Jak ušetřit na povinném ručení? Zkuste třeba změnu pohlaví

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. července 2018 08:54
Sdílej:

Přemýšlíte jak ušetřit na povinném ručení? Možností bohužel není mnoho, v některých koutech světa však neváhají jít za hranici absurdity, aby dosáhli svého. Jedním příkladem za všechny může být třiadvacetiletý motorista jménem Dave, který kvůli úspoře za povinné ručení neváhal změnit pohlaví.

Na výši povinného ručení může mít vliv celá řada faktorů, počínaje věkem, přes zkušenosti až po pohlaví. Tedy alespoň v některých koutech světa. A zatím co feministické spolky si stěžují na všeobecné znevýhodňování žen, zrovna v Kanadě za volantem jsou naopak zvýhodňovány.

Na to přišel i třiadvacetiletý motorista, kterého zpravodajský kanál CBC News nazývá jménem Dave. Ten totiž zjistil, že jako mladý řidič do 25 let musí platit vyšší prémiové pojištění. To se navíc navyšovalo s jeho záznamy, které obsahovaly jeden záznam o nehodě a zřejmě i dvě pokuty.

Když si tedy Dave, který sídlí v Albertě, přivezl nový Chevrolet Cruze, celkem nepříjemně ho zaskočila výše povinného ručení, které dělalo 4500 kanadských dolarů, tedy necelých 76 000 korun ročně. S tím se ale Dave odmítal smířit a začal hledat možnosti, jak předpisy pojišťovny obejít.

A to se mu podařilo v momentě, kdy zjistil, že jako žena by platil ročně cca 3400 kanadských dolarů. Tedy cca 57 200 korun. S úsporou cca 1500 korun měsíčně by si tak každý měsíc mohl pořídit benzín na cca 2 až tři týdny.

Z tohoto zjištění byl Dave pochopitelně rozhořčen a začal jednat. Naštěstí pro něj však již dnes není změna pohlaví, tedy alespoň legálně žádný velký problém. Stačilo mu zajít k lékaři, kde mu byl vystaven dokument, podle kterého se identifikuje jako žena. Poté zašel na úřady, dostal nový rodný list a řidičák. Pak už jen stačilo uzavřít povinné ručení za výhodnějších podmínek.

Jeho čin zřejmě pobouří LGBT komunitu, avšak jak Dave dodal v rozhovoru pro CBC News, jeho záměrem rozhodně nebylo útočit na genderová práva. Pouze chtěl poukázat na absurditu předpisů pojišťoven a snadnost jejich obcházení.

Tato výhra však nemusí být koncem celého souboje. Pokud by totiž lidé z pojišťovny na jeho malý podvod přišli, což se dost možná stane, může mu hrozit soud a s ním i spojený trest - zřejmě finančního charakteru. Nabízí se tedy otázka, zda to za tu úsporu stálo. Zda nebylo lepší jen upozorňovat na tuto nespravedlnost jinými cestami.  Toto posouzení však není na nás. Za nás můžeme snad jen doporučit nic podobného nezkoušet. Nechce se nám totiž věřit, že by to u nás mohlo projít.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.