Myslíte si, že Google najde všechno? U krádeže vlastního majetku zatím tápe

Autonomní vozidlo společnosti Waymo
Autonomní vozidlo společnosti Waymo, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. května 2018 15:15
Sdílej:

Společnost Google sbírá o každém uživateli svých zařízení obrovská množství dat, díky kterým by se dalo zjednodušeně říci, že má přehled o celém světě. Je ovšem trochu zarážející, že ani vševědoucí Google nemůže najít přívěs, který byl odcizen jeho dceřiné společnosti Waymo. A to již na začátku roku

Není žádným tajemstvím, že společnost Google pracuje prostřednictvím své dceřiné společnosti Waymo na technologii autonomní, chcete-li samo-řiditelných, automobilů. Vývoj zatím probíhal velice úspěšně, což ostatně dokazují i některá videa, na kterých plně autonomní vozy bez řidiče přepravují cestující v zadní části automobilu.

Flotilu autonomních vozidel Waymo dosud tvořili hlavně Chryslery Pacifica, které automobilka osadila zvláštní platformou a několika senzory, díky kterým je systém autonomního řízení funkční a může bezpečně fungovat. K přepravě vozů na delší vzdálenosti však Waymo využívá speciální přepravní vleky, z nichž jeden nedávno beze stopy zmizel.

Podle policejního spisu, ke kterému se dostal web Jalopnik, vyšetřují policisté krádež 7.3 metrů dlouhého a 3.3 metru vysokého uzavřeného návěsu pro přepravu automobilů již od 29. ledna tohoto roku. Na zakázku vyrobený návěs vybavený navijákem, který musí být kvůli nástavbě autonomních vozidel vyšší než je obvyklé, na sobě přitom nenesl žádné loga společnosti Waymo a naštěstí v něm nebyla ani naložena žádná technika ani žádná citlivá data - tedy údajně.

Policisté si vyžádali od společnosti všechny dokumenty vztahující se k návěsu a okamžitě ho registrovali do databáze kradených vozidel. Následně se ještě začali zajímat o videa z bezpečnostních kamer, na kterých však není zaparkovaný návěs vidět. Je však vidět černý pick-up, který vjíždí do areálu a za 5 minut ho opouští s návěsem.

Tím však stopy po návěsu končí a nikdo neví kde skončil ani proč byl odcizen. Automaticky se však nabízí možnost, že mohlo jít o krádež spojenou s průmyslovou špionáží. Technologie autonomních vozidel společnosti Waymo jsou totiž na velice vysoké úrovni a podle mnohých by právě Waymo mohlo být společností, která tuto specifickou technologii přepravy uvede v praxi.

Pokud ale přívěs neobsahoval automobil ani žádné důvěrné materiály, pak je vcelku pochopitelné, že jeho ztráta nikoho příliš nepálí. Ostatně vždyť Alphabet, mateřská společnost Google i Waymo, dokázala minulý rok poprvé vykázat zisk přesahující 100 miliard dolarů. Jakkoliv byl tedy přívěs na zakázku vyroben, jeho nahrazení jistě nebude nikoho příliš pálit.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?