Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

-mao / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 09:52 Aktualizováno 9.6.2018, 16:27 Google+

Volba správného loga hraje pro každou automobilku zásadní roli. Jedná se totiž o reklamu, o propagaci modelu i značky a mnohdy i o jakýsi dokument, který o automobilce prozrazuje něco víc. Řada automobilek sází na loga jednoduchá, některé v nich ukrývají svou historii, jiné vizi a některé poselství. Jak je to ale s logem Hyundai?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 12.06. 14:34) Napište svůj názor
Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona

Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?

Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.

Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost,  zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.

Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.

Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."

img-responsive

Hyundai Kona | foto: carscoops.com

Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.

Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 12.06.2018 14:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Lexus RC

Prvním řidičem Lexusu RC byl kuchař, zážitek z jízdy vyjádřil speciálním pokrmem

Volkswagen Beetle

Ford mohl kdysi získat Volkswagen zadarmo, prý za to ale nestál

Tesla Model 3

Tesla představila dosud nejlevnější Model 3, zákazníci si přesto připlatí

Řidiči přeceňují schopnosti asistenčních systémů, na jejich nedokonalost poukazuje i Euro NCAP

Euro NCAP prověřilo asistenční systémy, cílem je vyvrátit nebezpečný omyl řidičů

GAZ 64

Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

Citroën Visa GTi

Neznámé hot hatche z Evropy i ze světa? O těchto kouscích jste zřejmě ještě neslyšeli

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW Concept iX3

Další negativa nástupu elektromobilů? Tisíce lidí se bojí o místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

  2. Rusové stvořili novou generaci Záporožce, jeho základem se stalo lidové auto západu

  3. Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

  4. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  5. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  6. Bohyně s deseti koly a dvěma motory? Michelin PLR je pozoruhodný unikát

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud