Přemýšlíte jak ušetřit na povinném ručení? Možností bohužel není mnoho, v některých koutech světa však neváhají jít za hranici absurdity, aby dosáhli svého. Jedním příkladem za všechny může být třiadvacetiletý motorista jménem Dave, který kvůli úspoře za povinné ručení neváhal změnit pohlaví.
Na výši povinného ručení může mít vliv celá řada faktorů, počínaje věkem, přes zkušenosti až po pohlaví. Tedy alespoň v některých koutech světa. A zatím co feministické spolky si stěžují na všeobecné znevýhodňování žen, zrovna v Kanadě za volantem jsou naopak zvýhodňovány.
Na to přišel i třiadvacetiletý motorista, kterého zpravodajský kanál CBC News nazývá jménem Dave. Ten totiž zjistil, že jako mladý řidič do 25 let musí platit vyšší prémiové pojištění. To se navíc navyšovalo s jeho záznamy, které obsahovaly jeden záznam o nehodě a zřejmě i dvě pokuty.
Když si tedy Dave, který sídlí v Albertě, přivezl nový Chevrolet Cruze, celkem nepříjemně ho zaskočila výše povinného ručení, které dělalo 4500 kanadských dolarů, tedy necelých 76 000 korun ročně. S tím se ale Dave odmítal smířit a začal hledat možnosti, jak předpisy pojišťovny obejít.
A to se mu podařilo v momentě, kdy zjistil, že jako žena by platil ročně cca 3400 kanadských dolarů. Tedy cca 57 200 korun. S úsporou cca 1500 korun měsíčně by si tak každý měsíc mohl pořídit benzín na cca 2 až tři týdny.
Z tohoto zjištění byl Dave pochopitelně rozhořčen a začal jednat. Naštěstí pro něj však již dnes není změna pohlaví, tedy alespoň legálně žádný velký problém. Stačilo mu zajít k lékaři, kde mu byl vystaven dokument, podle kterého se identifikuje jako žena. Poté zašel na úřady, dostal nový rodný list a řidičák. Pak už jen stačilo uzavřít povinné ručení za výhodnějších podmínek.
Jeho čin zřejmě pobouří LGBT komunitu, avšak jak Dave dodal v rozhovoru pro CBC News, jeho záměrem rozhodně nebylo útočit na genderová práva. Pouze chtěl poukázat na absurditu předpisů pojišťoven a snadnost jejich obcházení.
Tato výhra však nemusí být koncem celého souboje. Pokud by totiž lidé z pojišťovny na jeho malý podvod přišli, což se dost možná stane, může mu hrozit soud a s ním i spojený trest - zřejmě finančního charakteru. Nabízí se tedy otázka, zda to za tu úsporu stálo. Zda nebylo lepší jen upozorňovat na tuto nespravedlnost jinými cestami. Toto posouzení však není na nás. Za nás můžeme snad jen doporučit nic podobného nezkoušet. Nechce se nám totiž věřit, že by to u nás mohlo projít.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.