S myšlenkou létajících aut bojuje lidstvo již celá desetiletí, ovšem praktické úspěchy se stále nedostavují. Řada lidí by tedy očekávala, že pokud by mohl někdo z minulosti tento problém rozlousknout, mohl by to být právě geniální vědec, fyzik a držitel Nobelovy ceny Albert Einstein. A jak se s odstupem času ukazuje, Einstein za volantem létajícího automobilu skutečně seděl, ovšem ne tak docela.
Nedávno objevený filmový kotouč totiž nezachycuje Einsteina při řízení skutečného létajícího automobilu, ale při předstírání řízení Fordu Model T s otevřenou karoserií, zatím co za jeho zády se odehrávala jedna z prvních revolucí filmového průmyslu.
Snímek totiž pochází z roku 1931, kdy se Albert Einstein společně se svou ženou Elsou vypravil na pracovní cestu do Kalifornie. Během té se však vypravil i na návštěvu filmových studií Warner Bros, kde se mimo jiné zúčastnil prezentace jednoho z prvních způsobů vytváření filmových efektů pomocí zadní projekce.
Novinové články z té doby uvádějí, že Einstein byl překvapen a velice dlouho a hlasitě se smál. Díky filmovým efektům a dvojité expozici se totiž mohl společně se svou ženou, tedy alespoň na filmovém plátně, proletět za volantem automobilu ze slunného Los Angeles až do Německa.
Kromě filmových triků je na záběrech také udivující fakt, že Einstein sedí za volantem automobilu. Za celý život se totiž nikdy řídit nenaučil. Naopak méně překvapivým faktem je zájem Einsteina o kamery a filmový průmysl. Díky své profesi toho Einstein o kamerách hodně věděl a v roce 1936 si dokonce nechal registrovat patent na kameru s automatickou expozicí.
Článek z roku 1931 uvádí, že prezentovaný film byl po shlédnutí zničen a na světě tak zůstala jediná kopie, kterou samozřejmě obdržel profesor Einstein. Filmový kotouč byl dlouhé roky považován za ztracený, než ho náhodou objevila Becca Bender, studentka pracující v Lincolnově centru. Na kotouči s filmem přitom byla pouze cedulka "Einstein" a nic dalšího.
Už tak těžko uvěřitelný nález pak ještě vylepšila skutečnost, že film se dochoval v nevídané kvalitě. Originální páska tak byla uchována v knihovně Kongresu, zatím co digitální kopie byly zveřejněny na internetu a prezentovány na řadě míst.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?