Luxusní Cadillac s pásy? Právníci hlídají, aby svět nevěděl, pro koho je určený

Limuzína Cadillac Brougham  křížená s rolbou Bombardier SV250 Skidozer je skutečně impozantní stroj
Limuzína Cadillac Brougham křížená s rolbou Bombardier SV250 Skidozer je skutečně impozantní stroj, foto: craigslist.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. září 2018 09:03 | akt. 11. září 2018 14:04
Sdílej:

Na inzertním webu Craigslist už jsme se setkali s řadou šílených výtvorů, klasická americká limuzína z konce osmdesátých let zkřížená s rolbou je však strojem, který nás znovu dokázal překvapit. Na první pohled nesmyslná kombinace ale funguje překvapivě dobře, střihla si roli ve filmu a dnes je na prodej za celkem sympatickou cenu.

Ačkoliv jsou kutilové pomalu vymírající druh, stále se mezi námi najdou lidé, kteří jsou ochotni postavit téměř cokoliv, aniž by se ptali proč. Jedním z nich je i Robert Falck z kanadské oblasti "British Columbia," který postavil tento vskutku netradiční stroj pro natáčení filmu v oblasti Vancouveru.

Po skončení natáčení se ale rozhodl tohoto křížence od produkční společnosti odkoupit zpět, čemuž se vlastně ani nedivíme. Nejedná se totiž o žádnou stacionární repliku, ale o plně funkční limuzínu na podvozku rolby, která nabízí skvělou prostupnost zasněženým terénem a plný komfort limuzín Cadillac.

Falck je v inzerátu na Craigslistu poměrně skoupý na slovo, neboť je vázán smlouvami o mlčenlivosti s produkční společností. Pro web Jalopnik tak alespoň uvedl několik základních technických dat, jak tento kolos vznikal.

Základem je doma vyrobený žebříkový rám ze čtvercových železných trubek, prostřednictvím kterého se podařilo spojit podvozek ze staré rolby Bombardier SV250 Skidozer a karoserii limuzíny Cadillac Brougham z roku 1989. Místo předních kol jsou dvě ližiny, které jsou uchyceny k zesílenému rámu a ovládány prostřednictvím zcela nového řízení, které je doplněno silným posilovačem s vlastním chlazením. Výkon z motoru V8 je posílán skrze třístupňový automat a redukční převodovku na zesílenou nápravu.

Údajně to nebyla z nejtěžších přestaveb, do kterých se Falck pustil, jak uvádí The Drive. Zatím není jasné, v jakém filmu se má limuzína objevit, podle stručného popisu prodejce by ale mělo jít o „vůz zámožného majitele lyžařského střediska." Za filmem by navíc mělo stát „bohaté studio s kupou právníků," čímž Falck vysvětluje svou opatrnost při poskytování detailů.

Že je stroj plně funkční ale dokazuje video, na které Falck odkázal redaktory z The Drive. Limuzína, která podle autora rozhodně není určena do extrémně náročných podmínek, si to hrne po zasněžené lesní cestě a na konci videa překonává malé stoupání. Na žádné velké cestování zimní krajinou to ale rozhodně není, neboť maximální rychlost se pohybuje okolo 24 km/h.

Jedná se tedy spíše o zajímavost, než reálně využitelný stroj. Přesto Falck pro Jalopnik uvedl, že od vyvěšení inzerátu mu každý den kvůli jeho výtvoru volá okolo 30 lidí. Je tedy téměř jisté, že tohle monstrum si dříve nebo později kupce najde. Tomu ostatně nahrává i sympatická cena 6 000 dolarů (132 500 Kč), která údajně ani zdaleka nepokrývá náklady na přestavbu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.