Když se řekne "auto na dálkové ovládání," většina z nás si vybaví nejspíše malý model na baterie, který se dá koupit v každém hračkářství. Milovníci filmů si pak vybaví například stříbrné BMW 750iL z bondovky Zítřek nikdy neumírá, které Pierce Brosnan v roli agenta 007 ovládal skrze svůj mobilní telefon. Bjorn Harms z Nizozemí tyto dva světy propojil a postavil si plně funkční Chevrolet Corvette, se kterým může jezdit každý den a současně ho může ovládat dálkovým ovládáním - jako malý model autíčka.
Bjorn Harms dlouho snil o skutečném autě na dálkové ovládání, které by však nebylo plné elektroniky a dovolilo by mu i pohodlné cestování. Svůj sen si nakonec splnil prostřednictvím Corvetty generace C6, ze které si udělal naprosto jedinečný projekt.
Harms, který se živí jako počítačový technik, musí být ve své práci skutečně schopný. Řadu svých znalostí totiž uplatnil i během stavby tohoto vozu, který kromě občasného povyražení na prázdných parkovištích slouží i jako jeho primární automobil ke každodennímu ježdění.
Samotnou Corvettu si Harms koupil zhruba před dvěma roky a krátce na to začal pracovat na systému dálkového ovládání, ke kterému ho inspirovala filmová série "Zpátky do budoucnosti." Základem se stal univerzální hlavní ovládací panel, který vysílá signály k servům, která ovládají plynový pedál, brzdový pedál, volant a řadící páku.
Uvést všechno do provozu prý netrvalo příliš dlouho, ovšem samotná konstrukce hlavní ovládací panelu se protáhla zhruba na rok. Dalšího půl roku pak trvala fáze prototypů, testování a ověřování bezpečnosti. Pro jistotu Harms přidal do celého systému i bezpečnostní pojistku, která v případě ztráty signálu sama automobil zastaví.
Pokud se ptáte na cenu, pak jen vybavení vyšlo na cca 3500 euro, tedy cca 90 000 Kč. Díky svému povolání a zkušenostem Harms ušetřil za práci, ovšem kdyby se měl započítat i tento aspekt, pak by cena zřejmě letěla k astronomickým výšinám. Cenu Corvetty i s dálkovým ovládáním pak majitel odhaduje na cca 30 000 euro, tedy cca 771 000 Kč.
Bjorn Harms je na svůj projekt patřičně hrdý, neboť si je poměrně jistý, že druhé takové auto by na světě nenašel. Prodej vozu sice nevylučuje, ovšem jen kvůli možnosti stavby nového projektu, který by byl zřejmě ještě sofistikovanější.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.