Lexus LS400 je už na první pohled prémiovým křižníkem silnic a dálnic, který by měl svému majiteli dopřát komfortní, svižnou a bezproblémovou jízdu. Nejen japonské vozy z devadesátých let se navíc těší pověsti o své spolehlivosti a výdrži. Jak ovšem odpadne takový Lexus poté, co mu na tachometru naskočí přes 983 000 mil, tedy cca 1 580 000 km? Na to se pojďme podívat v doprovodu známého mechanika.
Bílý Lexus LS400 s přezdívkou "Million Mile Lexus už koluje po USA už nějaký ten pátek a na internetu se o něm objevila již celá řada článků. Speciální vůz je totiž ve vlastnictví motoristického novináře jménem Matt Farah, který provozuje YouTube kanál Tho Smoking Tire's.
Matt koupil vůz s nájezdem 900 000 mil již před lety a jeho jediným cílem bylo dostat ukazatel na sedmicifernou sumu. I roto se rozhodl, že vůz bude půjčovat různým zájemcům, kteří si s ním mohou zajet vlastně téměř kamkoliv. V minulosti si navíc vůz vypůjčilo i několik motoristických novinářů z renomovaných redakcí.
Nyní má ale vůz v držení pár Ana a Anton, kteří vzali vůz na výlet kolem USA. V Chicagu se pak setkali s YouTuberem jménem Alex Palmeri, který je mechanikem a milovníkem vozidel Mercedes-Benz - ostatně několik jich má i v garáži. Protentokrát však Mercedes sundal a na jeho místo usadil Lexus, který měl mít podle Antona pár drobných potíží s vibracemi od zadních kol.
U vozu proto nejdříve proběhla testovací jízda, poté byl zvednut na heveru na příjezdové cestě, ale nakonec se dostal i na klasický zvedák, díky kterému se podařilo odhalit veškeré nedostatky. Ostatně samotná inspekce začíná ve videu kolem deváté minuty.
A co vlastně vůz trápilo? Stejně jako u kteréhokoliv podobně ojetého modelu byla nalezena celá paleta větších či menších závad. Zdrojem vibrací, na které si Anton stěžoval, bylo poškozené uložení diferenciálu. To se projevovalo s každou prudkou akcelerací a jak je na videu patrné, uložení už má své lepší časy skutečně za sebou. Podle Palmeriho by však vůz měl zvládnout cestu několika tisíc mil zpět do Kalifornie.
Zadní náprava byla všeobecně prokletá. Kromě uložení diferenciálu se totiž objevily i problémy s rameny a ložisky, což mělo za následek poměrně výraznou vůli obou zadních kol. Oprava by však vyšla na několik tisíc dolarů.
Podvozek přední části vozu na tom byl podstatně lépe. Ostatně i Palmeri konstatoval, že některé díly jsou zcela nové. Opotřebení už však bylo vidět na motoru, který byl původní a nikdy do něj nebylo sáhnuto. Jeho těsnění tak na mnoha místech protékala a z auta doslova odkapával olej před očima. Stejně tak kapal i z převodovky, která byla jednou demontována kvůli opravě. Z auta zkrátka teklo snad vše co mohlo. Ovšem řidiči o tom věděli a tak kapaliny neustále doplňovali.
Další problémy se pak vyrojily poté, co Palmeri připojil vůz skrze OBD konektor a nechal si vypsat chybové kódy v paměti palubního počítače. I tady se objevilo několik problémů, avšak naštěstí nic závažného. Palmeri tak vůz nakonec uznal schopným dokončit zbytek cesty, který má měřit ještě cca 5 000 mil, tedy cca 8 000 km.
Dost možná to ale Palmeri udělal i proto, že oprava vozu by si vyžádala poměrně dost času a hlavně i dost peněz. A to by mohlo být pro mladý pár poměrně tvrdou ranou na jejich dobrodružné cestě.
Pro Anu a Antona je totiž samotná cesta Lexusem, bez velkých oprav, i tak poměrně nákladná. Jeho spotřeba se totiž pohybuje okolo 17 litrů na 100 kilometrů. A to při dálničním tempu. Všichni sice víme, že v USA je benzín poměrně levný (a to i ve srovnání k platům), ovšem tenhle japonský drobek baští je Premium a tak se dvojice na své cestě stejně plácne přes kapsu.
Zpátky ale k samotnému Lexusu, který svou chutí do života všechny udivuj. Navzdory lehce ošuntělé karoserii, protékajícím kapalinám a drobným vůlím na podvozku je totiž tohle auto v neuvěřitelné kondici. Zejména pak jeho motor.
Jistě nejsme jediní, kdo pevně věří, že tohle auto nakonec hranici jednoho milionu mil, tedy cca 1 609 344 kilometrů, překoná. Tohle auto by si to totiž vážně zasloužilo. Jak ostatně poznamenali na webu Jalopnik, kde na příběh vozu opět po čase upozornili, podobné závady jako tento Lexus mívá většina modernějších vozů klidně již při pětinovém nájezdu.
Zajímavé by ale bylo, pokud Matt Farah nakonec vůz odvezl do originálního servisu a nechal si spočítat náklady na jeho opravu. Podobně to totiž dělá Alex Palmeri se svými vozy a vždy je to docela zajímavá podívaná.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).