Ta nejšílenější pásová vozidla obvykle pochází z Ruska, ovšem i západní polokoule má co nabídnout. Důkazem budiž kříženec druhoválečného obrněného transportéru Bren Gun Carrier, který kanadský kutil zkřížil s kabinou jen nepatrně mladšího odtahového vozidla Mercury. Výsledkem se pak stal naprosto jedinečný Tankenstein.
Máte slabost pro netradiční stroje, ale tzv. Rat-Rody už jsou pro vás moc mainstream? Pak vás jistě nadchne dílo zapáleného kanadského kutila jménem Shawn Cormier, který si na dvorku postavil skutečně unikátního křížence tanku a automobilu, kterého trefně pojmenoval Tankenstein.
Stejně jako Frankensteinovo monstrum, i tahle skládačka je zhotovena z celé řady dílů, které nejčastěji pochází z vrakovišť. Základem se stal podvozek z britského druhoválečného obrněného transportéru Universal Carrier, který řada lidí zná pod označením Bren Gun Carrier.
Na pásovou platformu následně přišla kabina z odtahového vozidla Mercury z roku 1947, kterou dekoruje několik průstřelů různými typy munice. Většina prosklení kabiny je definitivně pryč, všem ve dveřích zbylo ještě několik málo střepů, které se majiteli navzdory jejich nebezpečnosti nechce odstraňovat. Jedná se totiž ještě o původní sklo z roku 1947.
O dostatek výkonu se stará 5.0 litrový vidlicový osmiválec, díky kterému je tohle monstrum schopné dosahovat rychlostí okolo 72 až 80 km/h, což rozhodně není špatné. Původní Bren Gun Carrier se totiž rozjel maximálně na 50 km/h.
Náklady na výrobu Tankensteina prý majitel přestal v určité chvíli počítat, ovšem díky řadě recyklovaných dílů se podařilo cenu udržet někde na hranici 2500 dolarů, cca 53 500 Kč. Řada z nás by tyto prostředky možná dokázala zužitkovat lépe, ovšem málo kdo by si za ně dokázal postavit něco podobně jedinečného, šíleného a na pásech.
Shawn Cormier si navíc jízdu ve svém monstru náležitě užívá. Usednutí do kabiny vždy předchází obléknutí vojenské uniformy a chybět nesmí ani imitace klasického samopalu Thompson. A protože je Shawn správný patriot, nezapomněl ani na kanadskou vlajku, která vlaje z malého stožáru na korbě.
Tankensteinem však není jediné monstrum, které tenhle nadšený kutil vlastní. Společnost mu v garáži dělá „Černá vdova," což je speciální Monster-Trike, tedy tříkolka na způsob Monster-trucku. Její technika také pochází z řady různých strojů, ovšem její konstrukce není čistě Cormierovým dílem. Shawn ji sice zakoupil téměř kompletní, ovšem stejně jako v případě Tankensteinu, i tahle tříkolka je neustále upravována a zdokonalována.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?