Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

-mdo / AutoRoad.cz, 20. července 2018, 12:00 Google+

Supersportovní vozy přestávají být výsadou Itálie, postupně se do hry dostává více zemí, od kterých by jste to nečekali. Po Dubaji, přívalu z Číny, či šílenosti z Bulharska se ukázal i první Indický supersport a to dokonce ve fyzické podobě. Ambice rozhodně nedrží při zemi, míří až do sféry hypersportů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vazirani Shul

Vazirani Shul | foto: instagram.com/vazirani_automotive

Sdílejte článek

Současná Indická produkce se vyznačuje hlavně využíváním starých platforem po celé dekády a zaměřením spíše na nízkou cenu nežli cokoliv jiného. V poslední době ale i tady začínají vznikat auta z jiné sféry. Mahindra se vydala ověřenou cestou a koupila italskou karosárnu Pininfarina, která nedávno ukázala skici nového elektrického hypersportu PF0 a Tata, výrobce nejlevnějšího vozu světa, představila svůj koncept sporťáku TaMo Racemo, který se však nakonec vyrábět nebude.

img-responsive

Vazirani Shul | foto: instagram.com/vazirani_automotive

Dnes tu ale máme úplně nového hráče. Chunky Vazirani, designér se zkušenostmi od Rolls Royce a Jaguar Land Rover, představil na nedávném Goodwood Festival of Speed svůj první nezávislý projekt, elektrický hypersport Vazirani Shul. Pohonná jednotka agresivně stylizovaného vozu je v současné době stále velmi neobvyklá, baterie jsou totiž dobíjeny pomocí turbín. Takový systém prozatím nevyužívá žádné vyráběné auto, posledních pár let jej ve formě konceptu ukazuje jen čínský TechRules Ren.

Výhodou tohoto řešení je pak, samozřejmě kromě většího dojezdu bez nutnosti čekat při dobíjení, také menší hmotnost, vůz totiž nepotřebuje zdaleka tak velkou baterii jako čistý elektromobil. Baterie v Shul tak váží pouhých 300 kg a umístěna je přímo za pasažéry, kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Turbína, vyvinutá ve spolupráci s britskými experty, je pak uzpůsobena k využití běžného benzinu, takže není potřeba výstavba dodatečné infrastruktury pro běžný provoz. Elektromotory jsou ve voze čtyři, každý vedle jednoho kolo, s jednorychlostní převodovkou, která prý podle Vaziraniho přenese více než dostatek síly. Speciální pneumatiky jen pro tento vůz vyvinul francouzský Michelin, na jehož stánku na Goodwoodu se koncept Vazirani minulý týden poprvé představil.

Žádné další údaje ohledně techniky Vazirani nedodalo, sympatické je však vyjádření pana Vaziraniho, Shul se totiž nemá snažit o co nejnižší čas zrychlení z 0 na 100, jako všechny elektromobily poslední dobou, ale spíše o co nejlepší požitek z řízení, aby si jej vychutnali i opravdoví puristé a petrolheadi, mezi které se řadí i sám Vazirani.

img-responsive

Vazirani Shul | foto: instagram.com/vazirani_automotive

Netradiční je i jméno člověka, který podle Vaziraniho stojí za designem vozu. Ten byl totiž vytvořen pod přímým dohledem Kazunori Yamauchiho, tvůrce legendární herní série Gran Turismo. To dokazují i loga Gran Turimo na samotném prototypu z Goodwoodu a nápis Inspired Gran Turismo, přímo pod logem Shul. I přes to, že Yamauchi operuje v úplně jiném oboru, nejde o jeho první příspěvek do automobilového designu, už dříve pracoval na návrhu přístrojového panelu Nissanu GT-R generace R35.

Do fáze testování funkčního prototypu se Vazirani chce dostat do konce roku a vzhledem k jednodušší struktuře start-upové společnosti oproti zavedeným automobilovým kolosům si slibuje, že do vozu dokáže dostat nové technologie mnohem rychleji.

img-responsive

Vazirani Shul | foto: instagram.com/vazirani_automotive

I přes to, že je Vazirani Shul prezentován jako první indický hypersport, nebude se vyrábět v Indii. Chunky Vazirani k tomu řekl, že „chce aby to byl indický příběh, ale bohužel není možné tam vůz vyrábět“. Případná limitovaná produkce proto zřejmě proběhne v Kalifornii, která je považována za centrum elektromobilismu. I kdyby to ale nevyšlo, je vzhledem k podpisu pod designem vozu téměř jisté, že se případně projedeme alespoň s digitální verzí v některém z nových dílů Gran Turisma.

Vytisknout

Diskuze: Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Náraz byl tak silný, že doslova smetl dům ze základů. Místo kusu zbořené základové zdi teď dům podpírá samotný automobil

Auto pevnější než dům? Vůz narazil do domu tak silně, až ho smetl ze základů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud