Když se řekne "auto na dálkové ovládání," většina z nás si vybaví nejspíše malý model na baterie, který se dá koupit v každém hračkářství. Milovníci filmů si pak vybaví například stříbrné BMW 750iL z bondovky Zítřek nikdy neumírá, které Pierce Brosnan v roli agenta 007 ovládal skrze svůj mobilní telefon. Bjorn Harms z Nizozemí tyto dva světy propojil a postavil si plně funkční Chevrolet Corvette, se kterým může jezdit každý den a současně ho může ovládat dálkovým ovládáním - jako malý model autíčka.
Bjorn Harms dlouho snil o skutečném autě na dálkové ovládání, které by však nebylo plné elektroniky a dovolilo by mu i pohodlné cestování. Svůj sen si nakonec splnil prostřednictvím Corvetty generace C6, ze které si udělal naprosto jedinečný projekt.
Harms, který se živí jako počítačový technik, musí být ve své práci skutečně schopný. Řadu svých znalostí totiž uplatnil i během stavby tohoto vozu, který kromě občasného povyražení na prázdných parkovištích slouží i jako jeho primární automobil ke každodennímu ježdění.
Samotnou Corvettu si Harms koupil zhruba před dvěma roky a krátce na to začal pracovat na systému dálkového ovládání, ke kterému ho inspirovala filmová série "Zpátky do budoucnosti." Základem se stal univerzální hlavní ovládací panel, který vysílá signály k servům, která ovládají plynový pedál, brzdový pedál, volant a řadící páku.
Uvést všechno do provozu prý netrvalo příliš dlouho, ovšem samotná konstrukce hlavní ovládací panelu se protáhla zhruba na rok. Dalšího půl roku pak trvala fáze prototypů, testování a ověřování bezpečnosti. Pro jistotu Harms přidal do celého systému i bezpečnostní pojistku, která v případě ztráty signálu sama automobil zastaví.
Pokud se ptáte na cenu, pak jen vybavení vyšlo na cca 3500 euro, tedy cca 90 000 Kč. Díky svému povolání a zkušenostem Harms ušetřil za práci, ovšem kdyby se měl započítat i tento aspekt, pak by cena zřejmě letěla k astronomickým výšinám. Cenu Corvetty i s dálkovým ovládáním pak majitel odhaduje na cca 30 000 euro, tedy cca 771 000 Kč.
Bjorn Harms je na svůj projekt patřičně hrdý, neboť si je poměrně jistý, že druhé takové auto by na světě nenašel. Prodej vozu sice nevylučuje, ovšem jen kvůli možnosti stavby nového projektu, který by byl zřejmě ještě sofistikovanější.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.