Pokud vás v posledních dnech překvapila na silnicích ledovka, pak jistě dobře víte, jak obtížné je udržet v takové situaci auto pod kontrolou. V Rusku však musí podobným podmínkám čelit celkem pravidelně a tak vymýšlí řadu způsobů, jak si život usnadnit. A pokud vám v garáži zbylo několik tisíc hřebíků, hned se nabízí další možnost.
Po dlouhé době jsme opět narazili na ruského YouTubera Vlada z kanálu Garage 54, který se pochlubil další epizodou ze své série pneumatik a jejich kreativních náhrad. Tentokrát ovšem s myšlenkou, kterou by na ledem pokrytých silnicích ocenil snad každý. Na kola totiž nenazul pneumatiky, ale navařil několik tisíc hřebíků.
Hned úvodem si ale řekněme, že se nejedná o žádný seriózní pokus, ale spíš o zábavný úklid. Vlad měl totiž ve své garáži několik tisíc hřebíků, které mu zbyly od minulých dílů. A protože ho nebavilo je věčně přesouvat a uklízet, rozhodl se je využít tím nejlepším způsobem, jaký zná. vytvořil z nich pneumatiky.
Na klasický plechový disk proto nejprve navařil plechový plát, na který postupně se svým kolego navařovali jeden hřebík za druhým. Jak dlouho jim práce trvala si nechceme snad ani domýšlet, nakonec však získali sadu kol, která silně připomínala mučící nástroj.
Praktická ukázka se uskutečnila na sněhem pokryté betonové ploše, kde mohly pneumatiky předvést „to nejlepší." První otázkou však bylo, zda vůbec vydrží váhu auta. U dlouhých hřebíků totiž hrozilo, že se pod vahou auta jednoduše ohnou a celý experiment skončí hned na začátku. To se ale překvapivě nestalo a i po spuštění z heveru hřebíky stále držely tvar.
Problém nebyl ani první rozjezd, během kterého se ukázala skvělá trakce atypických „pneumatik." Problémem byl poněkud omezený poloměr otáčení, přesto kola stále držela. Po chvíli se však začalo auto otřásat a pohled na levé kolo ukázal proč. Část hřebíků totiž zkolabovala a kolo ztratilo svůj tvar.Pravé kolo přitom zůstalo relativně v pořádku.
Rozdílem se ukázala být hustota hřebíků navařených na kole. Zatímco na pravé straně byly navařeny s 10-milimetrovým rozestupem, na levé straně to bylo již cca 15 milimetrů. Nepatrný rozdíl znamenal horší rozložení váhy a tím i rychlejší kolaps.
Ve výsledku se však o úplný propadák nejednalo. Žádný z hřebíků během testu neuletěl, auto mělo skvělou trakci a fungovalo celkem dlouho. Hřebíky však byly příliš dlouhé a hlavně slabé. Hřeby, které se používají během stavby železnice, by podle Vlada odolaly lépe. A právě to by mohl během jednoho ze svých příštích videí ozkoušet. Opět se tedy máme na co těšit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.