Pokud vás v posledních dnech překvapila na silnicích ledovka, pak jistě dobře víte, jak obtížné je udržet v takové situaci auto pod kontrolou. V Rusku však musí podobným podmínkám čelit celkem pravidelně a tak vymýšlí řadu způsobů, jak si život usnadnit. A pokud vám v garáži zbylo několik tisíc hřebíků, hned se nabízí další možnost.
Po dlouhé době jsme opět narazili na ruského YouTubera Vlada z kanálu Garage 54, který se pochlubil další epizodou ze své série pneumatik a jejich kreativních náhrad. Tentokrát ovšem s myšlenkou, kterou by na ledem pokrytých silnicích ocenil snad každý. Na kola totiž nenazul pneumatiky, ale navařil několik tisíc hřebíků.
Hned úvodem si ale řekněme, že se nejedná o žádný seriózní pokus, ale spíš o zábavný úklid. Vlad měl totiž ve své garáži několik tisíc hřebíků, které mu zbyly od minulých dílů. A protože ho nebavilo je věčně přesouvat a uklízet, rozhodl se je využít tím nejlepším způsobem, jaký zná. vytvořil z nich pneumatiky.
Na klasický plechový disk proto nejprve navařil plechový plát, na který postupně se svým kolego navařovali jeden hřebík za druhým. Jak dlouho jim práce trvala si nechceme snad ani domýšlet, nakonec však získali sadu kol, která silně připomínala mučící nástroj.
Praktická ukázka se uskutečnila na sněhem pokryté betonové ploše, kde mohly pneumatiky předvést „to nejlepší." První otázkou však bylo, zda vůbec vydrží váhu auta. U dlouhých hřebíků totiž hrozilo, že se pod vahou auta jednoduše ohnou a celý experiment skončí hned na začátku. To se ale překvapivě nestalo a i po spuštění z heveru hřebíky stále držely tvar.
Problém nebyl ani první rozjezd, během kterého se ukázala skvělá trakce atypických „pneumatik." Problémem byl poněkud omezený poloměr otáčení, přesto kola stále držela. Po chvíli se však začalo auto otřásat a pohled na levé kolo ukázal proč. Část hřebíků totiž zkolabovala a kolo ztratilo svůj tvar.Pravé kolo přitom zůstalo relativně v pořádku.
Rozdílem se ukázala být hustota hřebíků navařených na kole. Zatímco na pravé straně byly navařeny s 10-milimetrovým rozestupem, na levé straně to bylo již cca 15 milimetrů. Nepatrný rozdíl znamenal horší rozložení váhy a tím i rychlejší kolaps.
Ve výsledku se však o úplný propadák nejednalo. Žádný z hřebíků během testu neuletěl, auto mělo skvělou trakci a fungovalo celkem dlouho. Hřebíky však byly příliš dlouhé a hlavně slabé. Hřeby, které se používají během stavby železnice, by podle Vlada odolaly lépe. A právě to by mohl během jednoho ze svých příštích videí ozkoušet. Opět se tedy máme na co těšit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.