Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. srpna 2018, 15:48 Google+

Lexus LS400 je už na první pohled prémiovým křižníkem silnic a dálnic, který by měl svému majiteli dopřát komfortní, svižnou a bezproblémovou jízdu. Nejen japonské vozy z devadesátých let se navíc těší pověsti o své spolehlivosti a výdrži. Jak ovšem odpadne takový Lexus poté, co mu na tachometru naskočí přes 983 000 mil, tedy cca 1 580 000 km? Na to se pojďme podívat v doprovodu známého mechanika.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km

Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bílý Lexus LS400 s přezdívkou "Million Mile Lexus už koluje po USA už nějaký ten pátek a na internetu se o něm objevila již celá řada článků. Speciální vůz je totiž ve vlastnictví motoristického novináře  jménem Matt Farah, který provozuje YouTube kanál Tho Smoking Tire's.

Matt koupil vůz s nájezdem 900 000 mil již před lety a jeho jediným cílem bylo dostat ukazatel na sedmicifernou sumu. I roto se rozhodl, že vůz bude půjčovat různým zájemcům, kteří si s ním mohou zajet vlastně téměř kamkoliv. V minulosti si navíc vůz vypůjčilo i několik motoristických novinářů z renomovaných redakcí.

Nyní má ale vůz v držení pár Ana a Anton, kteří vzali vůz na výlet kolem USA. V Chicagu se pak setkali s YouTuberem jménem Alex Palmeri, který je mechanikem a milovníkem vozidel Mercedes-Benz - ostatně několik jich má i v garáži. Protentokrát však Mercedes sundal a na jeho místo usadil Lexus, který měl mít podle Antona pár drobných potíží s vibracemi od zadních kol.

U vozu proto nejdříve proběhla testovací jízda, poté byl zvednut na heveru na příjezdové cestě, ale nakonec se dostal i na klasický zvedák, díky kterému se podařilo odhalit veškeré nedostatky. Ostatně samotná inspekce začíná ve videu kolem deváté minuty.

A co vlastně vůz trápilo? Stejně jako u kteréhokoliv podobně ojetého modelu byla nalezena celá paleta větších či menších závad. Zdrojem vibrací, na které si Anton stěžoval, bylo poškozené uložení diferenciálu. To se projevovalo s každou prudkou akcelerací a jak je na videu patrné, uložení už má své lepší časy skutečně za sebou. Podle Palmeriho by však vůz měl zvládnout cestu několika tisíc mil zpět do Kalifornie.

Zadní náprava byla všeobecně prokletá. Kromě uložení diferenciálu se totiž objevily i problémy s rameny a ložisky, což mělo za následek poměrně výraznou vůli obou zadních kol. Oprava by však vyšla na několik tisíc dolarů.

zdroj: youtube.com

Podvozek přední části vozu na tom byl podstatně lépe. Ostatně i Palmeri konstatoval, že některé díly jsou zcela nové. Opotřebení už však bylo vidět na motoru, který byl původní a nikdy do něj nebylo sáhnuto. Jeho těsnění tak na mnoha místech protékala a z auta doslova odkapával olej před očima. Stejně tak kapal i z převodovky, která byla jednou demontována kvůli opravě. Z auta zkrátka teklo snad vše co mohlo. Ovšem řidiči o tom věděli a tak kapaliny neustále doplňovali.

Další problémy se pak vyrojily poté, co Palmeri připojil vůz skrze OBD konektor a nechal si vypsat chybové kódy v paměti palubního počítače. I tady se objevilo několik problémů, avšak naštěstí nic závažného. Palmeri tak vůz nakonec uznal schopným dokončit zbytek cesty, který má měřit ještě cca 5 000 mil, tedy cca 8 000 km.

Dost možná to ale Palmeri udělal i proto, že oprava vozu by si vyžádala poměrně dost času a hlavně i dost peněz. A to by mohlo být pro mladý pár poměrně tvrdou ranou na jejich dobrodružné cestě.

Pro Anu a Antona je  totiž samotná cesta Lexusem, bez velkých oprav, i tak poměrně nákladná. Jeho spotřeba se totiž pohybuje okolo 17 litrů na 100 kilometrů. A to při dálničním tempu. Všichni sice víme, že v USA je benzín poměrně levný (a to i ve srovnání k platům), ovšem tenhle japonský drobek baští je Premium a tak se dvojice na své cestě stejně plácne přes kapsu.

img-responsive

Současný nástupce, Lexus LS500h | foto: Lexus

Zpátky ale k samotnému Lexusu, který svou chutí do života všechny udivuj. Navzdory lehce ošuntělé karoserii, protékajícím kapalinám a drobným vůlím na podvozku je totiž tohle auto v neuvěřitelné kondici. Zejména pak jeho motor.

Jistě nejsme jediní, kdo pevně věří, že tohle auto nakonec hranici jednoho milionu mil, tedy cca 1 609 344 kilometrů, překoná. Tohle auto by si to  totiž vážně zasloužilo. Jak ostatně poznamenali na webu Jalopnik, kde na příběh vozu opět po čase upozornili, podobné závady jako tento Lexus mívá většina modernějších vozů klidně již při pětinovém nájezdu.

Zajímavé by ale bylo, pokud Matt Farah nakonec vůz odvezl do originálního servisu a nechal si spočítat náklady na jeho opravu. Podobně to totiž dělá Alex Palmeri se svými vozy a vždy je to docela zajímavá podívaná.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

Ilustrační foto

Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

Suzuki ACROSS

SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

spotřeba

Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

ISV Chevrolet Colorado

U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

Výstava

Nesmrtelný dvoutakt na závodních okruzích - Výstava motocyklů v Hořicích

Honda Civic Type R

HONDA CIVIC TYPE R novým SAFETY CAR pro WTCR

Toyota Tundra

Tato upravená Toyota Tundra vám pomůže přežít i zombie apokalypsu

Toyota Yaris Hybrid

TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

Václav Vondřich s brašnou nářadí a náhradních dílů na stroji L&K v cíli neoficiálního mistrovství světa motocyklů

"Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hořící auta: Opravdu mohou vybuchnout, nebo jde jen o filmové triky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

  2. TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

  3. "Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

  4. Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

  5. Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

  6. U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud