Němečtí úředníci by již brzy mohli rozhodnout o výrazném navýšení pokut pro řidiče, kteří včas neuvolní silnici pro rychlý a bezpečný průjezd záchranářských vozidel. Ve vytváření tzv. záchranářské uličky nám byli Němci sice dlouhou dobu kladeni za vzor, ovšem v posledních letech s ní mají také problém. Důvodem přitom není neznalost, ale zírání.
Podle zprávy, kterou přinesl magazín The Guardian, měla nedávná studie na německých silnicích ukázat, že zdržení sanitky na cestě k pacientovi dosahuje v průměru až 5 minut. Důvodem jsou přitom ve velkém procentu případů řidiči, kteří nemohou odolat pokušení fotit či natáčet dopravní nehody na svůj telefon.
Vytváření záchranářské uličky je pro německé řidiče důležité pravidlo, na které je kladen důraz již při výcviku v autoškole. V posledních letech však řidiči zapomínají tzv. „rettungsgasse" vytvářet, neboť doslova zírají na místo nehody, v tom horším případě se ho pokouší natáčet na mobilní telefony, jak uvádí Guardian.
Studii, ze které britský magazín vychází, prováděl německá Červený kříž, jehož pracovníci sledovali 96 týmů záchranářů napříč celou zemí.
„Tyto údaje jsou naprosto příšerné," uvedla Gerda Hasselfeldt, prezidentka německého Červeného kříže v rozhovoru pro magazín. „Pokud se bavíme o záchraně lidských životů, rozhodují sekundy."
Pokuta spojená s blokováním záchranářské uličky by se tak ze současných 320 Euro mohla vyhoupnout až na 2 000 Euro. Nejedná se přitom o první skok u této pokuty, z původních 20 Euro se na současnou sumu vyšplhala v návaznosti na stoupající počet smrtelných nehod na německých silnicích.
Problém se zvědavostí řidičů projíždějících kolem nehod je přitom dlouhodobě známý a upozorňuje na něj celá řada expertů. Řidiči, kteří se nevěnují řízení a místo toho zírají / natáčejí cizí neštěstí, ohrožují jak plynulost dopravy, tak i zdravá a životy ostatních řidičů nebo zasahujících záchranářů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?