Ta nejšílenější pásová vozidla obvykle pochází z Ruska, ovšem i západní polokoule má co nabídnout. Důkazem budiž kříženec druhoválečného obrněného transportéru Bren Gun Carrier, který kanadský kutil zkřížil s kabinou jen nepatrně mladšího odtahového vozidla Mercury. Výsledkem se pak stal naprosto jedinečný Tankenstein.
Máte slabost pro netradiční stroje, ale tzv. Rat-Rody už jsou pro vás moc mainstream? Pak vás jistě nadchne dílo zapáleného kanadského kutila jménem Shawn Cormier, který si na dvorku postavil skutečně unikátního křížence tanku a automobilu, kterého trefně pojmenoval Tankenstein.
Stejně jako Frankensteinovo monstrum, i tahle skládačka je zhotovena z celé řady dílů, které nejčastěji pochází z vrakovišť. Základem se stal podvozek z britského druhoválečného obrněného transportéru Universal Carrier, který řada lidí zná pod označením Bren Gun Carrier.
Na pásovou platformu následně přišla kabina z odtahového vozidla Mercury z roku 1947, kterou dekoruje několik průstřelů různými typy munice. Většina prosklení kabiny je definitivně pryč, všem ve dveřích zbylo ještě několik málo střepů, které se majiteli navzdory jejich nebezpečnosti nechce odstraňovat. Jedná se totiž ještě o původní sklo z roku 1947.
O dostatek výkonu se stará 5.0 litrový vidlicový osmiválec, díky kterému je tohle monstrum schopné dosahovat rychlostí okolo 72 až 80 km/h, což rozhodně není špatné. Původní Bren Gun Carrier se totiž rozjel maximálně na 50 km/h.
Náklady na výrobu Tankensteina prý majitel přestal v určité chvíli počítat, ovšem díky řadě recyklovaných dílů se podařilo cenu udržet někde na hranici 2500 dolarů, cca 53 500 Kč. Řada z nás by tyto prostředky možná dokázala zužitkovat lépe, ovšem málo kdo by si za ně dokázal postavit něco podobně jedinečného, šíleného a na pásech.
Shawn Cormier si navíc jízdu ve svém monstru náležitě užívá. Usednutí do kabiny vždy předchází obléknutí vojenské uniformy a chybět nesmí ani imitace klasického samopalu Thompson. A protože je Shawn správný patriot, nezapomněl ani na kanadskou vlajku, která vlaje z malého stožáru na korbě.
Tankensteinem však není jediné monstrum, které tenhle nadšený kutil vlastní. Společnost mu v garáži dělá „Černá vdova," což je speciální Monster-Trike, tedy tříkolka na způsob Monster-trucku. Její technika také pochází z řady různých strojů, ovšem její konstrukce není čistě Cormierovým dílem. Shawn ji sice zakoupil téměř kompletní, ovšem stejně jako v případě Tankensteinu, i tahle tříkolka je neustále upravována a zdokonalována.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?