Ford Escort z poloviny sedmdesátých let může být zajímavý pro vybranou sortu sběratelů, kteří by za kousek v pěkném stavu mohli být ochotni zaplatit slušné peníze. Tentokrát se však díváme na model z roku 1976 ve značně opotřebeném stavu, který má však hodnotu zhruba 6,6 milionu korun. Čím to? Jedná se totiž o vůz, který kdysi vlastnil papež Jan Pavel II.
Lehce ošuntělý Ford Escort sedan z roku 1976 ve výbavě GL, jehož světle modrý lak už je značně pobledlý a místy poškozený od neopatrného parkování, by pravděpodobně nevzbuzoval žádné velké emoce, pokud by se jeho majitelem v roce 1978 nestal bývalý nejvyšší představitel katolické církve papež Jan Pavel II.
O nenápadném automobilu se moc nemluví, ovšem své první chvíle slávy si užil již v roce 2005, kdy informace o jeho prodeji zaplnily titulní stránky. Vůz tehdy kupoval sběratel John O’Quinn, který za něj vyplatil až neuvěřitelných 690 000 dolarů, tedy cca 15.3 milionu korun.
Letos to tedy není poprvé, kdy se stařičký Escort prodává za velké peníze. O'Quinn přitom Ford pořídil od člověka jménem Jim Rich, který ho v roce 1996 pořídil za "pouhých" 102 000 dolarů, tedy cca 2.2 milionu korun. Pokud by se ale nedostal do finančních potíží, pravděpodobně by se vozu nevzdal.
Do dnešních dnů se Escort dochoval v takřka stejném stavu, v jakém ho využíval Karol Józef Wojtyła, jak zní pravé jméno papeže Jana Pavla II. Na autě bychom tak našli pár promáčklin nebo původní plechová kola. Marně bychom pak hledali rádio nebo klimatizaci. O výkon se stará 1.1 litrový benzínový motor.
Jak už jste si jistě všimli, v cena Escortu oproti předchozí aukci nijak nestoupla - naopak klesla na polovinu. To je pravděpodobně zaviněno tím, že předchozí aukce probíhala krátce po smrti Jana Pavla II., což cenu vyhnalo neúměrně vysoko.
Během aukční akce RM Sotheby’s Auburn Fall se předpokládá prodej světle modrého Escortu za 300 000 dolarů, tedy cca 6.6 milionu korun. Rekord to tedy není, ovšem bezpochyby se i tak bude jednat o jeden z nejdražších prodaných Fordů Escortů druhé generace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.