Přemýšlíte jak ušetřit na povinném ručení? Možností bohužel není mnoho, v některých koutech světa však neváhají jít za hranici absurdity, aby dosáhli svého. Jedním příkladem za všechny může být třiadvacetiletý motorista jménem Dave, který kvůli úspoře za povinné ručení neváhal změnit pohlaví.
Na výši povinného ručení může mít vliv celá řada faktorů, počínaje věkem, přes zkušenosti až po pohlaví. Tedy alespoň v některých koutech světa. A zatím co feministické spolky si stěžují na všeobecné znevýhodňování žen, zrovna v Kanadě za volantem jsou naopak zvýhodňovány.
Na to přišel i třiadvacetiletý motorista, kterého zpravodajský kanál CBC News nazývá jménem Dave. Ten totiž zjistil, že jako mladý řidič do 25 let musí platit vyšší prémiové pojištění. To se navíc navyšovalo s jeho záznamy, které obsahovaly jeden záznam o nehodě a zřejmě i dvě pokuty.
Když si tedy Dave, který sídlí v Albertě, přivezl nový Chevrolet Cruze, celkem nepříjemně ho zaskočila výše povinného ručení, které dělalo 4500 kanadských dolarů, tedy necelých 76 000 korun ročně. S tím se ale Dave odmítal smířit a začal hledat možnosti, jak předpisy pojišťovny obejít.
A to se mu podařilo v momentě, kdy zjistil, že jako žena by platil ročně cca 3400 kanadských dolarů. Tedy cca 57 200 korun. S úsporou cca 1500 korun měsíčně by si tak každý měsíc mohl pořídit benzín na cca 2 až tři týdny.
Z tohoto zjištění byl Dave pochopitelně rozhořčen a začal jednat. Naštěstí pro něj však již dnes není změna pohlaví, tedy alespoň legálně žádný velký problém. Stačilo mu zajít k lékaři, kde mu byl vystaven dokument, podle kterého se identifikuje jako žena. Poté zašel na úřady, dostal nový rodný list a řidičák. Pak už jen stačilo uzavřít povinné ručení za výhodnějších podmínek.
Jeho čin zřejmě pobouří LGBT komunitu, avšak jak Dave dodal v rozhovoru pro CBC News, jeho záměrem rozhodně nebylo útočit na genderová práva. Pouze chtěl poukázat na absurditu předpisů pojišťoven a snadnost jejich obcházení.
Tato výhra však nemusí být koncem celého souboje. Pokud by totiž lidé z pojišťovny na jeho malý podvod přišli, což se dost možná stane, může mu hrozit soud a s ním i spojený trest - zřejmě finančního charakteru. Nabízí se tedy otázka, zda to za tu úsporu stálo. Zda nebylo lepší jen upozorňovat na tuto nespravedlnost jinými cestami. Toto posouzení však není na nás. Za nás můžeme snad jen doporučit nic podobného nezkoušet. Nechce se nám totiž věřit, že by to u nás mohlo projít.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.