Lexus LS400 je už na první pohled prémiovým křižníkem silnic a dálnic, který by měl svému majiteli dopřát komfortní, svižnou a bezproblémovou jízdu. Nejen japonské vozy z devadesátých let se navíc těší pověsti o své spolehlivosti a výdrži. Jak ovšem odpadne takový Lexus poté, co mu na tachometru naskočí přes 983 000 mil, tedy cca 1 580 000 km? Na to se pojďme podívat v doprovodu známého mechanika.
Bílý Lexus LS400 s přezdívkou "Million Mile Lexus už koluje po USA už nějaký ten pátek a na internetu se o něm objevila již celá řada článků. Speciální vůz je totiž ve vlastnictví motoristického novináře jménem Matt Farah, který provozuje YouTube kanál Tho Smoking Tire's.
Matt koupil vůz s nájezdem 900 000 mil již před lety a jeho jediným cílem bylo dostat ukazatel na sedmicifernou sumu. I roto se rozhodl, že vůz bude půjčovat různým zájemcům, kteří si s ním mohou zajet vlastně téměř kamkoliv. V minulosti si navíc vůz vypůjčilo i několik motoristických novinářů z renomovaných redakcí.
Nyní má ale vůz v držení pár Ana a Anton, kteří vzali vůz na výlet kolem USA. V Chicagu se pak setkali s YouTuberem jménem Alex Palmeri, který je mechanikem a milovníkem vozidel Mercedes-Benz - ostatně několik jich má i v garáži. Protentokrát však Mercedes sundal a na jeho místo usadil Lexus, který měl mít podle Antona pár drobných potíží s vibracemi od zadních kol.
U vozu proto nejdříve proběhla testovací jízda, poté byl zvednut na heveru na příjezdové cestě, ale nakonec se dostal i na klasický zvedák, díky kterému se podařilo odhalit veškeré nedostatky. Ostatně samotná inspekce začíná ve videu kolem deváté minuty.
A co vlastně vůz trápilo? Stejně jako u kteréhokoliv podobně ojetého modelu byla nalezena celá paleta větších či menších závad. Zdrojem vibrací, na které si Anton stěžoval, bylo poškozené uložení diferenciálu. To se projevovalo s každou prudkou akcelerací a jak je na videu patrné, uložení už má své lepší časy skutečně za sebou. Podle Palmeriho by však vůz měl zvládnout cestu několika tisíc mil zpět do Kalifornie.
Zadní náprava byla všeobecně prokletá. Kromě uložení diferenciálu se totiž objevily i problémy s rameny a ložisky, což mělo za následek poměrně výraznou vůli obou zadních kol. Oprava by však vyšla na několik tisíc dolarů.
Podvozek přední části vozu na tom byl podstatně lépe. Ostatně i Palmeri konstatoval, že některé díly jsou zcela nové. Opotřebení už však bylo vidět na motoru, který byl původní a nikdy do něj nebylo sáhnuto. Jeho těsnění tak na mnoha místech protékala a z auta doslova odkapával olej před očima. Stejně tak kapal i z převodovky, která byla jednou demontována kvůli opravě. Z auta zkrátka teklo snad vše co mohlo. Ovšem řidiči o tom věděli a tak kapaliny neustále doplňovali.
Další problémy se pak vyrojily poté, co Palmeri připojil vůz skrze OBD konektor a nechal si vypsat chybové kódy v paměti palubního počítače. I tady se objevilo několik problémů, avšak naštěstí nic závažného. Palmeri tak vůz nakonec uznal schopným dokončit zbytek cesty, který má měřit ještě cca 5 000 mil, tedy cca 8 000 km.
Dost možná to ale Palmeri udělal i proto, že oprava vozu by si vyžádala poměrně dost času a hlavně i dost peněz. A to by mohlo být pro mladý pár poměrně tvrdou ranou na jejich dobrodružné cestě.
Pro Anu a Antona je totiž samotná cesta Lexusem, bez velkých oprav, i tak poměrně nákladná. Jeho spotřeba se totiž pohybuje okolo 17 litrů na 100 kilometrů. A to při dálničním tempu. Všichni sice víme, že v USA je benzín poměrně levný (a to i ve srovnání k platům), ovšem tenhle japonský drobek baští je Premium a tak se dvojice na své cestě stejně plácne přes kapsu.
Zpátky ale k samotnému Lexusu, který svou chutí do života všechny udivuj. Navzdory lehce ošuntělé karoserii, protékajícím kapalinám a drobným vůlím na podvozku je totiž tohle auto v neuvěřitelné kondici. Zejména pak jeho motor.
Jistě nejsme jediní, kdo pevně věří, že tohle auto nakonec hranici jednoho milionu mil, tedy cca 1 609 344 kilometrů, překoná. Tohle auto by si to totiž vážně zasloužilo. Jak ostatně poznamenali na webu Jalopnik, kde na příběh vozu opět po čase upozornili, podobné závady jako tento Lexus mívá většina modernějších vozů klidně již při pětinovém nájezdu.
Zajímavé by ale bylo, pokud Matt Farah nakonec vůz odvezl do originálního servisu a nechal si spočítat náklady na jeho opravu. Podobně to totiž dělá Alex Palmeri se svými vozy a vždy je to docela zajímavá podívaná.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.