Volba správného loga hraje pro každou automobilku zásadní roli. Jedná se totiž o reklamu, o propagaci modelu i značky a mnohdy i o jakýsi dokument, který o automobilce prozrazuje něco víc. Řada automobilek sází na loga jednoduchá, některé v nich ukrývají svou historii, jiné vizi a některé poselství. Jak je to ale s logem Hyundai?
Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?
Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.
Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost, zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.
Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.
Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."
Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.
Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?