Závodní stroje Formule 1 a tahače toho nemají příliš společného. Automobilka Renault se však celkem úspěšně pohybuje v obou těchto jedinečných odvětvích a tak využila své schopnosti, aby propojila dva jinak naprosto nesourodé světy. Výsledkem je limitovaná edice tahačů T High Renault Sport Racing, která přináší kousek ze světa závodů na běžné silnice.
Kolem závodů Formule 1 se vždy točí obrovský cirkus, ze kterého čas od času vypadne i nějaká ta speciální edice oblečení, elektroniky, různých doplňků a někdy i automobilů. Společnost Renault se však rozhodla zajít ještě dál a představila limitovanou edici tahačů inspirovaných světem závodů Formule 1.
Výsledkem je série tahačů označovaných jako T High Renault Sport Racing, které nesou stejné bojové barvy, jako jejich podstatně vzdálení bratranci ze závodních okruhů, formule Renault Sport F1 RS18. Sluší se ještě podotknout, že tahače nejsou určeny k závodění, ale jedná se pouze o limitovanou edici určenou pro milovníky Formule 1, kteří však točí podstatně větším volantem na veřejných dálnicích.
Všech 100 kusů z této limitované edice bude postavena ve francouzské továrně Bourg-en-Bresse, ovšem pouze deset kusů bude vyrobeno v konfiguraci 6x2. Tato konfigurace je totiž nezbytná k naplnění legislativních podmínek Velké Británie a Irska pro provoz tahačů. Podle automobilky bude navíc každý tahač vybaven unikátním plaketou se sériovým číslem a certifikátem o autenticitě.
Uvnitř prostorné kabiny čeká na řidiče prémiové vybavené, které zahrnuje třeba kůží čalouněné sedačky Recaro, volant prošívaný kontrastní žlutou nití nebo palubní desku vyrobenou karbonu s černo-žlutými doplňky, které ladí s exteriérem vozu. Renault však neupřesnil, zda se tahač dočká i žlutých či červených pásů, které zatím nechyběly u žádného z jeho sportovně orientovaných modelů.
Pohonná jednotka se vždy odvíjí od regionu, kde se má tahač pohybovat. Základem by se však měl stát 13.0 litrový přeplňovaný dieselový šestiválec, který podává nadprůměrných 520 koní a cca 2550 Nm točivého momentu. Převodovka je vybavena 12 rychlostmi dopředu a třemi určenými k couvání.
Cena tohoto unikátu zatím nebyla zveřejněna, ovšem nízká rozhodně nebude. Pokud totiž chcete při přepravě nákladu vypadat jako řidič Formule 1, bude vás to něco stát.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?