Už jsou to více než dva měsíce, kdy autonomní vozidlo společnosti Uber způsobilo nehodu, která měla tragické následky. Od té doby jsme sice párkrát slyšeli pár domněnek o příčinách nehody, ovšem o jejich následcích pro společnost se zatím nemluvilo. Tedy až do teď.
Tragická nehoda v arizonském městě Tempe, během které autonomní vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou Elaine Herzberg přecházející silnici, znamenala okamžité přerušení testování autonomních vozidel v Arizoně. O dalších následcích pro Uber a oddělení zabývající se testováním se však dlouho nemluvilo.
Dnes však přicházejí zprávy, podle kterých společnost v důsledku nehody propouští cca 300 lidí, kteří se podíleli na dnes již kompletně zrušeném programu testování autonomních vozidel v Arizoně, jak uvádí web The Arizona Republic. Podle všeho by se mělo jednat především o techniky a řidiče dohlížející na autonomní vozidla. Na provozování tradičních přepravních služeb se ale nic nezmění.
Uber navíc upozornil, že se svých plánů na přepravu pomocí autonomních vozidel rozhodně vzdát nechce. Jakmile federální úřady dokončí vyšetřování fatální nehody, Uber své testy samořídících automobilů obnoví. Tentokrát ale budou probíhat v Pittsburghu, který je podstatně blíž jednomu z technologických center společnosti.
Uber spustil testy autonomních vozidel na arizonských silnicích v roce 2016, neboť předešlé plány na testování v Kalifornii zkrachovaly. V době zahájení testů se arizonský guvernér Doug Ducey pyšně chlubil snahou státu usnadnit společnostem testování autonomních vozidel, čemuž mělo napomoci i omezení a zjednodušení byrokracie a různých nařízení. Krátce po nehodě však Ducey zakázal testy jakýchkoliv autonomních vozidel na území Arizony a to až do výsledků vyšetřování tragické nehody Uberu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.