Vlády a jejich představitelé využívají po celém světě flotilu zvláštních vozidel, která sice na první pohled vypadají jako běžné modely, ovšem pod jejich nenápadnou karoserií se ukrývá vrchol luxusu i techniky - jak po stránce bezpečnosti, tak výbavy.
Zatím co čeští státní představitelé nejprve využívali vozy různých značek a modelů, než ve velkém přesedlali na Superby, například Američané jsou pověstní svými Lincolny Town Car. Ty jsou dlouhou dobu klasickým automobilem úředníků i vládních představitelů a určitou dobu dokonce figurovaly v roli limuzíny hlavy státu.
Ruským ekvivalentem k těmto vozidlům byl na přelomu tisíciletí Moskvič Ivan Kalita, který byl součástí produktové řady 2142. Automobil, který se vyráběl od roku 1998 a v produkci zůstal jen pár let, byl splněním všech tajných snů vysokých funkcionářů. Krátký pohled dovnitř totiž ukazuje, že mu nechybělo zhola nic.
Jak je dobře patrné z fotografií, vůz měl poměrně dlouhý rozvor, díky čemuž narostl prostor pro zadní cestující. Čalounění sice nevypadá nijak výjimečně, ovšem v hlavových opěrkách předních sedadel se nacházely menší obrazovky, podlaha byla čalouněna vysokým modrým kobercem a nechybí ani dřevěný dekor. Při pohledu na exteriér jsou pak dobře patrná silně zatmavená skla, červeno modré majáky na B sloupcích, menší majáky v masce a chybět nesměl ani držák na vlajku.
Vůz, který vidíte na fotkách výše, je v současnosti na prodej za cenu 20 000 dolarů (442 000 Kč) jakožto sběratelský exemplář. Před lety se však jednalo o podstatně dražší automobil. V dobách své největší slávy totiž stál okolo 8 milionů rublů, což je v přepočtu na dnešní kurz cca 128 454 dolarů - tedy cca 2,85 milionu korun. Německý vrchol luxusu v podání Mercedesu-Benz S-Class se přitom v zámoří dá pořídit již za 90 000 dolarů, tedy cca 1,99 milionu korun.
Automobil inzerovaný na ruském webu Avito.ru, který se nachází poblíž St. Petersburgu, byl vyroben v roce 1999 a pod jeho kapotou se ukrývá 2.0 litrový motor o výkonu cca 145 koní. Vůz má mít najeto cca 1000 kilometrů a jeho stav by měl být téměř dokonalý. Prodávající ho navíc inzeruje jako zajímavou raritu, neboť podobných vozidel na silnici nejspíš mnoho nepotkáte.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.