Pokud se předpovědi počasí nemýlí, tak nás v následujících dnech čekají pořádně vysoké teploty, které by mohly atakovat tropickou třicítku. A zatímco děti na prázdninách si podobné počasí jistě užijí u bazénů, řidiče cestující do práce či na dovolenou čekají pořádně horké chvilky. Ani klimatizace totiž nemusí být v rozpáleném autě spásou, pokud se nepoužívá správně.
Španělská automobilka Seat, jejíž sídlo leží ve slunné Barceloně, se proto rozhodla podělit o pár tipů, jak zvýšit účinnost klimatizace jejím správným používáním. Řidiči tak mohou předejít vysokým teplotám v kabině, které způsobují dehydrataci a současně zhoršují reakční časy.
Zbytečně dlouho aktivovaná recirkulace
Tlačítko recirkulace může člověku pomoci rychleji vychladit interiér vozidla tím, že v kabině recirkuluje studený vzduch. Tato funkce může být užitečná i v případech, kdy nechcete vpouštět do kabiny zápach, který se rozléhá venku. Je potřeba však pamatovat na to, že při dlouho zapnuté recirkulaci může dojít k zamlžování oken. Pokud je tedy váš vůz vybaven automatickou klimatizací, doporučuje se ponechat aktivovaný režim Auto.
Špatně namířené výdechy ventilace
Namířit výdechy ventilace s chladným vzduchem přímo na sebe může být osvěžující, ale současně si člověk zadělává na nemoc a výrazně narušuje proudění chladného vzduchu v autě. Nejlepší je proto namířit výdech ventilace směrem vzhůru ke stropu, čímž se chladný vzduch rychleji rozptýlí po celé kabině a vy už tak nebudete muset poslouchat remcání posádky na zadní lavici, které je stále vedro.
Zapnutí klimatizace naplno ihned po usednutí do vozu
Pokud člověk nastupuje do automobilu, který stál pár hodin na sluníčku, jeho prvním krokem bude zřejmě zapnutí klimatizace naplno. Tento postup však ničemu nepomáhá - tedy kromě nadměrného namáhání techniky. Nejlepším postupem je po příchodu k rozpálenému vozu otevřít dveře a okna a nechat vůz alespoň na minutku či dvě vyvětrat. Z vozu tak unikne horký vzduch, který by jinak klimatizace v kabině pouze recirkulovala a těžko by se ho zbavovala.
Nepravidelná údržba
Stejně jako olej, pneumatiky nebo brzdová kapalina, i klimatizace potřebuje pravidelný servis. Zhruba každých 15 000 kilometrů by tak mělo dojít k výměně vzduchového filtru, který posádce zajišťuje čistý vzduch a současně umožňuje pracovat klimatizaci na maximum. Pokud navíc zaznamenáte pokles výkonnosti klimatizace, nebo dokonce zápachy, vyplatí se navštívit specializované servisy, ve kterých vám celý okruh vyčistí a případně doplní či vymění chladivo.
Pozdě zapnutá klimatizace
Některá letní rána mohou být příjemně chladná, díky čemuž řada lidí vypíná i automatickou klimatizaci, která jinak sama reguluje teplotu v automobilu. Tím se však lidé vystavují riziku postupného nárůstu teploty uvnitř automobilu, což sebou přináší poměrně vážná rizika.
Web Motor1 s odkazem na Seat uvádí, že rozdíl 10 °C uvnitř kabiny vozu mezi teplotami 25 °C a 35 °C může vést ke zpomalení reakcí řidiče až o 20 procent. Řidič tak jedná v podstatně jako pod vlivem 0.5 promile alkoholu v krvi.
Při teplotách nad 30 °C jsou navíc řidiči a zejména cestovatelé za dovolenou často vystaveni zrádné dehydrataci. Tu mnoho řidičů i díky klimatizaci ignoruje a poté se dostávají do stavů, kdy je jejich vnímání opět do velké míry ovlivněno. Navíc se mohou dostavit i zdravotní komplikace. Pokud tedy cestujete, nezapomínejte na pravidelné přestávky spojené s doplňování tekutin.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.