Skutečně nesmrtelná Lada? Podívejte se, jak si poradila s 5 tunami betonu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. června 2018, 11:26 Google+

Před více než rokem se na internetu objevilo další bláznivé video z ruských silnic, na které nechal muž zalít auto své manželky betonem. Bláznivý důvod teď nechme stranou a pojďme se podívat na samotnou myšlenku auta, které je plné betonu - pokud by totiž nebylo zalité místo řidiče, dokázalo by se z místa odlepit vlastními silami?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Starou Ladu nezastavilo ani 5 tun betonu

Starou Ladu nezastavilo ani 5 tun betonu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Odpověď na tuhle otázku, která bezpochyby napadla více lidí, se pokusil zjistit náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54, který si ke svému experimentu přichystal postarší Ladu. Na první pohled auto na konci životnosti však splňovalo všechny potřebné atributy: bylo pojízdné.

Téměř celý interiér s výjimkou místa řidiče byl totiž vybrakován a kolem sedačky řidiče a středového tunelu vzniklo provizorní bednění, které mělo zabránit betonu v proniknutí do míst, která jsou pro ovládání vozu zásadní. Poté byl na místo přizván mix s 2 kubíky betonu, který začal vůz plnit nejdříve kufrem a poté oknem zadního spolujezdce.

Jak je z videa dobře patrné, již krátce po plnění si začal vůz sedat na břicho, což je vidět hlavně u zadní nápravy. Celý interiér byl zaplněn až po výšku oken a to téměř celým obsahem mixu - tedy cca 2 kubíky betonu o hmotnosti cca 5 tun.

Vůz byl poté ponechán stranou, aby mohl beton zaschnout. Jakmile byl beton suchý, chtěl se Vlad do vozu podívat. Otevřít zadní dveře však bylo téměř nemožné, což se nakonec ukázalo být způsobeno otevřeným popelníkem, který otvírání dveří výrazně blokoval. Po pár ranách páčidlem však dveře povolily a tvůrcům se naskytl pohled na masu betonu.

Větší sranda však přišla v momentě, kdy se Vlad pokusil s autem rozjet. V nádrži sice nebylo moc benzínu a startér měl své lepší časy za sebou, ovšem nakonec vůz naskočil. Problém byl však v tom, že několik předchozích nocí výrazně pršelo a pod zadní (hnanou) nápravou se vytvořila louže. Pro normální auto žádný problém, ale pro 5 tun betonu problém nepřekonatelný. Navíc se ze střední části automobilu začal valit dým, který mohl být od spojky. Později se však ukázalo, že je jen z prasklého výfuku.

Nakonec došlo palivo a s experimenty byl konec. Po doplnění paliva však Žigulik stále nedokázal vyjet z výmolu vlastními silami a tak nakonec musela dorazit na pomoc německá asistence. Mercedes-Benz W124 neměl na vytažení 5 tunové Lady dostatek sil, ovšem Mercedes-Benz třídy G už to zvládl bez potíží.

Stařičká Lada dostala náklad v podobě 5 tun betonu | zdroj: youtube.com

Jakmile byla Lada na pevném podkladu, rozhodl se Vlad ještě dohustit pneumatiky. Na obou stranách zadní nápravy nakonec byly pneumatiky natlakovány na 4 PSI, což automobil konečně nepatrně zvedlo ze země. Následný pokus o rozjetí se vlastními silami pak skutečně fungoval a Žigulík byl schopen ujet možná i několik desítek metrů. Snadné ani pohodlné to však rozhodně nebylo. Tlumiče seděly na dorazech a každá díra se na řidiči pořádně podepsala.

Nejdůležitější však je, že se Lada skutečně dokázala rozjet. Na starý sovětský sedan z 80. let s 5 tunami betonu v interiéru to rozhodně není špatné. Závěrečná snaha dostat se do kufru plného betonu však působila skutečně komicky. A vlastně by nás docela zajímalo, jak tohle auto vlastně skončí.

Vytisknout

Diskuze: Skutečně nesmrtelná Lada? Podívejte se, jak si poradila s 5 tunami betonu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Jak patřičně oslavit National Doughnut Day? Přece driftováním v novém Fordu GT

Státní svátek pálení pneumatik? Americké tradice mají mnoho podob

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud