Před více než rokem se na internetu objevilo další bláznivé video z ruských silnic, na které nechal muž zalít auto své manželky betonem. Bláznivý důvod teď nechme stranou a pojďme se podívat na samotnou myšlenku auta, které je plné betonu - pokud by totiž nebylo zalité místo řidiče, dokázalo by se z místa odlepit vlastními silami?
Odpověď na tuhle otázku, která bezpochyby napadla více lidí, se pokusil zjistit náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54, který si ke svému experimentu přichystal postarší Ladu. Na první pohled auto na konci životnosti však splňovalo všechny potřebné atributy: bylo pojízdné.
Téměř celý interiér s výjimkou místa řidiče byl totiž vybrakován a kolem sedačky řidiče a středového tunelu vzniklo provizorní bednění, které mělo zabránit betonu v proniknutí do míst, která jsou pro ovládání vozu zásadní. Poté byl na místo přizván mix s 2 kubíky betonu, který začal vůz plnit nejdříve kufrem a poté oknem zadního spolujezdce.
Jak je z videa dobře patrné, již krátce po plnění si začal vůz sedat na břicho, což je vidět hlavně u zadní nápravy. Celý interiér byl zaplněn až po výšku oken a to téměř celým obsahem mixu - tedy cca 2 kubíky betonu o hmotnosti cca 5 tun.
Vůz byl poté ponechán stranou, aby mohl beton zaschnout. Jakmile byl beton suchý, chtěl se Vlad do vozu podívat. Otevřít zadní dveře však bylo téměř nemožné, což se nakonec ukázalo být způsobeno otevřeným popelníkem, který otvírání dveří výrazně blokoval. Po pár ranách páčidlem však dveře povolily a tvůrcům se naskytl pohled na masu betonu.
Větší sranda však přišla v momentě, kdy se Vlad pokusil s autem rozjet. V nádrži sice nebylo moc benzínu a startér měl své lepší časy za sebou, ovšem nakonec vůz naskočil. Problém byl však v tom, že několik předchozích nocí výrazně pršelo a pod zadní (hnanou) nápravou se vytvořila louže. Pro normální auto žádný problém, ale pro 5 tun betonu problém nepřekonatelný. Navíc se ze střední části automobilu začal valit dým, který mohl být od spojky. Později se však ukázalo, že je jen z prasklého výfuku.
Nakonec došlo palivo a s experimenty byl konec. Po doplnění paliva však Žigulik stále nedokázal vyjet z výmolu vlastními silami a tak nakonec musela dorazit na pomoc německá asistence. Mercedes-Benz W124 neměl na vytažení 5 tunové Lady dostatek sil, ovšem Mercedes-Benz třídy G už to zvládl bez potíží.
Jakmile byla Lada na pevném podkladu, rozhodl se Vlad ještě dohustit pneumatiky. Na obou stranách zadní nápravy nakonec byly pneumatiky natlakovány na 4 PSI, což automobil konečně nepatrně zvedlo ze země. Následný pokus o rozjetí se vlastními silami pak skutečně fungoval a Žigulík byl schopen ujet možná i několik desítek metrů. Snadné ani pohodlné to však rozhodně nebylo. Tlumiče seděly na dorazech a každá díra se na řidiči pořádně podepsala.
Nejdůležitější však je, že se Lada skutečně dokázala rozjet. Na starý sovětský sedan z 80. let s 5 tunami betonu v interiéru to rozhodně není špatné. Závěrečná snaha dostat se do kufru plného betonu však působila skutečně komicky. A vlastně by nás docela zajímalo, jak tohle auto vlastně skončí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.