Přemýšlíte jak ušetřit na povinném ručení? Možností bohužel není mnoho, v některých koutech světa však neváhají jít za hranici absurdity, aby dosáhli svého. Jedním příkladem za všechny může být třiadvacetiletý motorista jménem Dave, který kvůli úspoře za povinné ručení neváhal změnit pohlaví.
Na výši povinného ručení může mít vliv celá řada faktorů, počínaje věkem, přes zkušenosti až po pohlaví. Tedy alespoň v některých koutech světa. A zatím co feministické spolky si stěžují na všeobecné znevýhodňování žen, zrovna v Kanadě za volantem jsou naopak zvýhodňovány.
Na to přišel i třiadvacetiletý motorista, kterého zpravodajský kanál CBC News nazývá jménem Dave. Ten totiž zjistil, že jako mladý řidič do 25 let musí platit vyšší prémiové pojištění. To se navíc navyšovalo s jeho záznamy, které obsahovaly jeden záznam o nehodě a zřejmě i dvě pokuty.
Když si tedy Dave, který sídlí v Albertě, přivezl nový Chevrolet Cruze, celkem nepříjemně ho zaskočila výše povinného ručení, které dělalo 4500 kanadských dolarů, tedy necelých 76 000 korun ročně. S tím se ale Dave odmítal smířit a začal hledat možnosti, jak předpisy pojišťovny obejít.
A to se mu podařilo v momentě, kdy zjistil, že jako žena by platil ročně cca 3400 kanadských dolarů. Tedy cca 57 200 korun. S úsporou cca 1500 korun měsíčně by si tak každý měsíc mohl pořídit benzín na cca 2 až tři týdny.
Z tohoto zjištění byl Dave pochopitelně rozhořčen a začal jednat. Naštěstí pro něj však již dnes není změna pohlaví, tedy alespoň legálně žádný velký problém. Stačilo mu zajít k lékaři, kde mu byl vystaven dokument, podle kterého se identifikuje jako žena. Poté zašel na úřady, dostal nový rodný list a řidičák. Pak už jen stačilo uzavřít povinné ručení za výhodnějších podmínek.
Jeho čin zřejmě pobouří LGBT komunitu, avšak jak Dave dodal v rozhovoru pro CBC News, jeho záměrem rozhodně nebylo útočit na genderová práva. Pouze chtěl poukázat na absurditu předpisů pojišťoven a snadnost jejich obcházení.
Tato výhra však nemusí být koncem celého souboje. Pokud by totiž lidé z pojišťovny na jeho malý podvod přišli, což se dost možná stane, může mu hrozit soud a s ním i spojený trest - zřejmě finančního charakteru. Nabízí se tedy otázka, zda to za tu úsporu stálo. Zda nebylo lepší jen upozorňovat na tuto nespravedlnost jinými cestami. Toto posouzení však není na nás. Za nás můžeme snad jen doporučit nic podobného nezkoušet. Nechce se nám totiž věřit, že by to u nás mohlo projít.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?