Volba správného loga hraje pro každou automobilku zásadní roli. Jedná se totiž o reklamu, o propagaci modelu i značky a mnohdy i o jakýsi dokument, který o automobilce prozrazuje něco víc. Řada automobilek sází na loga jednoduchá, některé v nich ukrývají svou historii, jiné vizi a některé poselství. Jak je to ale s logem Hyundai?
Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?
Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.
Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost, zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.
Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.
Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."
Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.
Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.