Policejní statistiky uvádí, že letos došlo už k 87 334 dopravním nehodám, přičemž nejvíce jich bylo v říjnu. Ve dvou třetinách případů za nehody mohl nesprávný způsob jízdy, což zahrnuje i nepřizpůsobení jízdy okolním podmínkám. Řidiči se nyní musí připravit na první letošní sníh a led. Často totiž zimní cestování podceňují – nečistí důkladně skla, nemění všechny směsi za nemrznoucí a v autech jim chybí důležité vybavení. Vyplývá to z analýzy značky Sheron.
Česko se připravuje na ohlášenou ledovku. Ledová, a brzy už i sněhová pokrývka důkladně prověří schopnosti řidičů i přípravu auta na zimu. „V říjnu došlo podle policie k 9 926 nehodám, což je nejvíc za celý rok. Hmotná škoda za říjnové nehody letos poprvé překročila hranici 600 milionů korun. V zimě se navíc k běžným rizikům přidávají další, například právě náledí,“ shrnuje odborník značky Sheron Tomáš Skopový.
Je zásadní přizpůsobit jízdu stavu vozovky
Nejčastější příčinou smrtelných nehod je v roce 2018 nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Vyžádalo si 77 obětí na životech. Na přelomu podzimu a zimy je daleko dříve tma, sjízdnost silnic komplikuje sníh a na mostech i lesních úsecích může překvapit led. Je nutné počítat s tím, že má zimní ježdění specifické nároky.
„První sníh řidiče často zaskočí. Přijdou k autu, spěchají do práce a nemají dostatečnou časovou rezervu na to, aby důkladně očistili skla. Sníh a námraza přitom výrazně brání ve výhledu. Ve výsledku pak takový řidič ohrožuje sebe i okolí. Dobrý rozhled je zásadní, pokud chybí, nepomůže žádná chytrá funkce auta,“ varuje Skopový.
Auto je na zimu nutné připravit
Lidé často podceňují přípravu auta na zimu, spokojí se maximálně s výměnou letní sady pneumatik za zimní. Ostatní věci, například vodu v ostřikovačích, řeší často až tehdy, když nastane problém a kapalina zamrzne. „Radíme, aby si řidič v klidu rozmyslel, co vše by měl zařídit, aby si ušetřil potíže. Je třeba nabít baterii a zkontrolovat, zda jsou v autě nabíjecí kabely či sněhové řetězy. Všechny kapaliny by měly být vyměněny za zimní verzi,“ uvádí Skopový.
Řidiči by podle Skopového neměli podcenit předpověď počasí. „Před delší cestou doporučuji nastudovat, zda není hlášeno náledí, mlhy či husté sněžení. A následně tomu přizpůsobit plány. Je lepší vyrazit o hodinu a půl dřív, jet pomaleji a dorazit v pořádku,“ říká Skopový. Tomu, aby lidé nemuseli spěchat a řídit nervózní, opět pomůže dobrá příprava na zimu. Pokud má řidič vybavení v pořádku, nezdrží ho řešení zamrzlých zámků či vybité baterie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?