S myšlenkou létajících aut bojuje lidstvo již celá desetiletí, ovšem praktické úspěchy se stále nedostavují. Řada lidí by tedy očekávala, že pokud by mohl někdo z minulosti tento problém rozlousknout, mohl by to být právě geniální vědec, fyzik a držitel Nobelovy ceny Albert Einstein. A jak se s odstupem času ukazuje, Einstein za volantem létajícího automobilu skutečně seděl, ovšem ne tak docela.
Nedávno objevený filmový kotouč totiž nezachycuje Einsteina při řízení skutečného létajícího automobilu, ale při předstírání řízení Fordu Model T s otevřenou karoserií, zatím co za jeho zády se odehrávala jedna z prvních revolucí filmového průmyslu.
Snímek totiž pochází z roku 1931, kdy se Albert Einstein společně se svou ženou Elsou vypravil na pracovní cestu do Kalifornie. Během té se však vypravil i na návštěvu filmových studií Warner Bros, kde se mimo jiné zúčastnil prezentace jednoho z prvních způsobů vytváření filmových efektů pomocí zadní projekce.
Novinové články z té doby uvádějí, že Einstein byl překvapen a velice dlouho a hlasitě se smál. Díky filmovým efektům a dvojité expozici se totiž mohl společně se svou ženou, tedy alespoň na filmovém plátně, proletět za volantem automobilu ze slunného Los Angeles až do Německa.
Kromě filmových triků je na záběrech také udivující fakt, že Einstein sedí za volantem automobilu. Za celý život se totiž nikdy řídit nenaučil. Naopak méně překvapivým faktem je zájem Einsteina o kamery a filmový průmysl. Díky své profesi toho Einstein o kamerách hodně věděl a v roce 1936 si dokonce nechal registrovat patent na kameru s automatickou expozicí.
Článek z roku 1931 uvádí, že prezentovaný film byl po shlédnutí zničen a na světě tak zůstala jediná kopie, kterou samozřejmě obdržel profesor Einstein. Filmový kotouč byl dlouhé roky považován za ztracený, než ho náhodou objevila Becca Bender, studentka pracující v Lincolnově centru. Na kotouči s filmem přitom byla pouze cedulka "Einstein" a nic dalšího.
Už tak těžko uvěřitelný nález pak ještě vylepšila skutečnost, že film se dochoval v nevídané kvalitě. Originální páska tak byla uchována v knihovně Kongresu, zatím co digitální kopie byly zveřejněny na internetu a prezentovány na řadě míst.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?