Ford Escort z poloviny sedmdesátých let může být zajímavý pro vybranou sortu sběratelů, kteří by za kousek v pěkném stavu mohli být ochotni zaplatit slušné peníze. Tentokrát se však díváme na model z roku 1976 ve značně opotřebeném stavu, který má však hodnotu zhruba 6,6 milionu korun. Čím to? Jedná se totiž o vůz, který kdysi vlastnil papež Jan Pavel II.
Lehce ošuntělý Ford Escort sedan z roku 1976 ve výbavě GL, jehož světle modrý lak už je značně pobledlý a místy poškozený od neopatrného parkování, by pravděpodobně nevzbuzoval žádné velké emoce, pokud by se jeho majitelem v roce 1978 nestal bývalý nejvyšší představitel katolické církve papež Jan Pavel II.
O nenápadném automobilu se moc nemluví, ovšem své první chvíle slávy si užil již v roce 2005, kdy informace o jeho prodeji zaplnily titulní stránky. Vůz tehdy kupoval sběratel John O’Quinn, který za něj vyplatil až neuvěřitelných 690 000 dolarů, tedy cca 15.3 milionu korun.
Letos to tedy není poprvé, kdy se stařičký Escort prodává za velké peníze. O'Quinn přitom Ford pořídil od člověka jménem Jim Rich, který ho v roce 1996 pořídil za "pouhých" 102 000 dolarů, tedy cca 2.2 milionu korun. Pokud by se ale nedostal do finančních potíží, pravděpodobně by se vozu nevzdal.
Do dnešních dnů se Escort dochoval v takřka stejném stavu, v jakém ho využíval Karol Józef Wojtyła, jak zní pravé jméno papeže Jana Pavla II. Na autě bychom tak našli pár promáčklin nebo původní plechová kola. Marně bychom pak hledali rádio nebo klimatizaci. O výkon se stará 1.1 litrový benzínový motor.
Jak už jste si jistě všimli, v cena Escortu oproti předchozí aukci nijak nestoupla - naopak klesla na polovinu. To je pravděpodobně zaviněno tím, že předchozí aukce probíhala krátce po smrti Jana Pavla II., což cenu vyhnalo neúměrně vysoko.
Během aukční akce RM Sotheby’s Auburn Fall se předpokládá prodej světle modrého Escortu za 300 000 dolarů, tedy cca 6.6 milionu korun. Rekord to tedy není, ovšem bezpochyby se i tak bude jednat o jeden z nejdražších prodaných Fordů Escortů druhé generace.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?