Závodní stroje Formule 1 a tahače toho nemají příliš společného. Automobilka Renault se však celkem úspěšně pohybuje v obou těchto jedinečných odvětvích a tak využila své schopnosti, aby propojila dva jinak naprosto nesourodé světy. Výsledkem je limitovaná edice tahačů T High Renault Sport Racing, která přináší kousek ze světa závodů na běžné silnice.
Kolem závodů Formule 1 se vždy točí obrovský cirkus, ze kterého čas od času vypadne i nějaká ta speciální edice oblečení, elektroniky, různých doplňků a někdy i automobilů. Společnost Renault se však rozhodla zajít ještě dál a představila limitovanou edici tahačů inspirovaných světem závodů Formule 1.
Výsledkem je série tahačů označovaných jako T High Renault Sport Racing, které nesou stejné bojové barvy, jako jejich podstatně vzdálení bratranci ze závodních okruhů, formule Renault Sport F1 RS18. Sluší se ještě podotknout, že tahače nejsou určeny k závodění, ale jedná se pouze o limitovanou edici určenou pro milovníky Formule 1, kteří však točí podstatně větším volantem na veřejných dálnicích.
Všech 100 kusů z této limitované edice bude postavena ve francouzské továrně Bourg-en-Bresse, ovšem pouze deset kusů bude vyrobeno v konfiguraci 6x2. Tato konfigurace je totiž nezbytná k naplnění legislativních podmínek Velké Británie a Irska pro provoz tahačů. Podle automobilky bude navíc každý tahač vybaven unikátním plaketou se sériovým číslem a certifikátem o autenticitě.
Uvnitř prostorné kabiny čeká na řidiče prémiové vybavené, které zahrnuje třeba kůží čalouněné sedačky Recaro, volant prošívaný kontrastní žlutou nití nebo palubní desku vyrobenou karbonu s černo-žlutými doplňky, které ladí s exteriérem vozu. Renault však neupřesnil, zda se tahač dočká i žlutých či červených pásů, které zatím nechyběly u žádného z jeho sportovně orientovaných modelů.
Pohonná jednotka se vždy odvíjí od regionu, kde se má tahač pohybovat. Základem by se však měl stát 13.0 litrový přeplňovaný dieselový šestiválec, který podává nadprůměrných 520 koní a cca 2550 Nm točivého momentu. Převodovka je vybavena 12 rychlostmi dopředu a třemi určenými k couvání.
Cena tohoto unikátu zatím nebyla zveřejněna, ovšem nízká rozhodně nebude. Pokud totiž chcete při přepravě nákladu vypadat jako řidič Formule 1, bude vás to něco stát.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.