Prázdniny se kvapem blíží a s nimi přicházejí i myšlenky na realizaci předem naplánované dovolené. Pokud se chystáte do zahraničí vlastním vozem, nezbývá než zkontrolovat jeho technický stav, doplnit povinnou výbavu a hurá na cesty. Pokud se ale chystáte do zahraničí vozidlem vypůjčeným, nebo snad firemním, rozhodně nezapomeňte na jednu důležitou drobnost.
Řada lidí si chce na cestu do zahraničí zajistit co nejprostornější, nejbezpečnější nebo nejúspornější vůz, což často řeší výpůjčkou vozu služebního, nebo automobilu od známých či příbuzných. Pokud se ale k podobnému kroku rozhodnete, rozhodně byste neměli zapomenout ani na právní stranu mince.
Pokud totiž cestujete automobilem, v jehož dokladech nejste uveden jako vlastník, měli byste mít připravený dokument, kterým vám vlastník vozidla uděluje souhlas s jeho užíváním. Vyhnete se tak popotahování s místní policií, která by vám mohla dělat potíže.
Takový dokument by měl být podle UAMK minimálně v anglickém jazyce, případně jiném světovém jazyce, který je pro cílovou oblast vaší cesty typickým. Správně by měl být takový dokument notářsky ověřen, ovšem pokud se vám nepodaří sehnat notáře, pravděpodobně by mohla stačit kopie dokumentu v Českém jazyce, kterou si necháte potvrdit například na Czech Pointu.
Anglická část, společně s ověřenou českou, by pak měla místním policistům sloužit jako dostatečný důkaz, že váš automobil není například kradený. Vzor takových dokumentů můžete získat například od UAMK, které připravilo vzor pro zapůjčení služebního vozu i pro půjčení vozidla v osobním vlastnictví.
Pokud byste se rozhodli cestu riskovat bez jakýchkoliv potvrzení, docela dobře by se vám mohlo stát, že skončíte na hranicích a dál vás nepustí. V tom horším případě by vám mohl být automobil zabaven do té doby, než se policistům podaří ověřit, zda majitel vozu skutečně ví o tom, kde se jeho vůz nalézá a kdo ho má momentálně v držení.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?