Na inzertním webu Craigslist už jsme se setkali s řadou šílených výtvorů, klasická americká limuzína z konce osmdesátých let zkřížená s rolbou je však strojem, který nás znovu dokázal překvapit. Na první pohled nesmyslná kombinace ale funguje překvapivě dobře, střihla si roli ve filmu a dnes je na prodej za celkem sympatickou cenu.
Ačkoliv jsou kutilové pomalu vymírající druh, stále se mezi námi najdou lidé, kteří jsou ochotni postavit téměř cokoliv, aniž by se ptali proč. Jedním z nich je i Robert Falck z kanadské oblasti "British Columbia," který postavil tento vskutku netradiční stroj pro natáčení filmu v oblasti Vancouveru.
Po skončení natáčení se ale rozhodl tohoto křížence od produkční společnosti odkoupit zpět, čemuž se vlastně ani nedivíme. Nejedná se totiž o žádnou stacionární repliku, ale o plně funkční limuzínu na podvozku rolby, která nabízí skvělou prostupnost zasněženým terénem a plný komfort limuzín Cadillac.
Falck je v inzerátu na Craigslistu poměrně skoupý na slovo, neboť je vázán smlouvami o mlčenlivosti s produkční společností. Pro web Jalopnik tak alespoň uvedl několik základních technických dat, jak tento kolos vznikal.
Základem je doma vyrobený žebříkový rám ze čtvercových železných trubek, prostřednictvím kterého se podařilo spojit podvozek ze staré rolby Bombardier SV250 Skidozer a karoserii limuzíny Cadillac Brougham z roku 1989. Místo předních kol jsou dvě ližiny, které jsou uchyceny k zesílenému rámu a ovládány prostřednictvím zcela nového řízení, které je doplněno silným posilovačem s vlastním chlazením. Výkon z motoru V8 je posílán skrze třístupňový automat a redukční převodovku na zesílenou nápravu.
Údajně to nebyla z nejtěžších přestaveb, do kterých se Falck pustil, jak uvádí The Drive. Zatím není jasné, v jakém filmu se má limuzína objevit, podle stručného popisu prodejce by ale mělo jít o „vůz zámožného majitele lyžařského střediska." Za filmem by navíc mělo stát „bohaté studio s kupou právníků," čímž Falck vysvětluje svou opatrnost při poskytování detailů.
Že je stroj plně funkční ale dokazuje video, na které Falck odkázal redaktory z The Drive. Limuzína, která podle autora rozhodně není určena do extrémně náročných podmínek, si to hrne po zasněžené lesní cestě a na konci videa překonává malé stoupání. Na žádné velké cestování zimní krajinou to ale rozhodně není, neboť maximální rychlost se pohybuje okolo 24 km/h.
Jedná se tedy spíše o zajímavost, než reálně využitelný stroj. Přesto Falck pro Jalopnik uvedl, že od vyvěšení inzerátu mu každý den kvůli jeho výtvoru volá okolo 30 lidí. Je tedy téměř jisté, že tohle monstrum si dříve nebo později kupce najde. Tomu ostatně nahrává i sympatická cena 6 000 dolarů (132 500 Kč), která údajně ani zdaleka nepokrývá náklady na přestavbu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?