Napadlo vás někdy, jaké jméno automobilky se v internetových vyhledávačích objevuje nejčastěji? Pokud sázíte na prémiové výrobce, u kterých tak rádi obdivujeme výkonné motory a enormně luxusní zpracování, musíme vás zklamat. Lidé totiž, jak se zdá, zůstávají nohama na zemi a se svým výběrem se zaměřují na masovější výrobce.
Celkem 7,8 milionů lidí si každý měsíc v internetovém vyhledávači zjišťuje informace o vozech Toyota. Vyplývá to z průzkumu britské pojišťovny Veygo, podle něhož je Toyota nejvyhledávanější automobilovou značkou na světovém internetu.
Na druhé příčce se umístila Honda, která čítá 7 milionů vyhledávání měsíčně, třetí místo obsadil Ford, který lidé na internetu hledají 6,4 milionkrát za měsíc. Toyota se také ukázala jako nejpopulárnější v největším počtu zemí – v 57 z celkových 171 analyzovaných.
Japonský producent se může pochlubit čelními pozicemi ve státech, jako je Austrálie, Finsko, Spojené státy americké, Nový Zéland i Polsko. V této kategorii zaujalo druhé místo BMW, které nejčastěji hledají lidé ve 25 zemích, třetí je Mercedes-Benz s nejvyšší popularitou ve 23 zemích.
Z průzkumu dále vyplývá, že nejčastěji lidé vyhledávají ty automobily, o jejichž nákupu reálně uvažují, a zároveň jde o ty nejprodávanější a nejrozšířenější značky. Zajímavé ovšem je, že v zemích, jako je Venezuela, Nepál nebo Bangladéš, je nejvyhledávanější automobilkou Lamborghini. Překvapí také to, že pouze v pěti zemích se lidé nejvíce zajímali o svého tuzemského producenta automobilů.
Průzkumy popularity na internetu realizovala britská pojišťovna Veygo. Zpráva vznikla na základě informací o 42 nejpopulárnějších automobilových značkách na světě, které byly v posledních 12 měsících nejčastěji zadávané v nejpopulárnějším internetovém vyhledávači Googlu.
10 nejčastěji vyhledávaných automobilových značek
1. Toyota 2. Honda 3. Ford 4. Hyundai 5. BMW 6. Volkswagen 7. Mercedes-Benz 8. Nissan 9. Audi 10. RenaultModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.