Infotainment systémy představují v našich automobilech stále podstatnější roli, jejich vývoj ovšem není nic snadného. Automobilky dlouhou dobu bojovali s vývojem systému, který by byl na jednu stranu komplexní a bohatě vybavený, ale na druhou stranu také jednoduchý k pochopení a snadnému ovládání. A v posledních letech už se s takovými systémy skutečně setkáváme, ovšem v Číně se rozhodli jít ještě dál.
Čínská automobilka FAW (First Auto Works) se rozhodla vybavit svůj nový model Bestune T77 technologií, která je na trhu automobilů doslova přelomovou. Na palubní desce vozu se má totiž objevovat hologram animované postavy, která má představovat osobního asistenta.
Systém, který má být dle informací CarNewsChina označován jako „Holographic intelligent control system," má nabízet tři animované postavičky, mezi kterými najdeme robota, malého chlapce a "školačku." Každý ze tří avatarů má navíc na výběr z pěti druhů ošacení.
Celý koncept tak evidentně sází na velkou základnu příznivců Anime a Manga kultury, kde často vystupují sexuálně sugestivní animované postavy. Někteří skalní příznivci si pak k těmto postavám vyvíjejí i jakýsi citový vztah a postavy dostávají označení jako "waifu" nebo "husbando." A nyní, jak se zdá, se tento trend začíná rozšiřovat i do automobilů.
Postavičky se objevují v malém displeji, který by měl vyjíždět z palubní desky. Samozřejmě se nejedná o skutečný holograf, ale pouze o technologii, která se ho snaží napodobovat. Z fotek se ale zdá, že iluze je velice věrohodná. Rozhodně by nás zajímalo, jak vypadá výsledek naživo.
Tito osobní asistenti by údajně měli zvládnout okolo 43 funkcí, jako je například volání, změna rozhlasové stanice, úprava hlasitosti, aktivace stěračů, atd. - a to vše pouze skrze hlasové příkazy. Pokud by se ovšem řidič se svým asistentem nepohodl, může ho snadno nechat zmizet a dál může využívat jen velký dotykový displej standardního infotainmentu.
Co se samotného SUV týče, Bestune T77 působí, jako by se jeho designéři nechali výrazně inspirovat mladoboleslavskou designovou školou - hrany vozu jsou však výraznější. Maska chladiče pak připomíná masky SUV modelů Peugeot. Stran techniky najdeme pod kapotou 1.2 litrový přeplňovaný čtyřválec, který může být kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, nebo pětistupňovým manuálem.
Web Jalopnik poukazuje na fakt, že v dnešní době "brandingu" může být nápad na vypěstování vztahu mezi zákazníkem a jeho "animovaným asistentem" zajímavým způsobem, jak si zákazníka udržet pod svými křídly. Nabízí se však otázka, jestli je k tomu nejvhodnější volit avatary malých chlapců a školaček.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?