Na inzertním webu Craigslist už jsme se setkali s řadou šílených výtvorů, klasická americká limuzína z konce osmdesátých let zkřížená s rolbou je však strojem, který nás znovu dokázal překvapit. Na první pohled nesmyslná kombinace ale funguje překvapivě dobře, střihla si roli ve filmu a dnes je na prodej za celkem sympatickou cenu.
Ačkoliv jsou kutilové pomalu vymírající druh, stále se mezi námi najdou lidé, kteří jsou ochotni postavit téměř cokoliv, aniž by se ptali proč. Jedním z nich je i Robert Falck z kanadské oblasti "British Columbia," který postavil tento vskutku netradiční stroj pro natáčení filmu v oblasti Vancouveru.
Po skončení natáčení se ale rozhodl tohoto křížence od produkční společnosti odkoupit zpět, čemuž se vlastně ani nedivíme. Nejedná se totiž o žádnou stacionární repliku, ale o plně funkční limuzínu na podvozku rolby, která nabízí skvělou prostupnost zasněženým terénem a plný komfort limuzín Cadillac.
Falck je v inzerátu na Craigslistu poměrně skoupý na slovo, neboť je vázán smlouvami o mlčenlivosti s produkční společností. Pro web Jalopnik tak alespoň uvedl několik základních technických dat, jak tento kolos vznikal.
Základem je doma vyrobený žebříkový rám ze čtvercových železných trubek, prostřednictvím kterého se podařilo spojit podvozek ze staré rolby Bombardier SV250 Skidozer a karoserii limuzíny Cadillac Brougham z roku 1989. Místo předních kol jsou dvě ližiny, které jsou uchyceny k zesílenému rámu a ovládány prostřednictvím zcela nového řízení, které je doplněno silným posilovačem s vlastním chlazením. Výkon z motoru V8 je posílán skrze třístupňový automat a redukční převodovku na zesílenou nápravu.
Údajně to nebyla z nejtěžších přestaveb, do kterých se Falck pustil, jak uvádí The Drive. Zatím není jasné, v jakém filmu se má limuzína objevit, podle stručného popisu prodejce by ale mělo jít o „vůz zámožného majitele lyžařského střediska." Za filmem by navíc mělo stát „bohaté studio s kupou právníků," čímž Falck vysvětluje svou opatrnost při poskytování detailů.
Že je stroj plně funkční ale dokazuje video, na které Falck odkázal redaktory z The Drive. Limuzína, která podle autora rozhodně není určena do extrémně náročných podmínek, si to hrne po zasněžené lesní cestě a na konci videa překonává malé stoupání. Na žádné velké cestování zimní krajinou to ale rozhodně není, neboť maximální rychlost se pohybuje okolo 24 km/h.
Jedná se tedy spíše o zajímavost, než reálně využitelný stroj. Přesto Falck pro Jalopnik uvedl, že od vyvěšení inzerátu mu každý den kvůli jeho výtvoru volá okolo 30 lidí. Je tedy téměř jisté, že tohle monstrum si dříve nebo později kupce najde. Tomu ostatně nahrává i sympatická cena 6 000 dolarů (132 500 Kč), která údajně ani zdaleka nepokrývá náklady na přestavbu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.