Němečtí úředníci by již brzy mohli rozhodnout o výrazném navýšení pokut pro řidiče, kteří včas neuvolní silnici pro rychlý a bezpečný průjezd záchranářských vozidel. Ve vytváření tzv. záchranářské uličky nám byli Němci sice dlouhou dobu kladeni za vzor, ovšem v posledních letech s ní mají také problém. Důvodem přitom není neznalost, ale zírání.
Podle zprávy, kterou přinesl magazín The Guardian, měla nedávná studie na německých silnicích ukázat, že zdržení sanitky na cestě k pacientovi dosahuje v průměru až 5 minut. Důvodem jsou přitom ve velkém procentu případů řidiči, kteří nemohou odolat pokušení fotit či natáčet dopravní nehody na svůj telefon.
Vytváření záchranářské uličky je pro německé řidiče důležité pravidlo, na které je kladen důraz již při výcviku v autoškole. V posledních letech však řidiči zapomínají tzv. „rettungsgasse" vytvářet, neboť doslova zírají na místo nehody, v tom horším případě se ho pokouší natáčet na mobilní telefony, jak uvádí Guardian.
Studii, ze které britský magazín vychází, prováděl německá Červený kříž, jehož pracovníci sledovali 96 týmů záchranářů napříč celou zemí.
„Tyto údaje jsou naprosto příšerné," uvedla Gerda Hasselfeldt, prezidentka německého Červeného kříže v rozhovoru pro magazín. „Pokud se bavíme o záchraně lidských životů, rozhodují sekundy."
Pokuta spojená s blokováním záchranářské uličky by se tak ze současných 320 Euro mohla vyhoupnout až na 2 000 Euro. Nejedná se přitom o první skok u této pokuty, z původních 20 Euro se na současnou sumu vyšplhala v návaznosti na stoupající počet smrtelných nehod na německých silnicích.
Problém se zvědavostí řidičů projíždějících kolem nehod je přitom dlouhodobě známý a upozorňuje na něj celá řada expertů. Řidiči, kteří se nevěnují řízení a místo toho zírají / natáčejí cizí neštěstí, ohrožují jak plynulost dopravy, tak i zdravá a životy ostatních řidičů nebo zasahujících záchranářů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.