Přemýšlíte jak ušetřit na povinném ručení? Možností bohužel není mnoho, v některých koutech světa však neváhají jít za hranici absurdity, aby dosáhli svého. Jedním příkladem za všechny může být třiadvacetiletý motorista jménem Dave, který kvůli úspoře za povinné ručení neváhal změnit pohlaví.
Na výši povinného ručení může mít vliv celá řada faktorů, počínaje věkem, přes zkušenosti až po pohlaví. Tedy alespoň v některých koutech světa. A zatím co feministické spolky si stěžují na všeobecné znevýhodňování žen, zrovna v Kanadě za volantem jsou naopak zvýhodňovány.
Na to přišel i třiadvacetiletý motorista, kterého zpravodajský kanál CBC News nazývá jménem Dave. Ten totiž zjistil, že jako mladý řidič do 25 let musí platit vyšší prémiové pojištění. To se navíc navyšovalo s jeho záznamy, které obsahovaly jeden záznam o nehodě a zřejmě i dvě pokuty.
Když si tedy Dave, který sídlí v Albertě, přivezl nový Chevrolet Cruze, celkem nepříjemně ho zaskočila výše povinného ručení, které dělalo 4500 kanadských dolarů, tedy necelých 76 000 korun ročně. S tím se ale Dave odmítal smířit a začal hledat možnosti, jak předpisy pojišťovny obejít.
A to se mu podařilo v momentě, kdy zjistil, že jako žena by platil ročně cca 3400 kanadských dolarů. Tedy cca 57 200 korun. S úsporou cca 1500 korun měsíčně by si tak každý měsíc mohl pořídit benzín na cca 2 až tři týdny.
Z tohoto zjištění byl Dave pochopitelně rozhořčen a začal jednat. Naštěstí pro něj však již dnes není změna pohlaví, tedy alespoň legálně žádný velký problém. Stačilo mu zajít k lékaři, kde mu byl vystaven dokument, podle kterého se identifikuje jako žena. Poté zašel na úřady, dostal nový rodný list a řidičák. Pak už jen stačilo uzavřít povinné ručení za výhodnějších podmínek.
Jeho čin zřejmě pobouří LGBT komunitu, avšak jak Dave dodal v rozhovoru pro CBC News, jeho záměrem rozhodně nebylo útočit na genderová práva. Pouze chtěl poukázat na absurditu předpisů pojišťoven a snadnost jejich obcházení.
Tato výhra však nemusí být koncem celého souboje. Pokud by totiž lidé z pojišťovny na jeho malý podvod přišli, což se dost možná stane, může mu hrozit soud a s ním i spojený trest - zřejmě finančního charakteru. Nabízí se tedy otázka, zda to za tu úsporu stálo. Zda nebylo lepší jen upozorňovat na tuto nespravedlnost jinými cestami. Toto posouzení však není na nás. Za nás můžeme snad jen doporučit nic podobného nezkoušet. Nechce se nám totiž věřit, že by to u nás mohlo projít.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?