Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 09:52 Aktualizováno 9.6.2018, 16:27 Google+

Volba správného loga hraje pro každou automobilku zásadní roli. Jedná se totiž o reklamu, o propagaci modelu i značky a mnohdy i o jakýsi dokument, který o automobilce prozrazuje něco víc. Řada automobilek sází na loga jednoduchá, některé v nich ukrývají svou historii, jiné vizi a některé poselství. Jak je to ale s logem Hyundai?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 12.06. 14:34) Napište svůj názor
Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona

Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?

Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.

Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost,  zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.

Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.

Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."

img-responsive

Hyundai Kona | foto: carscoops.com

Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.

Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.

Vytisknout

Diskuze: Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 12.06.2018 14:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového modelu Scala v Mladé Boleslavi

Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Ford Transit Nugget

Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Ilustrační foto

Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

Mercedes Benz Marco Polo

Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

Peugeot e-Traveller

Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

Ilustrační foto

Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

Elon Musk (Wikimedia/Nasa/Public Domain)

Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

reklama

Doporučujeme

BMW Concept iX3

Další negativa nástupu elektromobilů? Tisíce lidí se bojí o místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

  2. Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

  3. Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

  4. Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

  5. Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

  6. Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud