Prázdniny se kvapem blíží a s nimi přicházejí i myšlenky na realizaci předem naplánované dovolené. Pokud se chystáte do zahraničí vlastním vozem, nezbývá než zkontrolovat jeho technický stav, doplnit povinnou výbavu a hurá na cesty. Pokud se ale chystáte do zahraničí vozidlem vypůjčeným, nebo snad firemním, rozhodně nezapomeňte na jednu důležitou drobnost.
Řada lidí si chce na cestu do zahraničí zajistit co nejprostornější, nejbezpečnější nebo nejúspornější vůz, což často řeší výpůjčkou vozu služebního, nebo automobilu od známých či příbuzných. Pokud se ale k podobnému kroku rozhodnete, rozhodně byste neměli zapomenout ani na právní stranu mince.
Pokud totiž cestujete automobilem, v jehož dokladech nejste uveden jako vlastník, měli byste mít připravený dokument, kterým vám vlastník vozidla uděluje souhlas s jeho užíváním. Vyhnete se tak popotahování s místní policií, která by vám mohla dělat potíže.
Takový dokument by měl být podle UAMK minimálně v anglickém jazyce, případně jiném světovém jazyce, který je pro cílovou oblast vaší cesty typickým. Správně by měl být takový dokument notářsky ověřen, ovšem pokud se vám nepodaří sehnat notáře, pravděpodobně by mohla stačit kopie dokumentu v Českém jazyce, kterou si necháte potvrdit například na Czech Pointu.
Anglická část, společně s ověřenou českou, by pak měla místním policistům sloužit jako dostatečný důkaz, že váš automobil není například kradený. Vzor takových dokumentů můžete získat například od UAMK, které připravilo vzor pro zapůjčení služebního vozu i pro půjčení vozidla v osobním vlastnictví.
Pokud byste se rozhodli cestu riskovat bez jakýchkoliv potvrzení, docela dobře by se vám mohlo stát, že skončíte na hranicích a dál vás nepustí. V tom horším případě by vám mohl být automobil zabaven do té doby, než se policistům podaří ověřit, zda majitel vozu skutečně ví o tom, kde se jeho vůz nalézá a kdo ho má momentálně v držení.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?