Na řadě českých ale i zahraničních silnic a dálnic se můžeme setkat s cedulemi, které varují řidiče od překračování rychlosti či používání mobilního telefonu a současně nabádají k věnování se řízení. V americkém Chicagu se však nedávno objevila cedule, která kromě zákazu psaní zpráv a překračování rychlosti zakazuje i kečup. Že vám to nedává smysl? Pak je jasně vidět, že nepocházíte z Chicaga.
Pokud vás jako první napadl zákaz kečupu na hranolkách, které si řidiči občas kupují u fastfoodů podél silnic, nejste jediní. Co jiného by také mohl mít kečup společného s řízením, že se dostal na varovnou tabuli nad dálnicí Interstate 90/94 v Chicagu?
Odpověď je však překvapivá: tohle varování před kečupem nemá s řízením společného vůbec nic. Smysl tohoto varování totiž pochopí jen lidé z Chicaga, jak vysvětlil ve svém článku na The Takeout Kevin Pang, který je zároveň autorem titulní fotografie, kterou vyvěsil na Twitteru.
Abychom mohli celou záležitost uvést na pravou míru, je potřeba se zcela oprostit od řízení a podívat se na specifika Chicaga a jeho kuchyně. Pokud jste totiž tohle město nenavštívili, případně jste o něm nečetli, pak nejspíš nevíte, že místní specialitou jsou hot-dogy, na které si místní dávají sedm specifických ingrediencí - a nic jiného. Rovnou tedy zapomeňte na jakékoliv srovnání s naším typickým "párkem v rohlíku," neboť hot-dogy z Chicaga jsou proti tomu kulinářským uměním.
Problém však nastal ve chvíli, kdy se někdo pokusil toto "kulinaření" obohatit kečupem, který jinak platí všude po světě za naprosto univerzální dochucovadlo, které si někteří matlají snad už i na dorty. V Chicagu se tak zvedla obrovská vlna nevole vůči kečupu a stalo se jakousi místní povinností kečup odmítat v jakékoliv formě. Dokonce i některé restaurace mají za výlohou hrdě vystavené tabulky, na které je přeškrtnutá rudá láhev kečupu. A nedáte si ho ani na hranolky.
Jak velký je odpor obyvatel Chicaga vůči kečupu zjistil Kevin Pang na vlastní kůži již v roce 2011, kdy v novinách Chicago Tribune zveřejnil článek, podle kterého by měli obyvatelé Chicaga přestat vyvádět. V reakci na to se Pang dočkal celé řady e-mailů, v nichž někteří čtenáři žádali například i jeho vyhoštění. Ti mírnější pak jen dodávali, že „Kdo se nenarodil v Chicagu, nemůže to pochopit."
I swear to God this was not Photoshopped #chicago pic.twitter.com/48nXP3gwdC
— Kevin Pang (@pang) 14. července 2018
V reakci na snímek umístěný na Twiiteru, na kterém je dálniční tabule zakazující kromě psaní zpráv a překračování rychlosti i kečup, se pak začaly objevovat zprávy jako „Drž to (kečup) dál od svých hot-dogů, nebo budeš okamžitě deportován z Chicaga," nebo „No ketchup by mělo být první. Je to totiž rozhodně to nejdůležitější," případně „Haha, podívejte se jak vážně bereme naše zákony o jídle."
Na záběr zbývá zodpovědět snad už jen jedinou otázku - co sakra dělá tenhle vzkaz na dálniční ceduli? Odpověď přinesl až článek v Chicago Tribune, podle kterého je za ceduli zodpovědná skupina pracovníků z Illinois Department of Transportation, tedy oddělení dopravy. Ti mají totiž na starosti vymýšlení textů, které upoutají pozornost řidičů.
No ketchup should really be first. It's arguably the most important. https://t.co/Ak1VvQLzAc
— The Good Silver (@GoodSilverDC) 14. července 2018
„Pokud dokážeme upoutat něčí pozornost alespoň na sekundu, , můžeme tak lidem předat vzkaz, že jejich chování na silnici může mít následky rozhodující o životě a smrti," uvedl pro Tribune tiskový mluvčí. Například během fotbalové=ho šampionátu tak byl na cedulích vzkaz „Buckling up is always a good GOOOOOOOOOOOOOAL,” což v překladu znamená „Připoutat se je vždycky dobrý GÓÓÓÓÓÓÓL."
Jedinou nevýhodou těchto cedulí však může být skutečnost, že si je někteří pobavení řidiči budou chtít vyfotit. A tak při maximální povolené rychlosti okolo cca 112 km/h začnou hledat mobil a místo řízení se budou věnovat focení.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?