Auto, které vám pomůže zhubnout? Tohle je splněný sen všech dietářů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. září 2018, 14:45 Google+

Cestování autem je rychlé, pohodlné a bez námahy. Lidé ale v autech tráví stále více času, během kterého jsou pasivní a jejich tělo tak trpí. Změnit by to ale mohl vynález, který přeměnil obyčejnou Audi A4 Avant ve stroj na pálení kalorií. Přestavba by přitom měla být poměrně jednoduchá a hlavně snadno proveditelná i na ostatních automobilech. A co že je tedy hlavní podstatou této úpravy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
FitCar PPV

FitCar PPV | foto: FitCar PPV

Sdílejte článek

Myšlenka na stavbu vůbec prvního auta schopného spalovat kalorie řidiče se zrodila v hlavě saudského vynálezce, který se rozhodl přeměnit „sedavé, nezdravé a únavně dojíždění autem v aktivní a hlavně zdravý prospěšný čas. Nasser Al Shawaf se tak spojil s holandskou společností BPO a společnými silami postavili projekt FitCar PPV Prototype 2, který vyměnil plynový pedál za pedály z bicyklu.

Na první pohled vypadá tahle Audi A4 Avant jako zcela obyčejný vůz, který dokonce pod kapotou ukrývá standardní 2.0 litrový přeplňovaný motor. Ten je navíc spojen i s tradiční automatickou převodovkou, takže se teď nejspíš ptáte, kde je ukrytý ten zázrak. A odpověď zní: v kabině.

Hned po otevření dveří totiž každého jistě překvapí bedna, která zaujala místo před sedačkou řidiče. Zakrývá totiž pedály a na každé straně z ní ční klasické pedály z bicyklu, které se staly novým způsobem akcelerace. Pedály jsou totiž přímo napojeny na řídící jednotku vozu, takže čím rychleji řidič šlape, tím prudčeji bude automobil akcelerovat a reagovat.

Šlapací pedály navíc disponují třemi body nastavení: Ve městě a zácpách řidič ocení režim "Srive Slow," naopak na dálnicích a rychlejších silnicích nejspíše přijde vhod režim "Drive Fast." Poslední možností je pak "No Drive," tedy režim, během kterého budou moci zapálení cyklisté šlapat do roztrhání těla a vůz se stejně ani nepohne. Samozřejmostí je pak volič, díky kterému si aktivní lidé mohou uzpůsobit zátěž.

Jelikož ale bedna s pedály zabírá hodně prostoru a navíc vyžaduje použití obou nohou, bylo potřeba vymyslet nový způsob brzdění. Zde nakonec vynálezce sáhl po ověřené ruční brzdě, kterou využívají hendikepovaní lidé za volantem již desetiletí. Celý systém byl již patentovaný a nyní čeká na schválení k silničnímu provozu v Nizozemí a následně ve zbytku Evropy.

Nasser Al Shawaf komentoval svůj projekt následovně: „Pracuji v mnoha městech po celém světě, kde není dojíždění okolo hodiny, v jednom směru, ničím výjimečným. Je to ale dost nezdravý způsob, jak každý den mrhat dvěma hodinami času. A tak jsem přišel s myšlenkou na FitCar, který dělá totéž, co kterékoliv jiné konvenční auto - dostane vás bezpečně z bodu A do bodu B. Nicméně ve FitCar si můžete cestou i zacvičit."

FitCar PPV | zdroj: youtube.com

„Naše studie ukazují, že rychlost spalování kalorií je zhruba 300 každých 30 minut. Všichni máme stále méně času a nejsme v kondici, ovšem FitCar poskytuje alespoň základní část řešení na tyto problémy pro ty lidi, kteří chtějí cvičit, ale nechtějí tím ztrácet čas. Na výsledek jsem skutečně pyšný."

Oscar Brocades Zaalberg, zakladatel a a ředitel společnosti BPO, k projektu dodal: „Tohle je výsledek dvou let vývoje. Začali jsme jednoduše, jen abychom dokázali, že t funguje. Dalším krokem pak byla demonstrace na skutečném autě. A tohle je Prototype 2, Audi A4 Avant, která byla zvolena pro ergonomii své kabiny, která nabízí dostatek komfortu i dostatek místa pro šlapání."

„Naším cílem pro tuto technologii je buď nabídnout ji automobilkám pro novou generaci "zdravějších" městských automobilů, nebo ji jednoduše nabídnout jako konverzi na volném trhu. Pak by si ji mohl koupit kdokoliv, kdo bude chtít mít možnost využívat PPV ve svém voze. A jakmile do upraveného vozu nasednete a svezete se, zjistíte, že to je velice intuitivní a ovládání je skutečně snadné. Každému bych doporučil, aby si to zkusil.

Vytisknout

Diskuze: Auto, které vám pomůže zhubnout? Tohle je splněný sen všech dietářů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Po první světové válce byly v zahraničí z mladoboleslavské produkce nejžádanější motorové pluhy Excelsior, ve 30. letech pak osobní vozy Škoda Popular

První poválečné úspěchy v Mladé Boleslavi? Díru do světa udělaly pluhy, pak…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud