Ta nejšílenější pásová vozidla obvykle pochází z Ruska, ovšem i západní polokoule má co nabídnout. Důkazem budiž kříženec druhoválečného obrněného transportéru Bren Gun Carrier, který kanadský kutil zkřížil s kabinou jen nepatrně mladšího odtahového vozidla Mercury. Výsledkem se pak stal naprosto jedinečný Tankenstein.
Máte slabost pro netradiční stroje, ale tzv. Rat-Rody už jsou pro vás moc mainstream? Pak vás jistě nadchne dílo zapáleného kanadského kutila jménem Shawn Cormier, který si na dvorku postavil skutečně unikátního křížence tanku a automobilu, kterého trefně pojmenoval Tankenstein.
Stejně jako Frankensteinovo monstrum, i tahle skládačka je zhotovena z celé řady dílů, které nejčastěji pochází z vrakovišť. Základem se stal podvozek z britského druhoválečného obrněného transportéru Universal Carrier, který řada lidí zná pod označením Bren Gun Carrier.
Na pásovou platformu následně přišla kabina z odtahového vozidla Mercury z roku 1947, kterou dekoruje několik průstřelů různými typy munice. Většina prosklení kabiny je definitivně pryč, všem ve dveřích zbylo ještě několik málo střepů, které se majiteli navzdory jejich nebezpečnosti nechce odstraňovat. Jedná se totiž ještě o původní sklo z roku 1947.
O dostatek výkonu se stará 5.0 litrový vidlicový osmiválec, díky kterému je tohle monstrum schopné dosahovat rychlostí okolo 72 až 80 km/h, což rozhodně není špatné. Původní Bren Gun Carrier se totiž rozjel maximálně na 50 km/h.
Náklady na výrobu Tankensteina prý majitel přestal v určité chvíli počítat, ovšem díky řadě recyklovaných dílů se podařilo cenu udržet někde na hranici 2500 dolarů, cca 53 500 Kč. Řada z nás by tyto prostředky možná dokázala zužitkovat lépe, ovšem málo kdo by si za ně dokázal postavit něco podobně jedinečného, šíleného a na pásech.
Shawn Cormier si navíc jízdu ve svém monstru náležitě užívá. Usednutí do kabiny vždy předchází obléknutí vojenské uniformy a chybět nesmí ani imitace klasického samopalu Thompson. A protože je Shawn správný patriot, nezapomněl ani na kanadskou vlajku, která vlaje z malého stožáru na korbě.
Tankensteinem však není jediné monstrum, které tenhle nadšený kutil vlastní. Společnost mu v garáži dělá „Černá vdova," což je speciální Monster-Trike, tedy tříkolka na způsob Monster-trucku. Její technika také pochází z řady různých strojů, ovšem její konstrukce není čistě Cormierovým dílem. Shawn ji sice zakoupil téměř kompletní, ovšem stejně jako v případě Tankensteinu, i tahle tříkolka je neustále upravována a zdokonalována.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.