Před více než rokem se na internetu objevilo další bláznivé video z ruských silnic, na které nechal muž zalít auto své manželky betonem. Bláznivý důvod teď nechme stranou a pojďme se podívat na samotnou myšlenku auta, které je plné betonu - pokud by totiž nebylo zalité místo řidiče, dokázalo by se z místa odlepit vlastními silami?
Odpověď na tuhle otázku, která bezpochyby napadla více lidí, se pokusil zjistit náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54, který si ke svému experimentu přichystal postarší Ladu. Na první pohled auto na konci životnosti však splňovalo všechny potřebné atributy: bylo pojízdné.
Téměř celý interiér s výjimkou místa řidiče byl totiž vybrakován a kolem sedačky řidiče a středového tunelu vzniklo provizorní bednění, které mělo zabránit betonu v proniknutí do míst, která jsou pro ovládání vozu zásadní. Poté byl na místo přizván mix s 2 kubíky betonu, který začal vůz plnit nejdříve kufrem a poté oknem zadního spolujezdce.
Jak je z videa dobře patrné, již krátce po plnění si začal vůz sedat na břicho, což je vidět hlavně u zadní nápravy. Celý interiér byl zaplněn až po výšku oken a to téměř celým obsahem mixu - tedy cca 2 kubíky betonu o hmotnosti cca 5 tun.
Vůz byl poté ponechán stranou, aby mohl beton zaschnout. Jakmile byl beton suchý, chtěl se Vlad do vozu podívat. Otevřít zadní dveře však bylo téměř nemožné, což se nakonec ukázalo být způsobeno otevřeným popelníkem, který otvírání dveří výrazně blokoval. Po pár ranách páčidlem však dveře povolily a tvůrcům se naskytl pohled na masu betonu.
Větší sranda však přišla v momentě, kdy se Vlad pokusil s autem rozjet. V nádrži sice nebylo moc benzínu a startér měl své lepší časy za sebou, ovšem nakonec vůz naskočil. Problém byl však v tom, že několik předchozích nocí výrazně pršelo a pod zadní (hnanou) nápravou se vytvořila louže. Pro normální auto žádný problém, ale pro 5 tun betonu problém nepřekonatelný. Navíc se ze střední části automobilu začal valit dým, který mohl být od spojky. Později se však ukázalo, že je jen z prasklého výfuku.
Nakonec došlo palivo a s experimenty byl konec. Po doplnění paliva však Žigulik stále nedokázal vyjet z výmolu vlastními silami a tak nakonec musela dorazit na pomoc německá asistence. Mercedes-Benz W124 neměl na vytažení 5 tunové Lady dostatek sil, ovšem Mercedes-Benz třídy G už to zvládl bez potíží.
Jakmile byla Lada na pevném podkladu, rozhodl se Vlad ještě dohustit pneumatiky. Na obou stranách zadní nápravy nakonec byly pneumatiky natlakovány na 4 PSI, což automobil konečně nepatrně zvedlo ze země. Následný pokus o rozjetí se vlastními silami pak skutečně fungoval a Žigulík byl schopen ujet možná i několik desítek metrů. Snadné ani pohodlné to však rozhodně nebylo. Tlumiče seděly na dorazech a každá díra se na řidiči pořádně podepsala.
Nejdůležitější však je, že se Lada skutečně dokázala rozjet. Na starý sovětský sedan z 80. let s 5 tunami betonu v interiéru to rozhodně není špatné. Závěrečná snaha dostat se do kufru plného betonu však působila skutečně komicky. A vlastně by nás docela zajímalo, jak tohle auto vlastně skončí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.