Vyšší pokuty na německých silnicích? Úředníci chtějí zatočit s nebezpečným zíráním

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. listopadu 2018 09:52
Sdílej:

Němečtí úředníci by již brzy mohli rozhodnout o výrazném navýšení pokut pro řidiče, kteří včas neuvolní silnici pro rychlý a bezpečný průjezd záchranářských vozidel. Ve vytváření tzv. záchranářské uličky nám byli Němci sice dlouhou dobu kladeni za vzor, ovšem v posledních letech s ní mají také problém. Důvodem přitom není neznalost, ale zírání.

Podle zprávy, kterou přinesl magazín The Guardian, měla nedávná studie na německých silnicích ukázat, že zdržení sanitky na cestě k pacientovi dosahuje v průměru až 5 minut. Důvodem jsou přitom ve velkém procentu případů řidiči, kteří nemohou odolat pokušení fotit či natáčet dopravní nehody na svůj telefon.

Vytváření záchranářské uličky je pro německé řidiče důležité pravidlo, na které je kladen důraz již při výcviku v autoškole. V posledních letech však řidiči zapomínají tzv. „rettungsgasse" vytvářet, neboť doslova zírají na místo nehody, v tom horším případě se ho pokouší natáčet na mobilní telefony, jak uvádí Guardian.

Studii, ze které britský magazín vychází, prováděl německá Červený kříž, jehož pracovníci sledovali 96 týmů záchranářů napříč celou zemí. 

„Tyto údaje jsou naprosto příšerné," uvedla Gerda Hasselfeldt, prezidentka německého Červeného kříže v rozhovoru pro magazín. „Pokud se bavíme o záchraně lidských životů, rozhodují sekundy." 

Pokuta spojená s blokováním záchranářské uličky by se tak ze současných 320 Euro mohla vyhoupnout až na 2 000 Euro. Nejedná se přitom o první skok u této pokuty, z původních 20 Euro se na současnou sumu vyšplhala v návaznosti na stoupající počet smrtelných nehod na německých silnicích.

Problém se zvědavostí řidičů projíždějících kolem nehod je přitom dlouhodobě známý a upozorňuje na něj celá řada expertů. Řidiči, kteří se nevěnují řízení a místo toho zírají / natáčejí cizí neštěstí, ohrožují jak plynulost dopravy, tak i zdravá a životy ostatních řidičů nebo zasahujících záchranářů. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.