Oním šikovným Rusem je náš oblíbený kutil z kanálu Garage54, který našel nové využití pro otřískaný a do velké míry vybrakovaný automobil VAZ-1111 "Oka," který dříve použil jako základ pro létající automobil. Vzhledem k absenci motoru, interiéru i většiny techniky se totiž rozhodl pohánět vůz pedály a řetězem.
V podstatě se jedná o revoluční hybrid, neboť kombinuje zjednodušenou techniku a relativní komfort automobilu s jízdou na kole. Pohonný systém totiž v tomto případě tvoří značně upravené torzo starého ruského bicyklu značky Ural, které je umístěné nad dírou v podlaze a které pomocí řetězu roztáčí přední nápravu.
Za pozornost však stojí i samotný automobil VAZ-1111 Oka, který vznikl ještě v dobách sovětském svazu jakožto nový lidový automobil, který měl nahradit zastaralý ZAZ Záporožec. Projekt odstartoval v roce 1983 a jeho základem se stalo japonské Daihatsu Cuore. V rámci úsporných opatření použili technici motor značky VAZ, který však doslova rozpůlili. Z čtyřválce se tak stal dvouválec o objemu 649 ccm s výkonem téměř 30 koní.
Oněch 30 koní se může zdát jako tragicky málo, ovšem jak je z videa patrné, k rozpohybování tohohle stroje stačí i snaha a pot jednoho člověka, který přenáší svou sílu skrze jednoduchý převod a řetěz na přední kola.
Něco podobného by však s většinou moderních automobilů jistě nebylo možné. Podle technických dat totiž váží VAZ-1111 Oka zhruba 680 kilogramů, ovšem po odstranění motoru, sedaček, skel, většiny interiéru a částí karoserie se mohla hmotnost snadno dostat o nějakých 100 až 150 kilogramů dolů.
Jednoduchá konstrukce a technika na videu skutečně funguje, ovšem rozhodnutí nepoužít přehazovačku a absence dostatečně napnutého řetězu / napínáku řetězu jízdu poněkud komplikuje. Díky zvolenému převodu je navíc poměrně obtížné dosáhnout vyšší rychlosti. Při vyšším převodu je naopak obtížné se rozjet.
V případě spadlého řetězu však přijde vhod vyříznutá podlaha, díky které se dá automobil pohánět ve stylu Flintstoneových.