Na řadě českých ale i zahraničních silnic a dálnic se můžeme setkat s cedulemi, které varují řidiče od překračování rychlosti či používání mobilního telefonu a současně nabádají k věnování se řízení. V americkém Chicagu se však nedávno objevila cedule, která kromě zákazu psaní zpráv a překračování rychlosti zakazuje i kečup. Že vám to nedává smysl? Pak je jasně vidět, že nepocházíte z Chicaga.
Pokud vás jako první napadl zákaz kečupu na hranolkách, které si řidiči občas kupují u fastfoodů podél silnic, nejste jediní. Co jiného by také mohl mít kečup společného s řízením, že se dostal na varovnou tabuli nad dálnicí Interstate 90/94 v Chicagu?
Odpověď je však překvapivá: tohle varování před kečupem nemá s řízením společného vůbec nic. Smysl tohoto varování totiž pochopí jen lidé z Chicaga, jak vysvětlil ve svém článku na The Takeout Kevin Pang, který je zároveň autorem titulní fotografie, kterou vyvěsil na Twitteru.
Abychom mohli celou záležitost uvést na pravou míru, je potřeba se zcela oprostit od řízení a podívat se na specifika Chicaga a jeho kuchyně. Pokud jste totiž tohle město nenavštívili, případně jste o něm nečetli, pak nejspíš nevíte, že místní specialitou jsou hot-dogy, na které si místní dávají sedm specifických ingrediencí - a nic jiného. Rovnou tedy zapomeňte na jakékoliv srovnání s naším typickým "párkem v rohlíku," neboť hot-dogy z Chicaga jsou proti tomu kulinářským uměním.
Problém však nastal ve chvíli, kdy se někdo pokusil toto "kulinaření" obohatit kečupem, který jinak platí všude po světě za naprosto univerzální dochucovadlo, které si někteří matlají snad už i na dorty. V Chicagu se tak zvedla obrovská vlna nevole vůči kečupu a stalo se jakousi místní povinností kečup odmítat v jakékoliv formě. Dokonce i některé restaurace mají za výlohou hrdě vystavené tabulky, na které je přeškrtnutá rudá láhev kečupu. A nedáte si ho ani na hranolky.
Jak velký je odpor obyvatel Chicaga vůči kečupu zjistil Kevin Pang na vlastní kůži již v roce 2011, kdy v novinách Chicago Tribune zveřejnil článek, podle kterého by měli obyvatelé Chicaga přestat vyvádět. V reakci na to se Pang dočkal celé řady e-mailů, v nichž někteří čtenáři žádali například i jeho vyhoštění. Ti mírnější pak jen dodávali, že „Kdo se nenarodil v Chicagu, nemůže to pochopit."
I swear to God this was not Photoshopped #chicago pic.twitter.com/48nXP3gwdC
— Kevin Pang (@pang) 14. července 2018
V reakci na snímek umístěný na Twiiteru, na kterém je dálniční tabule zakazující kromě psaní zpráv a překračování rychlosti i kečup, se pak začaly objevovat zprávy jako „Drž to (kečup) dál od svých hot-dogů, nebo budeš okamžitě deportován z Chicaga," nebo „No ketchup by mělo být první. Je to totiž rozhodně to nejdůležitější," případně „Haha, podívejte se jak vážně bereme naše zákony o jídle."
Na záběr zbývá zodpovědět snad už jen jedinou otázku - co sakra dělá tenhle vzkaz na dálniční ceduli? Odpověď přinesl až článek v Chicago Tribune, podle kterého je za ceduli zodpovědná skupina pracovníků z Illinois Department of Transportation, tedy oddělení dopravy. Ti mají totiž na starosti vymýšlení textů, které upoutají pozornost řidičů.
No ketchup should really be first. It's arguably the most important. https://t.co/Ak1VvQLzAc
— The Good Silver (@GoodSilverDC) 14. července 2018
„Pokud dokážeme upoutat něčí pozornost alespoň na sekundu, , můžeme tak lidem předat vzkaz, že jejich chování na silnici může mít následky rozhodující o životě a smrti," uvedl pro Tribune tiskový mluvčí. Například během fotbalové=ho šampionátu tak byl na cedulích vzkaz „Buckling up is always a good GOOOOOOOOOOOOOAL,” což v překladu znamená „Připoutat se je vždycky dobrý GÓÓÓÓÓÓÓL."
Jedinou nevýhodou těchto cedulí však může být skutečnost, že si je někteří pobavení řidiči budou chtít vyfotit. A tak při maximální povolené rychlosti okolo cca 112 km/h začnou hledat mobil a místo řízení se budou věnovat focení.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?