Společnost Google sbírá o každém uživateli svých zařízení obrovská množství dat, díky kterým by se dalo zjednodušeně říci, že má přehled o celém světě. Je ovšem trochu zarážející, že ani vševědoucí Google nemůže najít přívěs, který byl odcizen jeho dceřiné společnosti Waymo. A to již na začátku roku
Není žádným tajemstvím, že společnost Google pracuje prostřednictvím své dceřiné společnosti Waymo na technologii autonomní, chcete-li samo-řiditelných, automobilů. Vývoj zatím probíhal velice úspěšně, což ostatně dokazují i některá videa, na kterých plně autonomní vozy bez řidiče přepravují cestující v zadní části automobilu.
Flotilu autonomních vozidel Waymo dosud tvořili hlavně Chryslery Pacifica, které automobilka osadila zvláštní platformou a několika senzory, díky kterým je systém autonomního řízení funkční a může bezpečně fungovat. K přepravě vozů na delší vzdálenosti však Waymo využívá speciální přepravní vleky, z nichž jeden nedávno beze stopy zmizel.
Podle policejního spisu, ke kterému se dostal web Jalopnik, vyšetřují policisté krádež 7.3 metrů dlouhého a 3.3 metru vysokého uzavřeného návěsu pro přepravu automobilů již od 29. ledna tohoto roku. Na zakázku vyrobený návěs vybavený navijákem, který musí být kvůli nástavbě autonomních vozidel vyšší než je obvyklé, na sobě přitom nenesl žádné loga společnosti Waymo a naštěstí v něm nebyla ani naložena žádná technika ani žádná citlivá data - tedy údajně.
Policisté si vyžádali od společnosti všechny dokumenty vztahující se k návěsu a okamžitě ho registrovali do databáze kradených vozidel. Následně se ještě začali zajímat o videa z bezpečnostních kamer, na kterých však není zaparkovaný návěs vidět. Je však vidět černý pick-up, který vjíždí do areálu a za 5 minut ho opouští s návěsem.
Tím však stopy po návěsu končí a nikdo neví kde skončil ani proč byl odcizen. Automaticky se však nabízí možnost, že mohlo jít o krádež spojenou s průmyslovou špionáží. Technologie autonomních vozidel společnosti Waymo jsou totiž na velice vysoké úrovni a podle mnohých by právě Waymo mohlo být společností, která tuto specifickou technologii přepravy uvede v praxi.
Pokud ale přívěs neobsahoval automobil ani žádné důvěrné materiály, pak je vcelku pochopitelné, že jeho ztráta nikoho příliš nepálí. Ostatně vždyť Alphabet, mateřská společnost Google i Waymo, dokázala minulý rok poprvé vykázat zisk přesahující 100 miliard dolarů. Jakkoliv byl tedy přívěs na zakázku vyroben, jeho nahrazení jistě nebude nikoho příliš pálit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?