Na webu Zlatyvolant.cz bylo spuštěno divácké hlasování. Motoristická veřejnost zamíchá s výsledky tradiční ankety Zlatý volant ve větší míře než kdy v minulosti. Po loňské úspěšné premiéře hlasování fanoušků, kdy z internetového hlasování vzešli vítězové tří kategorií, došlo k dalšímu posílení vlivu veřejnosti. Fanoušci nově ovlivní i kategorie, ve kterých hlasuje odborná porota, a to váhou jedné třetiny hlasů.
„Nově bude veřejnost letos hlasovat v pěti podkategoriích Zlatého volantu, ve Zlatých řídítcích, Ceně Elišky Junkové, Motoristické události roku a Zlatém talentu roku. Názor odborné poroty je pro nás i nadále klíčový, ale chtěli jsme zohlednit také popularitu nominantů u motoristické veřejnosti,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Stejně jako v loňském roce bude o vítězích tří kategorií rozhodnuto pouze na základě hlasování veřejnosti. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž nominována byly jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.
Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta.
Vítězové všech kategorií budou vyhlášení a odměněni 20. února na slavnostním galavečeru Zlatého volantu v prostoru Pragovka v pražských Vysočanech. „Doufáme v co největší účast motoristické veřejnosti v internetovém hlasování. Jednak proto, aby měly výsledky náležitou váhu, jednak proto, aby se ukázalo, že českým fanouškům záleží na tom, aby byli oceněni ti, kdo mají skutečnou podporu,“ dodává na závěr Jana Svobodová.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.