Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. srpna 2018, 15:48 Google+

Lexus LS400 je už na první pohled prémiovým křižníkem silnic a dálnic, který by měl svému majiteli dopřát komfortní, svižnou a bezproblémovou jízdu. Nejen japonské vozy z devadesátých let se navíc těší pověsti o své spolehlivosti a výdrži. Jak ovšem odpadne takový Lexus poté, co mu na tachometru naskočí přes 983 000 mil, tedy cca 1 580 000 km? Na to se pojďme podívat v doprovodu známého mechanika.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km

Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bílý Lexus LS400 s přezdívkou "Million Mile Lexus už koluje po USA už nějaký ten pátek a na internetu se o něm objevila již celá řada článků. Speciální vůz je totiž ve vlastnictví motoristického novináře  jménem Matt Farah, který provozuje YouTube kanál Tho Smoking Tire's.

Matt koupil vůz s nájezdem 900 000 mil již před lety a jeho jediným cílem bylo dostat ukazatel na sedmicifernou sumu. I roto se rozhodl, že vůz bude půjčovat různým zájemcům, kteří si s ním mohou zajet vlastně téměř kamkoliv. V minulosti si navíc vůz vypůjčilo i několik motoristických novinářů z renomovaných redakcí.

Nyní má ale vůz v držení pár Ana a Anton, kteří vzali vůz na výlet kolem USA. V Chicagu se pak setkali s YouTuberem jménem Alex Palmeri, který je mechanikem a milovníkem vozidel Mercedes-Benz - ostatně několik jich má i v garáži. Protentokrát však Mercedes sundal a na jeho místo usadil Lexus, který měl mít podle Antona pár drobných potíží s vibracemi od zadních kol.

U vozu proto nejdříve proběhla testovací jízda, poté byl zvednut na heveru na příjezdové cestě, ale nakonec se dostal i na klasický zvedák, díky kterému se podařilo odhalit veškeré nedostatky. Ostatně samotná inspekce začíná ve videu kolem deváté minuty.

A co vlastně vůz trápilo? Stejně jako u kteréhokoliv podobně ojetého modelu byla nalezena celá paleta větších či menších závad. Zdrojem vibrací, na které si Anton stěžoval, bylo poškozené uložení diferenciálu. To se projevovalo s každou prudkou akcelerací a jak je na videu patrné, uložení už má své lepší časy skutečně za sebou. Podle Palmeriho by však vůz měl zvládnout cestu několika tisíc mil zpět do Kalifornie.

Zadní náprava byla všeobecně prokletá. Kromě uložení diferenciálu se totiž objevily i problémy s rameny a ložisky, což mělo za následek poměrně výraznou vůli obou zadních kol. Oprava by však vyšla na několik tisíc dolarů.

zdroj: youtube.com

Podvozek přední části vozu na tom byl podstatně lépe. Ostatně i Palmeri konstatoval, že některé díly jsou zcela nové. Opotřebení už však bylo vidět na motoru, který byl původní a nikdy do něj nebylo sáhnuto. Jeho těsnění tak na mnoha místech protékala a z auta doslova odkapával olej před očima. Stejně tak kapal i z převodovky, která byla jednou demontována kvůli opravě. Z auta zkrátka teklo snad vše co mohlo. Ovšem řidiči o tom věděli a tak kapaliny neustále doplňovali.

Další problémy se pak vyrojily poté, co Palmeri připojil vůz skrze OBD konektor a nechal si vypsat chybové kódy v paměti palubního počítače. I tady se objevilo několik problémů, avšak naštěstí nic závažného. Palmeri tak vůz nakonec uznal schopným dokončit zbytek cesty, který má měřit ještě cca 5 000 mil, tedy cca 8 000 km.

Dost možná to ale Palmeri udělal i proto, že oprava vozu by si vyžádala poměrně dost času a hlavně i dost peněz. A to by mohlo být pro mladý pár poměrně tvrdou ranou na jejich dobrodružné cestě.

Pro Anu a Antona je  totiž samotná cesta Lexusem, bez velkých oprav, i tak poměrně nákladná. Jeho spotřeba se totiž pohybuje okolo 17 litrů na 100 kilometrů. A to při dálničním tempu. Všichni sice víme, že v USA je benzín poměrně levný (a to i ve srovnání k platům), ovšem tenhle japonský drobek baští je Premium a tak se dvojice na své cestě stejně plácne přes kapsu.

img-responsive

Současný nástupce, Lexus LS500h | foto: Lexus

Zpátky ale k samotnému Lexusu, který svou chutí do života všechny udivuj. Navzdory lehce ošuntělé karoserii, protékajícím kapalinám a drobným vůlím na podvozku je totiž tohle auto v neuvěřitelné kondici. Zejména pak jeho motor.

Jistě nejsme jediní, kdo pevně věří, že tohle auto nakonec hranici jednoho milionu mil, tedy cca 1 609 344 kilometrů, překoná. Tohle auto by si to  totiž vážně zasloužilo. Jak ostatně poznamenali na webu Jalopnik, kde na příběh vozu opět po čase upozornili, podobné závady jako tento Lexus mívá většina modernějších vozů klidně již při pětinovém nájezdu.

Zajímavé by ale bylo, pokud Matt Farah nakonec vůz odvezl do originálního servisu a nechal si spočítat náklady na jeho opravu. Podobně to totiž dělá Alex Palmeri se svými vozy a vždy je to docela zajímavá podívaná.

Vytisknout

Diskuze: Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hořící auta: Opravdu mohou vybuchnout, nebo jde jen o filmové triky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud