Vlády a jejich představitelé využívají po celém světě flotilu zvláštních vozidel, která sice na první pohled vypadají jako běžné modely, ovšem pod jejich nenápadnou karoserií se ukrývá vrchol luxusu i techniky - jak po stránce bezpečnosti, tak výbavy.
Zatím co čeští státní představitelé nejprve využívali vozy různých značek a modelů, než ve velkém přesedlali na Superby, například Američané jsou pověstní svými Lincolny Town Car. Ty jsou dlouhou dobu klasickým automobilem úředníků i vládních představitelů a určitou dobu dokonce figurovaly v roli limuzíny hlavy státu.
Ruským ekvivalentem k těmto vozidlům byl na přelomu tisíciletí Moskvič Ivan Kalita, který byl součástí produktové řady 2142. Automobil, který se vyráběl od roku 1998 a v produkci zůstal jen pár let, byl splněním všech tajných snů vysokých funkcionářů. Krátký pohled dovnitř totiž ukazuje, že mu nechybělo zhola nic.
Jak je dobře patrné z fotografií, vůz měl poměrně dlouhý rozvor, díky čemuž narostl prostor pro zadní cestující. Čalounění sice nevypadá nijak výjimečně, ovšem v hlavových opěrkách předních sedadel se nacházely menší obrazovky, podlaha byla čalouněna vysokým modrým kobercem a nechybí ani dřevěný dekor. Při pohledu na exteriér jsou pak dobře patrná silně zatmavená skla, červeno modré majáky na B sloupcích, menší majáky v masce a chybět nesměl ani držák na vlajku.
Vůz, který vidíte na fotkách výše, je v současnosti na prodej za cenu 20 000 dolarů (442 000 Kč) jakožto sběratelský exemplář. Před lety se však jednalo o podstatně dražší automobil. V dobách své největší slávy totiž stál okolo 8 milionů rublů, což je v přepočtu na dnešní kurz cca 128 454 dolarů - tedy cca 2,85 milionu korun. Německý vrchol luxusu v podání Mercedesu-Benz S-Class se přitom v zámoří dá pořídit již za 90 000 dolarů, tedy cca 1,99 milionu korun.
Automobil inzerovaný na ruském webu Avito.ru, který se nachází poblíž St. Petersburgu, byl vyroben v roce 1999 a pod jeho kapotou se ukrývá 2.0 litrový motor o výkonu cca 145 koní. Vůz má mít najeto cca 1000 kilometrů a jeho stav by měl být téměř dokonalý. Prodávající ho navíc inzeruje jako zajímavou raritu, neboť podobných vozidel na silnici nejspíš mnoho nepotkáte.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.