby měly výsledky náležitou váhu, jednak proto, aby se ukázalo, že českým fanouškům záleží na tom, aby byli oceněni ti, kdo mají skutečnou podporu,“ dodává na závěr Jana Svobodová.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?