Koncept vysokorychlostní přepravy s označením Hyperloop, se kterým před několika lety přišel Elon Musk, odstartoval celosvětové závody v rozvoji tohoto konceptu. O přední postavení nyní svádí boj několik více či méně známých společností, mezi kterými nechybí ani Hyperloop Transportation Technologies Inc. (HyperloopTT). A právě tato společnost před pár dny představila ve Španělsku svou první kabinu pro pasažéry.
Zřejmě první kabina pro pasažéry, nebo chcete-li kapsle, v životní velikosti, kterou HyperloopTT prezentovalo ve Španělsku, ale ještě není hotová. Na tiskové konferenci jen měla ukázat směr a design, jakým se společnost hodlá ubírat. Po její prezentaci ji totiž čeká odeslání do francouzského Tolouse, kde bude kabina dále testována, dovybavena a následně zřejmě uvedena do provozu na jedné z prvních komerčních linek, jak uvádí Bloomberg.
Kapsle, která nese jméno Quintero One, měří cca 32 metrů na délku, váží pět tun a téměř celá je vyrobena z kompozitních materiálů. HyperloopTT již v červenci tohoto roku vytvořilo joint venture, díky kterému vznikne velká testovací základna pro podobné stroje v jihozápadní Číně.
Konkurenční společnost Virgin Hyperloop, kterou vlastní miliardář Richard Branson, se naopak zaměřila na indický trh a již nyní má podepsanou předběžnou dohodu s Bombají na vytvoření systému, díky kterému by bylo možné cestovat z Bombaje do Pune během 25 minut. Cesta by se tak zkrátila o 3 hodiny.
Celý koncept dopravy Hperloop, se kterým přišel Musk v roce 2013, je velice zajímavým. Jeho základem jsou vysokorychlostní kapsle, které se pohybují v tunelech s nízkým tlakem. Díky tomu se má snižovat tření a kapsle by měly dosahovat rychlosti až okolo 1300 km/h. Dosud ale není známo, že by se komukoliv podařilo podobné rychlosti v testovacím provozu dosáhnout.
A zatímco několik společností se snaží vybudovat svůj systém Hyperloop prakticky po celém světě, Elon Musk a jeho společnost Boring Company se snaží propojit hlavně významná americká města v Kalifornii (trať Los Angeles - San Francisco), Chicagu (trať Downtown - letiště Chicago O'Hara) i na východním pobřeží (trať Washington D.C. - Maryland). V současnosti je ale v provozu jen jeho testovací úsek, který vybudoval v kalifornské poušti Hawthorne.
Vývoj však běží poměrně rychle a společnost HyperloopTT dokonce tvrdí, že jejím cílem je zprovoznit linku pro běžné cestující do konce příštího roku. Aby to však bylo možné, bude potřeba učinit ještě několik výrazných kroků na poli vývoje technologií, jejich testování a v neposlední řadě bude potřeba upravit i některá legislativní nařízení, případně vytvořit zcela nová.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?