Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. května 2018, 10:12 Google+

Naftová Škoda Octavia první generace si mezi lidmi získala pověst neúnavného pracanta, který sice neoplývají oslnivým výkonem či nadprůměrnými jízdními vlastnostmi, ale dokáže se odvděčit vysokou spolehlivostí, nízkými servisními nároky a příkladně nízkou spotřebou. Jak ovšem vypadá technika vozu, se kterým jeho majitel dokázal najet téměř 700 000 kilometrů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia s nájezdem téměř 700 000 kilometrů je díky pravidelné údržbě v neuvěřitelném stavu

Škoda Octavia s nájezdem téměř 700 000 kilometrů je díky pravidelné údržbě v neuvěřitelném stavu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

O nesmrtelnosti první generace Octavií mluví řada lidí, ovšem málo kdo měl tu čest, aby se mu do rukou dostal kousek s nájezdem atakující hranici 700 000 km. Podobnou Octavii však doslova za pár peněz koupili redaktoři britského motoristického magazínu / pořadu CarThrottle. Jejich modrá Octavia má na tachometru nakrouceno 432 000 mil, což je zhruba 695 000 kilometrů.

Už a první pohled je znát, že tohle auto má něco za sebou. Lak není v nejlepší kondici, místy se objevuje koroze, nejdou otvírat některé dveře, nejdou otvírat některá okna a vůně interiéru zřejmě také nebude z těch nejpříjemnějších. Pocitově však vůz jede dobře, podvozek už sice dává znát svou opotřebenost ale motor táhne a moc nežere. Přesně tak, jak se od vozu čeká.

Zajímavé však je, že většina komponentů motoru je původní, včetně turbodmychadla. Nabízí se tedy otázka, v jakém stavu se bude motor a turbodmychadlo nacházet poté, co se do jejich útrob ponoří zkušený mechanik se zaměřením přímo na Volkswagen. Všichni totiž víme, že lidé se často bojí kupovat vozy už s nájezdem převyšujícím 200 000 kilometrů. Co tedy očekávat od techniky, která 16,5x objela zemi a v podstatě překonala vzdálenost na Měsíc a téměř zpět?

Mechanik ještě před samotnou rozborkou motoru čekal velké nánosy karbonu, znečištění od oleje a u turba vůle. Už po sundání víka ventilů mu však doslova spadla brada. Vačka motoru sice nesla nějaké ty známky opotřebení, ovšem rozhodně ne takové, které odpovídaly nájezdu téměř 700 000 km.

Poněkud hůř na tom byl EGR ventil, který byl silně znečištěn nánosy karbonu. Překvapení však bylo, že stále fungoval a plnil svou funkci. Jeho stav následně zlepšilo vyčištění, které však nesmělo jít příliš do hloubky, neboť usazený karbon mohl během let sloužit jako těsnění drobných prasklin a nedokonalostí.

Následovalo zvednutí auta do vzduchu, které bylo potřeba pro další demontáž pod kapotou. Při té příležitosti se však mechanik podíval  i na podvozek a výfukovou soustavu, která ho opět zarazilo. Původní koncovka výfuku, minimum koroze, minimum opotřebení - čistě od pohledu by prý mechanik tomuhle autu tipoval nájezd pod 160 000 km, spíš podstatně méně.

Při další inspekci pak údiv pokračoval. Hlava motoru, ventily, vstřiky - vše vykazovalo rovnoměrné opotřebení, které navíc ani zdaleka neodpovídalo nájezdu. Stejně tak turbodmychadlo, které je původní, vykazovalo jen minimální zanesení a vůle. Tohle zkrátka pod kapotou Škodovky nikdo nečekal.

Rozborka motoru Škody Octavia s nájezdem téměř 700 000 km | zdroj: youtube.com

Dosáhnout podobných výsledků je přitom možné u téměř každého auta. Jak totiž mechanik zdůraznil, stačí jen dodržovat pravidelné servisní intervaly, pravidelně měnit olej, měnit chladící kapalinu, kontrolovat vůz, měnit díly hned když je potřeba a nešetřit ani na dílech, ani celkově na servisu. Pokud se zkrátka dobře postaráte o svůj vůz, váš vůz se dobře postará o vás.

Rozebraný motor se tak dočkal vyčištění, odstraněny byly nánosy sazí a karbonu, motor dostal nová těsnění, nový olej a filtr, vyměněny byly rozvody, nový termostat, novou chladící kapalinu, nové šrouby hlavy motoru a při té příležitosti došlo také na výměnu vodní pumpy. Octavia totiž nemíří do důchodu ani na vrakoviště Místo toho jí v nejbližší době čeká výlet na Nurburgring dlouhý 1344 kilometrů, který by měla Octavia zvládnout na jednu nádrž.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Antonov An-124 je největší sériově vyráběné transportní letadlo na světě

Sovětský létající kolos zachránil Ford? Unikátní přepravní operace ušetřila…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud