Prázdniny se kvapem blíží a s nimi přicházejí i myšlenky na realizaci předem naplánované dovolené. Pokud se chystáte do zahraničí vlastním vozem, nezbývá než zkontrolovat jeho technický stav, doplnit povinnou výbavu a hurá na cesty. Pokud se ale chystáte do zahraničí vozidlem vypůjčeným, nebo snad firemním, rozhodně nezapomeňte na jednu důležitou drobnost.
Řada lidí si chce na cestu do zahraničí zajistit co nejprostornější, nejbezpečnější nebo nejúspornější vůz, což často řeší výpůjčkou vozu služebního, nebo automobilu od známých či příbuzných. Pokud se ale k podobnému kroku rozhodnete, rozhodně byste neměli zapomenout ani na právní stranu mince.
Pokud totiž cestujete automobilem, v jehož dokladech nejste uveden jako vlastník, měli byste mít připravený dokument, kterým vám vlastník vozidla uděluje souhlas s jeho užíváním. Vyhnete se tak popotahování s místní policií, která by vám mohla dělat potíže.
Takový dokument by měl být podle UAMK minimálně v anglickém jazyce, případně jiném světovém jazyce, který je pro cílovou oblast vaší cesty typickým. Správně by měl být takový dokument notářsky ověřen, ovšem pokud se vám nepodaří sehnat notáře, pravděpodobně by mohla stačit kopie dokumentu v Českém jazyce, kterou si necháte potvrdit například na Czech Pointu.
Anglická část, společně s ověřenou českou, by pak měla místním policistům sloužit jako dostatečný důkaz, že váš automobil není například kradený. Vzor takových dokumentů můžete získat například od UAMK, které připravilo vzor pro zapůjčení služebního vozu i pro půjčení vozidla v osobním vlastnictví.
Pokud byste se rozhodli cestu riskovat bez jakýchkoliv potvrzení, docela dobře by se vám mohlo stát, že skončíte na hranicích a dál vás nepustí. V tom horším případě by vám mohl být automobil zabaven do té doby, než se policistům podaří ověřit, zda majitel vozu skutečně ví o tom, kde se jeho vůz nalézá a kdo ho má momentálně v držení.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.