Už jsou to více než dva měsíce, kdy autonomní vozidlo společnosti Uber způsobilo nehodu, která měla tragické následky. Od té doby jsme sice párkrát slyšeli pár domněnek o příčinách nehody, ovšem o jejich následcích pro společnost se zatím nemluvilo. Tedy až do teď.
Tragická nehoda v arizonském městě Tempe, během které autonomní vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou Elaine Herzberg přecházející silnici, znamenala okamžité přerušení testování autonomních vozidel v Arizoně. O dalších následcích pro Uber a oddělení zabývající se testováním se však dlouho nemluvilo.
Dnes však přicházejí zprávy, podle kterých společnost v důsledku nehody propouští cca 300 lidí, kteří se podíleli na dnes již kompletně zrušeném programu testování autonomních vozidel v Arizoně, jak uvádí web The Arizona Republic. Podle všeho by se mělo jednat především o techniky a řidiče dohlížející na autonomní vozidla. Na provozování tradičních přepravních služeb se ale nic nezmění.
Uber navíc upozornil, že se svých plánů na přepravu pomocí autonomních vozidel rozhodně vzdát nechce. Jakmile federální úřady dokončí vyšetřování fatální nehody, Uber své testy samořídících automobilů obnoví. Tentokrát ale budou probíhat v Pittsburghu, který je podstatně blíž jednomu z technologických center společnosti.
Uber spustil testy autonomních vozidel na arizonských silnicích v roce 2016, neboť předešlé plány na testování v Kalifornii zkrachovaly. V době zahájení testů se arizonský guvernér Doug Ducey pyšně chlubil snahou státu usnadnit společnostem testování autonomních vozidel, čemuž mělo napomoci i omezení a zjednodušení byrokracie a různých nařízení. Krátce po nehodě však Ducey zakázal testy jakýchkoliv autonomních vozidel na území Arizony a to až do výsledků vyšetřování tragické nehody Uberu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?