Společnost Google sbírá o každém uživateli svých zařízení obrovská množství dat, díky kterým by se dalo zjednodušeně říci, že má přehled o celém světě. Je ovšem trochu zarážející, že ani vševědoucí Google nemůže najít přívěs, který byl odcizen jeho dceřiné společnosti Waymo. A to již na začátku roku
Není žádným tajemstvím, že společnost Google pracuje prostřednictvím své dceřiné společnosti Waymo na technologii autonomní, chcete-li samo-řiditelných, automobilů. Vývoj zatím probíhal velice úspěšně, což ostatně dokazují i některá videa, na kterých plně autonomní vozy bez řidiče přepravují cestující v zadní části automobilu.
Flotilu autonomních vozidel Waymo dosud tvořili hlavně Chryslery Pacifica, které automobilka osadila zvláštní platformou a několika senzory, díky kterým je systém autonomního řízení funkční a může bezpečně fungovat. K přepravě vozů na delší vzdálenosti však Waymo využívá speciální přepravní vleky, z nichž jeden nedávno beze stopy zmizel.
Podle policejního spisu, ke kterému se dostal web Jalopnik, vyšetřují policisté krádež 7.3 metrů dlouhého a 3.3 metru vysokého uzavřeného návěsu pro přepravu automobilů již od 29. ledna tohoto roku. Na zakázku vyrobený návěs vybavený navijákem, který musí být kvůli nástavbě autonomních vozidel vyšší než je obvyklé, na sobě přitom nenesl žádné loga společnosti Waymo a naštěstí v něm nebyla ani naložena žádná technika ani žádná citlivá data - tedy údajně.
Policisté si vyžádali od společnosti všechny dokumenty vztahující se k návěsu a okamžitě ho registrovali do databáze kradených vozidel. Následně se ještě začali zajímat o videa z bezpečnostních kamer, na kterých však není zaparkovaný návěs vidět. Je však vidět černý pick-up, který vjíždí do areálu a za 5 minut ho opouští s návěsem.
Tím však stopy po návěsu končí a nikdo neví kde skončil ani proč byl odcizen. Automaticky se však nabízí možnost, že mohlo jít o krádež spojenou s průmyslovou špionáží. Technologie autonomních vozidel společnosti Waymo jsou totiž na velice vysoké úrovni a podle mnohých by právě Waymo mohlo být společností, která tuto specifickou technologii přepravy uvede v praxi.
Pokud ale přívěs neobsahoval automobil ani žádné důvěrné materiály, pak je vcelku pochopitelné, že jeho ztráta nikoho příliš nepálí. Ostatně vždyť Alphabet, mateřská společnost Google i Waymo, dokázala minulý rok poprvé vykázat zisk přesahující 100 miliard dolarů. Jakkoliv byl tedy přívěs na zakázku vyroben, jeho nahrazení jistě nebude nikoho příliš pálit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.