Před více než rokem se na internetu objevilo další bláznivé video z ruských silnic, na které nechal muž zalít auto své manželky betonem. Bláznivý důvod teď nechme stranou a pojďme se podívat na samotnou myšlenku auta, které je plné betonu - pokud by totiž nebylo zalité místo řidiče, dokázalo by se z místa odlepit vlastními silami?
Odpověď na tuhle otázku, která bezpochyby napadla více lidí, se pokusil zjistit náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54, který si ke svému experimentu přichystal postarší Ladu. Na první pohled auto na konci životnosti však splňovalo všechny potřebné atributy: bylo pojízdné.
Téměř celý interiér s výjimkou místa řidiče byl totiž vybrakován a kolem sedačky řidiče a středového tunelu vzniklo provizorní bednění, které mělo zabránit betonu v proniknutí do míst, která jsou pro ovládání vozu zásadní. Poté byl na místo přizván mix s 2 kubíky betonu, který začal vůz plnit nejdříve kufrem a poté oknem zadního spolujezdce.
Jak je z videa dobře patrné, již krátce po plnění si začal vůz sedat na břicho, což je vidět hlavně u zadní nápravy. Celý interiér byl zaplněn až po výšku oken a to téměř celým obsahem mixu - tedy cca 2 kubíky betonu o hmotnosti cca 5 tun.
Vůz byl poté ponechán stranou, aby mohl beton zaschnout. Jakmile byl beton suchý, chtěl se Vlad do vozu podívat. Otevřít zadní dveře však bylo téměř nemožné, což se nakonec ukázalo být způsobeno otevřeným popelníkem, který otvírání dveří výrazně blokoval. Po pár ranách páčidlem však dveře povolily a tvůrcům se naskytl pohled na masu betonu.
Větší sranda však přišla v momentě, kdy se Vlad pokusil s autem rozjet. V nádrži sice nebylo moc benzínu a startér měl své lepší časy za sebou, ovšem nakonec vůz naskočil. Problém byl však v tom, že několik předchozích nocí výrazně pršelo a pod zadní (hnanou) nápravou se vytvořila louže. Pro normální auto žádný problém, ale pro 5 tun betonu problém nepřekonatelný. Navíc se ze střední části automobilu začal valit dým, který mohl být od spojky. Později se však ukázalo, že je jen z prasklého výfuku.
Nakonec došlo palivo a s experimenty byl konec. Po doplnění paliva však Žigulik stále nedokázal vyjet z výmolu vlastními silami a tak nakonec musela dorazit na pomoc německá asistence. Mercedes-Benz W124 neměl na vytažení 5 tunové Lady dostatek sil, ovšem Mercedes-Benz třídy G už to zvládl bez potíží.
Jakmile byla Lada na pevném podkladu, rozhodl se Vlad ještě dohustit pneumatiky. Na obou stranách zadní nápravy nakonec byly pneumatiky natlakovány na 4 PSI, což automobil konečně nepatrně zvedlo ze země. Následný pokus o rozjetí se vlastními silami pak skutečně fungoval a Žigulík byl schopen ujet možná i několik desítek metrů. Snadné ani pohodlné to však rozhodně nebylo. Tlumiče seděly na dorazech a každá díra se na řidiči pořádně podepsala.
Nejdůležitější však je, že se Lada skutečně dokázala rozjet. Na starý sovětský sedan z 80. let s 5 tunami betonu v interiéru to rozhodně není špatné. Závěrečná snaha dostat se do kufru plného betonu však působila skutečně komicky. A vlastně by nás docela zajímalo, jak tohle auto vlastně skončí.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.