Závodní stroje Formule 1 a tahače toho nemají příliš společného. Automobilka Renault se však celkem úspěšně pohybuje v obou těchto jedinečných odvětvích a tak využila své schopnosti, aby propojila dva jinak naprosto nesourodé světy. Výsledkem je limitovaná edice tahačů T High Renault Sport Racing, která přináší kousek ze světa závodů na běžné silnice.
Kolem závodů Formule 1 se vždy točí obrovský cirkus, ze kterého čas od času vypadne i nějaká ta speciální edice oblečení, elektroniky, různých doplňků a někdy i automobilů. Společnost Renault se však rozhodla zajít ještě dál a představila limitovanou edici tahačů inspirovaných světem závodů Formule 1.
Výsledkem je série tahačů označovaných jako T High Renault Sport Racing, které nesou stejné bojové barvy, jako jejich podstatně vzdálení bratranci ze závodních okruhů, formule Renault Sport F1 RS18. Sluší se ještě podotknout, že tahače nejsou určeny k závodění, ale jedná se pouze o limitovanou edici určenou pro milovníky Formule 1, kteří však točí podstatně větším volantem na veřejných dálnicích.
Všech 100 kusů z této limitované edice bude postavena ve francouzské továrně Bourg-en-Bresse, ovšem pouze deset kusů bude vyrobeno v konfiguraci 6x2. Tato konfigurace je totiž nezbytná k naplnění legislativních podmínek Velké Británie a Irska pro provoz tahačů. Podle automobilky bude navíc každý tahač vybaven unikátním plaketou se sériovým číslem a certifikátem o autenticitě.
Uvnitř prostorné kabiny čeká na řidiče prémiové vybavené, které zahrnuje třeba kůží čalouněné sedačky Recaro, volant prošívaný kontrastní žlutou nití nebo palubní desku vyrobenou karbonu s černo-žlutými doplňky, které ladí s exteriérem vozu. Renault však neupřesnil, zda se tahač dočká i žlutých či červených pásů, které zatím nechyběly u žádného z jeho sportovně orientovaných modelů.
Pohonná jednotka se vždy odvíjí od regionu, kde se má tahač pohybovat. Základem by se však měl stát 13.0 litrový přeplňovaný dieselový šestiválec, který podává nadprůměrných 520 koní a cca 2550 Nm točivého momentu. Převodovka je vybavena 12 rychlostmi dopředu a třemi určenými k couvání.
Cena tohoto unikátu zatím nebyla zveřejněna, ovšem nízká rozhodně nebude. Pokud totiž chcete při přepravě nákladu vypadat jako řidič Formule 1, bude vás to něco stát.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?