Na řadě českých ale i zahraničních silnic a dálnic se můžeme setkat s cedulemi, které varují řidiče od překračování rychlosti či používání mobilního telefonu a současně nabádají k věnování se řízení. V americkém Chicagu se však nedávno objevila cedule, která kromě zákazu psaní zpráv a překračování rychlosti zakazuje i kečup. Že vám to nedává smysl? Pak je jasně vidět, že nepocházíte z Chicaga.
Pokud vás jako první napadl zákaz kečupu na hranolkách, které si řidiči občas kupují u fastfoodů podél silnic, nejste jediní. Co jiného by také mohl mít kečup společného s řízením, že se dostal na varovnou tabuli nad dálnicí Interstate 90/94 v Chicagu?
Odpověď je však překvapivá: tohle varování před kečupem nemá s řízením společného vůbec nic. Smysl tohoto varování totiž pochopí jen lidé z Chicaga, jak vysvětlil ve svém článku na The Takeout Kevin Pang, který je zároveň autorem titulní fotografie, kterou vyvěsil na Twitteru.
Abychom mohli celou záležitost uvést na pravou míru, je potřeba se zcela oprostit od řízení a podívat se na specifika Chicaga a jeho kuchyně. Pokud jste totiž tohle město nenavštívili, případně jste o něm nečetli, pak nejspíš nevíte, že místní specialitou jsou hot-dogy, na které si místní dávají sedm specifických ingrediencí - a nic jiného. Rovnou tedy zapomeňte na jakékoliv srovnání s naším typickým "párkem v rohlíku," neboť hot-dogy z Chicaga jsou proti tomu kulinářským uměním.
Problém však nastal ve chvíli, kdy se někdo pokusil toto "kulinaření" obohatit kečupem, který jinak platí všude po světě za naprosto univerzální dochucovadlo, které si někteří matlají snad už i na dorty. V Chicagu se tak zvedla obrovská vlna nevole vůči kečupu a stalo se jakousi místní povinností kečup odmítat v jakékoliv formě. Dokonce i některé restaurace mají za výlohou hrdě vystavené tabulky, na které je přeškrtnutá rudá láhev kečupu. A nedáte si ho ani na hranolky.
Jak velký je odpor obyvatel Chicaga vůči kečupu zjistil Kevin Pang na vlastní kůži již v roce 2011, kdy v novinách Chicago Tribune zveřejnil článek, podle kterého by měli obyvatelé Chicaga přestat vyvádět. V reakci na to se Pang dočkal celé řady e-mailů, v nichž někteří čtenáři žádali například i jeho vyhoštění. Ti mírnější pak jen dodávali, že „Kdo se nenarodil v Chicagu, nemůže to pochopit."
I swear to God this was not Photoshopped #chicago pic.twitter.com/48nXP3gwdC
— Kevin Pang (@pang) 14. července 2018
V reakci na snímek umístěný na Twiiteru, na kterém je dálniční tabule zakazující kromě psaní zpráv a překračování rychlosti i kečup, se pak začaly objevovat zprávy jako „Drž to (kečup) dál od svých hot-dogů, nebo budeš okamžitě deportován z Chicaga," nebo „No ketchup by mělo být první. Je to totiž rozhodně to nejdůležitější," případně „Haha, podívejte se jak vážně bereme naše zákony o jídle."
Na záběr zbývá zodpovědět snad už jen jedinou otázku - co sakra dělá tenhle vzkaz na dálniční ceduli? Odpověď přinesl až článek v Chicago Tribune, podle kterého je za ceduli zodpovědná skupina pracovníků z Illinois Department of Transportation, tedy oddělení dopravy. Ti mají totiž na starosti vymýšlení textů, které upoutají pozornost řidičů.
No ketchup should really be first. It's arguably the most important. https://t.co/Ak1VvQLzAc
— The Good Silver (@GoodSilverDC) 14. července 2018
„Pokud dokážeme upoutat něčí pozornost alespoň na sekundu, , můžeme tak lidem předat vzkaz, že jejich chování na silnici může mít následky rozhodující o životě a smrti," uvedl pro Tribune tiskový mluvčí. Například během fotbalové=ho šampionátu tak byl na cedulích vzkaz „Buckling up is always a good GOOOOOOOOOOOOOAL,” což v překladu znamená „Připoutat se je vždycky dobrý GÓÓÓÓÓÓÓL."
Jedinou nevýhodou těchto cedulí však může být skutečnost, že si je někteří pobavení řidiči budou chtít vyfotit. A tak při maximální povolené rychlosti okolo cca 112 km/h začnou hledat mobil a místo řízení se budou věnovat focení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.