Bugatti Veyron už sice není žádná novinka, ovšem pokud se někde objeví, automaticky na sebe začne strhávat pohledy všech přítomných. Není tedy divu, že o tomto poněkud excentrickém supersportovním automobilu sní tisíce lidí po celém světě. Dovolit si pořízení a provoz podobného stroje si však může dovolit jen málokdo. Tedy pokud není schopný kutil.
A právě za schopného kutila se považoval neznámý Rus, který si chtěl Veyron postavit vlastníma rukama ve své garáži. Stavba repliky však není žádná sranda a tak rozpracovaný projekt nakonec skončit na ruském webu inzertním webu Avito.
Rozestavěná replika Bugatti Veyron Super Sport má k dokonalosti rozhodně daleko, ovšem na dálku se originálu celkem podobá. Při bližším pohledu však člověk začne spatřovat výrazné rozdíly, jako například motor umístěný vpředu. Podle inzerenta by se však mělo jednat o upravenou 6.0 litrovou jednotku s výkonem okolo 1 000 koní a nájezdem 100 kilometrů - k těmto údajům jsou však všichni značně skeptičtí.
Stejnou skepsi pak vyvolává i údaj o nákladech, neboť podle inzerenta je v autě nainvestováno 2 200 000 rublů, tedy cca 755 000 Kč. Na jednu stranu věříme, že si stavba vyžádala masivní investice, ovšem tahle částka nám při stavu vozu přijde značně přehnaná. Pokud by to ale byla pravda, pak bychom se museli zastavit nad tou ironií, kolik peněz jsou lidé ochotni zainvestovat jen do pouhé kopie, která se originálu stejně nikdy nevyrovná.
Někteří stavitelé replik jsou však skutečně důslední a některé repliky se dokonce dají označit za důstojné. Obáváme se však, že tato se k nim v nejbližší době nezařadí. Prodejce totiž požaduje za rozestavěný vůz cca 86 000 Kč, což sice nemusí znít jako tolik, ovšem při pohledu na rozestavěný skelet je jasné, že další investice se vyšplhají do statisíců. Výsledek navíc vždycky bude spekulativní
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?