Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?
Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.
Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost, zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.
Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.
Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."
Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.
Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.