Volkswagen Beetle je bezesporu jedním z nejikoničtějších automobilů, jaké kdy automobilový průmysl stvořil. Znají ho lidé z celého světa, jeho design inspiroval tisíce lidí a jeho jednoduchost a spolehlivost umožnila lidem pohodlně překonávat velké vzdálenosti - a to za rozumné ceny. Beetle se zrodil jako lidový automobil a takový si ho většina z nás i pamatuje. Přinejmenším tedy první generaci.
Volkswagen Beetle, lidově zvaný Brouk, se stal legendou automobilového průmyslu, jejíž osud by si pro svůj model přála snad každá automobilka. První generace se s různými úpravami vyráběla od roku 1938 až do roku 2003 a po světě jezdí přes 21.5 milionu kusů těchto strojů.
Volkswagen se pokusil na úspěchy první generace navázat, nový Beetle už ale nebyl tím lidovým vozem do každé rodiny. Místo toho se z něj stala spíše stylová záležitost, od které se čekal možná větší úspěch. Výraznou změnu nepřinesla ani poslední generace, která se opět stane na dlouhou chvíli poslední. Příští zástupce modelu Beetle bude nejspíš až stylový elektromobil.
Pojďme se ale vrátit k první generaci, která se dnes těší statutu ikonického stroje. A ačkoliv bylo vyrobenou přes 21.5 milionu kusů, již dnes mají zachovalí a udržovaní brouci poměrně vysokou hodnotu - zejména pro milovníky šedesátých let a kultury Hippies.
Když ale mluvíme o vysoké hodnotě, rozhodně nemíříme tak vysokou, jako majitel tmavého Brouka z roku 1964, který je v současnosti vystaven na webu Hemmings. Pokud byste totiž o tohle auto měli zájem, museli byste vytáhnout z peněženky rovný milion dolarů. To je asi 22.5 milionu dolarů. Jakmile ale poznáte historii vozu, nejspíš uznáte, že takovou hodnotu skutečně může mít.
Černého Brouka, který už slavil 54. narozeniny, si v roce 1964 pořídil jistý Rudy Zvarich, kterému měl nový Beetle sloužit jako záložní model pro případ, že by se mu jeho stejný Beetle z roku 1957 náhodou rozbil. To se ale zřejmě nikdy nestalo, neboť na tachometru nabízeného Brouka svítí nájezd 23 mil. Původní nájezd byl dokonce jen 22 mil, ovšem během vytahování auta před kůlnu a nakládání na vlek naskočila místo dvojky trojka.
Vůz ale není jedinečný jen nízkým nájezdem a vysokou cenou. V podstatě se jedná o jakousi časovou kapsu z roku 1964 - všechno na autě je totiž původní. Veškeré díly jsou originálem z toho roku. Dokonce i pneumatiky s bílým pruhem jsou původní. Stejně jako sytě červené čalounění sedaček, koberečky, stropnice - vše je originál a všechno vypadá naprosto báječně. Věříme, že nový majitel si po spuštění ventilace bude moci užít dokonce i vzduch z roku 1964.
Pokud byste měli o vůz zájem, můžete se o něj zkusit poprat na webu Hammings. Jakkoliv je totiž jeho cena extrémně vysoká, řada lidí nepochybuje o tom, že se ho podaří úspěšně prodat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?