Infotainment systémy představují v našich automobilech stále podstatnější roli, jejich vývoj ovšem není nic snadného. Automobilky dlouhou dobu bojovali s vývojem systému, který by byl na jednu stranu komplexní a bohatě vybavený, ale na druhou stranu také jednoduchý k pochopení a snadnému ovládání. A v posledních letech už se s takovými systémy skutečně setkáváme, ovšem v Číně se rozhodli jít ještě dál.
Čínská automobilka FAW (First Auto Works) se rozhodla vybavit svůj nový model Bestune T77 technologií, která je na trhu automobilů doslova přelomovou. Na palubní desce vozu se má totiž objevovat hologram animované postavy, která má představovat osobního asistenta.
Systém, který má být dle informací CarNewsChina označován jako „Holographic intelligent control system," má nabízet tři animované postavičky, mezi kterými najdeme robota, malého chlapce a "školačku." Každý ze tří avatarů má navíc na výběr z pěti druhů ošacení.
Celý koncept tak evidentně sází na velkou základnu příznivců Anime a Manga kultury, kde často vystupují sexuálně sugestivní animované postavy. Někteří skalní příznivci si pak k těmto postavám vyvíjejí i jakýsi citový vztah a postavy dostávají označení jako "waifu" nebo "husbando." A nyní, jak se zdá, se tento trend začíná rozšiřovat i do automobilů.
Postavičky se objevují v malém displeji, který by měl vyjíždět z palubní desky. Samozřejmě se nejedná o skutečný holograf, ale pouze o technologii, která se ho snaží napodobovat. Z fotek se ale zdá, že iluze je velice věrohodná. Rozhodně by nás zajímalo, jak vypadá výsledek naživo.
Tito osobní asistenti by údajně měli zvládnout okolo 43 funkcí, jako je například volání, změna rozhlasové stanice, úprava hlasitosti, aktivace stěračů, atd. - a to vše pouze skrze hlasové příkazy. Pokud by se ovšem řidič se svým asistentem nepohodl, může ho snadno nechat zmizet a dál může využívat jen velký dotykový displej standardního infotainmentu.
Co se samotného SUV týče, Bestune T77 působí, jako by se jeho designéři nechali výrazně inspirovat mladoboleslavskou designovou školou - hrany vozu jsou však výraznější. Maska chladiče pak připomíná masky SUV modelů Peugeot. Stran techniky najdeme pod kapotou 1.2 litrový přeplňovaný čtyřválec, který může být kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, nebo pětistupňovým manuálem.
Web Jalopnik poukazuje na fakt, že v dnešní době "brandingu" může být nápad na vypěstování vztahu mezi zákazníkem a jeho "animovaným asistentem" zajímavým způsobem, jak si zákazníka udržet pod svými křídly. Nabízí se však otázka, jestli je k tomu nejvhodnější volit avatary malých chlapců a školaček.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.