Společnost Google sbírá o každém uživateli svých zařízení obrovská množství dat, díky kterým by se dalo zjednodušeně říci, že má přehled o celém světě. Je ovšem trochu zarážející, že ani vševědoucí Google nemůže najít přívěs, který byl odcizen jeho dceřiné společnosti Waymo. A to již na začátku roku
Není žádným tajemstvím, že společnost Google pracuje prostřednictvím své dceřiné společnosti Waymo na technologii autonomní, chcete-li samo-řiditelných, automobilů. Vývoj zatím probíhal velice úspěšně, což ostatně dokazují i některá videa, na kterých plně autonomní vozy bez řidiče přepravují cestující v zadní části automobilu.
Flotilu autonomních vozidel Waymo dosud tvořili hlavně Chryslery Pacifica, které automobilka osadila zvláštní platformou a několika senzory, díky kterým je systém autonomního řízení funkční a může bezpečně fungovat. K přepravě vozů na delší vzdálenosti však Waymo využívá speciální přepravní vleky, z nichž jeden nedávno beze stopy zmizel.
Podle policejního spisu, ke kterému se dostal web Jalopnik, vyšetřují policisté krádež 7.3 metrů dlouhého a 3.3 metru vysokého uzavřeného návěsu pro přepravu automobilů již od 29. ledna tohoto roku. Na zakázku vyrobený návěs vybavený navijákem, který musí být kvůli nástavbě autonomních vozidel vyšší než je obvyklé, na sobě přitom nenesl žádné loga společnosti Waymo a naštěstí v něm nebyla ani naložena žádná technika ani žádná citlivá data - tedy údajně.
Policisté si vyžádali od společnosti všechny dokumenty vztahující se k návěsu a okamžitě ho registrovali do databáze kradených vozidel. Následně se ještě začali zajímat o videa z bezpečnostních kamer, na kterých však není zaparkovaný návěs vidět. Je však vidět černý pick-up, který vjíždí do areálu a za 5 minut ho opouští s návěsem.
Tím však stopy po návěsu končí a nikdo neví kde skončil ani proč byl odcizen. Automaticky se však nabízí možnost, že mohlo jít o krádež spojenou s průmyslovou špionáží. Technologie autonomních vozidel společnosti Waymo jsou totiž na velice vysoké úrovni a podle mnohých by právě Waymo mohlo být společností, která tuto specifickou technologii přepravy uvede v praxi.
Pokud ale přívěs neobsahoval automobil ani žádné důvěrné materiály, pak je vcelku pochopitelné, že jeho ztráta nikoho příliš nepálí. Ostatně vždyť Alphabet, mateřská společnost Google i Waymo, dokázala minulý rok poprvé vykázat zisk přesahující 100 miliard dolarů. Jakkoliv byl tedy přívěs na zakázku vyroben, jeho nahrazení jistě nebude nikoho příliš pálit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?