Závodní stroje Formule 1 a tahače toho nemají příliš společného. Automobilka Renault se však celkem úspěšně pohybuje v obou těchto jedinečných odvětvích a tak využila své schopnosti, aby propojila dva jinak naprosto nesourodé světy. Výsledkem je limitovaná edice tahačů T High Renault Sport Racing, která přináší kousek ze světa závodů na běžné silnice.
Kolem závodů Formule 1 se vždy točí obrovský cirkus, ze kterého čas od času vypadne i nějaká ta speciální edice oblečení, elektroniky, různých doplňků a někdy i automobilů. Společnost Renault se však rozhodla zajít ještě dál a představila limitovanou edici tahačů inspirovaných světem závodů Formule 1.
Výsledkem je série tahačů označovaných jako T High Renault Sport Racing, které nesou stejné bojové barvy, jako jejich podstatně vzdálení bratranci ze závodních okruhů, formule Renault Sport F1 RS18. Sluší se ještě podotknout, že tahače nejsou určeny k závodění, ale jedná se pouze o limitovanou edici určenou pro milovníky Formule 1, kteří však točí podstatně větším volantem na veřejných dálnicích.
Všech 100 kusů z této limitované edice bude postavena ve francouzské továrně Bourg-en-Bresse, ovšem pouze deset kusů bude vyrobeno v konfiguraci 6x2. Tato konfigurace je totiž nezbytná k naplnění legislativních podmínek Velké Británie a Irska pro provoz tahačů. Podle automobilky bude navíc každý tahač vybaven unikátním plaketou se sériovým číslem a certifikátem o autenticitě.
Uvnitř prostorné kabiny čeká na řidiče prémiové vybavené, které zahrnuje třeba kůží čalouněné sedačky Recaro, volant prošívaný kontrastní žlutou nití nebo palubní desku vyrobenou karbonu s černo-žlutými doplňky, které ladí s exteriérem vozu. Renault však neupřesnil, zda se tahač dočká i žlutých či červených pásů, které zatím nechyběly u žádného z jeho sportovně orientovaných modelů.
Pohonná jednotka se vždy odvíjí od regionu, kde se má tahač pohybovat. Základem by se však měl stát 13.0 litrový přeplňovaný dieselový šestiválec, který podává nadprůměrných 520 koní a cca 2550 Nm točivého momentu. Převodovka je vybavena 12 rychlostmi dopředu a třemi určenými k couvání.
Cena tohoto unikátu zatím nebyla zveřejněna, ovšem nízká rozhodně nebude. Pokud totiž chcete při přepravě nákladu vypadat jako řidič Formule 1, bude vás to něco stát.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.