Volkswagen Beetle je bezesporu jedním z nejikoničtějších automobilů, jaké kdy automobilový průmysl stvořil. Znají ho lidé z celého světa, jeho design inspiroval tisíce lidí a jeho jednoduchost a spolehlivost umožnila lidem pohodlně překonávat velké vzdálenosti - a to za rozumné ceny. Beetle se zrodil jako lidový automobil a takový si ho většina z nás i pamatuje. Přinejmenším tedy první generaci.
Volkswagen Beetle, lidově zvaný Brouk, se stal legendou automobilového průmyslu, jejíž osud by si pro svůj model přála snad každá automobilka. První generace se s různými úpravami vyráběla od roku 1938 až do roku 2003 a po světě jezdí přes 21.5 milionu kusů těchto strojů.
Volkswagen se pokusil na úspěchy první generace navázat, nový Beetle už ale nebyl tím lidovým vozem do každé rodiny. Místo toho se z něj stala spíše stylová záležitost, od které se čekal možná větší úspěch. Výraznou změnu nepřinesla ani poslední generace, která se opět stane na dlouhou chvíli poslední. Příští zástupce modelu Beetle bude nejspíš až stylový elektromobil.
Pojďme se ale vrátit k první generaci, která se dnes těší statutu ikonického stroje. A ačkoliv bylo vyrobenou přes 21.5 milionu kusů, již dnes mají zachovalí a udržovaní brouci poměrně vysokou hodnotu - zejména pro milovníky šedesátých let a kultury Hippies.
Když ale mluvíme o vysoké hodnotě, rozhodně nemíříme tak vysokou, jako majitel tmavého Brouka z roku 1964, který je v současnosti vystaven na webu Hemmings. Pokud byste totiž o tohle auto měli zájem, museli byste vytáhnout z peněženky rovný milion dolarů. To je asi 22.5 milionu dolarů. Jakmile ale poznáte historii vozu, nejspíš uznáte, že takovou hodnotu skutečně může mít.
Černého Brouka, který už slavil 54. narozeniny, si v roce 1964 pořídil jistý Rudy Zvarich, kterému měl nový Beetle sloužit jako záložní model pro případ, že by se mu jeho stejný Beetle z roku 1957 náhodou rozbil. To se ale zřejmě nikdy nestalo, neboť na tachometru nabízeného Brouka svítí nájezd 23 mil. Původní nájezd byl dokonce jen 22 mil, ovšem během vytahování auta před kůlnu a nakládání na vlek naskočila místo dvojky trojka.
Vůz ale není jedinečný jen nízkým nájezdem a vysokou cenou. V podstatě se jedná o jakousi časovou kapsu z roku 1964 - všechno na autě je totiž původní. Veškeré díly jsou originálem z toho roku. Dokonce i pneumatiky s bílým pruhem jsou původní. Stejně jako sytě červené čalounění sedaček, koberečky, stropnice - vše je originál a všechno vypadá naprosto báječně. Věříme, že nový majitel si po spuštění ventilace bude moci užít dokonce i vzduch z roku 1964.
Pokud byste měli o vůz zájem, můžete se o něj zkusit poprat na webu Hammings. Jakkoliv je totiž jeho cena extrémně vysoká, řada lidí nepochybuje o tom, že se ho podaří úspěšně prodat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.