Ford Escort z poloviny sedmdesátých let může být zajímavý pro vybranou sortu sběratelů, kteří by za kousek v pěkném stavu mohli být ochotni zaplatit slušné peníze. Tentokrát se však díváme na model z roku 1976 ve značně opotřebeném stavu, který má však hodnotu zhruba 6,6 milionu korun. Čím to? Jedná se totiž o vůz, který kdysi vlastnil papež Jan Pavel II.
Lehce ošuntělý Ford Escort sedan z roku 1976 ve výbavě GL, jehož světle modrý lak už je značně pobledlý a místy poškozený od neopatrného parkování, by pravděpodobně nevzbuzoval žádné velké emoce, pokud by se jeho majitelem v roce 1978 nestal bývalý nejvyšší představitel katolické církve papež Jan Pavel II.
O nenápadném automobilu se moc nemluví, ovšem své první chvíle slávy si užil již v roce 2005, kdy informace o jeho prodeji zaplnily titulní stránky. Vůz tehdy kupoval sběratel John O’Quinn, který za něj vyplatil až neuvěřitelných 690 000 dolarů, tedy cca 15.3 milionu korun.
Letos to tedy není poprvé, kdy se stařičký Escort prodává za velké peníze. O'Quinn přitom Ford pořídil od člověka jménem Jim Rich, který ho v roce 1996 pořídil za "pouhých" 102 000 dolarů, tedy cca 2.2 milionu korun. Pokud by se ale nedostal do finančních potíží, pravděpodobně by se vozu nevzdal.
Do dnešních dnů se Escort dochoval v takřka stejném stavu, v jakém ho využíval Karol Józef Wojtyła, jak zní pravé jméno papeže Jana Pavla II. Na autě bychom tak našli pár promáčklin nebo původní plechová kola. Marně bychom pak hledali rádio nebo klimatizaci. O výkon se stará 1.1 litrový benzínový motor.
Jak už jste si jistě všimli, v cena Escortu oproti předchozí aukci nijak nestoupla - naopak klesla na polovinu. To je pravděpodobně zaviněno tím, že předchozí aukce probíhala krátce po smrti Jana Pavla II., což cenu vyhnalo neúměrně vysoko.
Během aukční akce RM Sotheby’s Auburn Fall se předpokládá prodej světle modrého Escortu za 300 000 dolarů, tedy cca 6.6 milionu korun. Rekord to tedy není, ovšem bezpochyby se i tak bude jednat o jeden z nejdražších prodaných Fordů Escortů druhé generace.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.