Pokud vás v posledních dnech překvapila na silnicích ledovka, pak jistě dobře víte, jak obtížné je udržet v takové situaci auto pod kontrolou. V Rusku však musí podobným podmínkám čelit celkem pravidelně a tak vymýšlí řadu způsobů, jak si život usnadnit. A pokud vám v garáži zbylo několik tisíc hřebíků, hned se nabízí další možnost.
Po dlouhé době jsme opět narazili na ruského YouTubera Vlada z kanálu Garage 54, který se pochlubil další epizodou ze své série pneumatik a jejich kreativních náhrad. Tentokrát ovšem s myšlenkou, kterou by na ledem pokrytých silnicích ocenil snad každý. Na kola totiž nenazul pneumatiky, ale navařil několik tisíc hřebíků.
Hned úvodem si ale řekněme, že se nejedná o žádný seriózní pokus, ale spíš o zábavný úklid. Vlad měl totiž ve své garáži několik tisíc hřebíků, které mu zbyly od minulých dílů. A protože ho nebavilo je věčně přesouvat a uklízet, rozhodl se je využít tím nejlepším způsobem, jaký zná. vytvořil z nich pneumatiky.
Na klasický plechový disk proto nejprve navařil plechový plát, na který postupně se svým kolego navařovali jeden hřebík za druhým. Jak dlouho jim práce trvala si nechceme snad ani domýšlet, nakonec však získali sadu kol, která silně připomínala mučící nástroj.
Praktická ukázka se uskutečnila na sněhem pokryté betonové ploše, kde mohly pneumatiky předvést „to nejlepší." První otázkou však bylo, zda vůbec vydrží váhu auta. U dlouhých hřebíků totiž hrozilo, že se pod vahou auta jednoduše ohnou a celý experiment skončí hned na začátku. To se ale překvapivě nestalo a i po spuštění z heveru hřebíky stále držely tvar.
Problém nebyl ani první rozjezd, během kterého se ukázala skvělá trakce atypických „pneumatik." Problémem byl poněkud omezený poloměr otáčení, přesto kola stále držela. Po chvíli se však začalo auto otřásat a pohled na levé kolo ukázal proč. Část hřebíků totiž zkolabovala a kolo ztratilo svůj tvar.Pravé kolo přitom zůstalo relativně v pořádku.
Rozdílem se ukázala být hustota hřebíků navařených na kole. Zatímco na pravé straně byly navařeny s 10-milimetrovým rozestupem, na levé straně to bylo již cca 15 milimetrů. Nepatrný rozdíl znamenal horší rozložení váhy a tím i rychlejší kolaps.
Ve výsledku se však o úplný propadák nejednalo. Žádný z hřebíků během testu neuletěl, auto mělo skvělou trakci a fungovalo celkem dlouho. Hřebíky však byly příliš dlouhé a hlavně slabé. Hřeby, které se používají během stavby železnice, by podle Vlada odolaly lépe. A právě to by mohl během jednoho ze svých příštích videí ozkoušet. Opět se tedy máme na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.