Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. srpna 2018, 15:48 Google+

Lexus LS400 je už na první pohled prémiovým křižníkem silnic a dálnic, který by měl svému majiteli dopřát komfortní, svižnou a bezproblémovou jízdu. Nejen japonské vozy z devadesátých let se navíc těší pověsti o své spolehlivosti a výdrži. Jak ovšem odpadne takový Lexus poté, co mu na tachometru naskočí přes 983 000 mil, tedy cca 1 580 000 km? Na to se pojďme podívat v doprovodu známého mechanika.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km

Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bílý Lexus LS400 s přezdívkou "Million Mile Lexus už koluje po USA už nějaký ten pátek a na internetu se o něm objevila již celá řada článků. Speciální vůz je totiž ve vlastnictví motoristického novináře  jménem Matt Farah, který provozuje YouTube kanál Tho Smoking Tire's.

Matt koupil vůz s nájezdem 900 000 mil již před lety a jeho jediným cílem bylo dostat ukazatel na sedmicifernou sumu. I roto se rozhodl, že vůz bude půjčovat různým zájemcům, kteří si s ním mohou zajet vlastně téměř kamkoliv. V minulosti si navíc vůz vypůjčilo i několik motoristických novinářů z renomovaných redakcí.

Nyní má ale vůz v držení pár Ana a Anton, kteří vzali vůz na výlet kolem USA. V Chicagu se pak setkali s YouTuberem jménem Alex Palmeri, který je mechanikem a milovníkem vozidel Mercedes-Benz - ostatně několik jich má i v garáži. Protentokrát však Mercedes sundal a na jeho místo usadil Lexus, který měl mít podle Antona pár drobných potíží s vibracemi od zadních kol.

U vozu proto nejdříve proběhla testovací jízda, poté byl zvednut na heveru na příjezdové cestě, ale nakonec se dostal i na klasický zvedák, díky kterému se podařilo odhalit veškeré nedostatky. Ostatně samotná inspekce začíná ve videu kolem deváté minuty.

A co vlastně vůz trápilo? Stejně jako u kteréhokoliv podobně ojetého modelu byla nalezena celá paleta větších či menších závad. Zdrojem vibrací, na které si Anton stěžoval, bylo poškozené uložení diferenciálu. To se projevovalo s každou prudkou akcelerací a jak je na videu patrné, uložení už má své lepší časy skutečně za sebou. Podle Palmeriho by však vůz měl zvládnout cestu několika tisíc mil zpět do Kalifornie.

Zadní náprava byla všeobecně prokletá. Kromě uložení diferenciálu se totiž objevily i problémy s rameny a ložisky, což mělo za následek poměrně výraznou vůli obou zadních kol. Oprava by však vyšla na několik tisíc dolarů.

zdroj: youtube.com

Podvozek přední části vozu na tom byl podstatně lépe. Ostatně i Palmeri konstatoval, že některé díly jsou zcela nové. Opotřebení už však bylo vidět na motoru, který byl původní a nikdy do něj nebylo sáhnuto. Jeho těsnění tak na mnoha místech protékala a z auta doslova odkapával olej před očima. Stejně tak kapal i z převodovky, která byla jednou demontována kvůli opravě. Z auta zkrátka teklo snad vše co mohlo. Ovšem řidiči o tom věděli a tak kapaliny neustále doplňovali.

Další problémy se pak vyrojily poté, co Palmeri připojil vůz skrze OBD konektor a nechal si vypsat chybové kódy v paměti palubního počítače. I tady se objevilo několik problémů, avšak naštěstí nic závažného. Palmeri tak vůz nakonec uznal schopným dokončit zbytek cesty, který má měřit ještě cca 5 000 mil, tedy cca 8 000 km.

Dost možná to ale Palmeri udělal i proto, že oprava vozu by si vyžádala poměrně dost času a hlavně i dost peněz. A to by mohlo být pro mladý pár poměrně tvrdou ranou na jejich dobrodružné cestě.

Pro Anu a Antona je  totiž samotná cesta Lexusem, bez velkých oprav, i tak poměrně nákladná. Jeho spotřeba se totiž pohybuje okolo 17 litrů na 100 kilometrů. A to při dálničním tempu. Všichni sice víme, že v USA je benzín poměrně levný (a to i ve srovnání k platům), ovšem tenhle japonský drobek baští je Premium a tak se dvojice na své cestě stejně plácne přes kapsu.

img-responsive

Současný nástupce, Lexus LS500h | foto: Lexus

Zpátky ale k samotnému Lexusu, který svou chutí do života všechny udivuj. Navzdory lehce ošuntělé karoserii, protékajícím kapalinám a drobným vůlím na podvozku je totiž tohle auto v neuvěřitelné kondici. Zejména pak jeho motor.

Jistě nejsme jediní, kdo pevně věří, že tohle auto nakonec hranici jednoho milionu mil, tedy cca 1 609 344 kilometrů, překoná. Tohle auto by si to  totiž vážně zasloužilo. Jak ostatně poznamenali na webu Jalopnik, kde na příběh vozu opět po čase upozornili, podobné závady jako tento Lexus mívá většina modernějších vozů klidně již při pětinovém nájezdu.

Zajímavé by ale bylo, pokud Matt Farah nakonec vůz odvezl do originálního servisu a nechal si spočítat náklady na jeho opravu. Podobně to totiž dělá Alex Palmeri se svými vozy a vždy je to docela zajímavá podívaná.

Vytisknout

Diskuze: Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hořící auta: Opravdu mohou vybuchnout, nebo jde jen o filmové triky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  4. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  5. Úpravy Gumbal kára, část první

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud