Bugatti Veyron už sice není žádná novinka, ovšem pokud se někde objeví, automaticky na sebe začne strhávat pohledy všech přítomných. Není tedy divu, že o tomto poněkud excentrickém supersportovním automobilu sní tisíce lidí po celém světě. Dovolit si pořízení a provoz podobného stroje si však může dovolit jen málokdo. Tedy pokud není schopný kutil.
A právě za schopného kutila se považoval neznámý Rus, který si chtěl Veyron postavit vlastníma rukama ve své garáži. Stavba repliky však není žádná sranda a tak rozpracovaný projekt nakonec skončit na ruském webu inzertním webu Avito.
Rozestavěná replika Bugatti Veyron Super Sport má k dokonalosti rozhodně daleko, ovšem na dálku se originálu celkem podobá. Při bližším pohledu však člověk začne spatřovat výrazné rozdíly, jako například motor umístěný vpředu. Podle inzerenta by se však mělo jednat o upravenou 6.0 litrovou jednotku s výkonem okolo 1 000 koní a nájezdem 100 kilometrů - k těmto údajům jsou však všichni značně skeptičtí.
Stejnou skepsi pak vyvolává i údaj o nákladech, neboť podle inzerenta je v autě nainvestováno 2 200 000 rublů, tedy cca 755 000 Kč. Na jednu stranu věříme, že si stavba vyžádala masivní investice, ovšem tahle částka nám při stavu vozu přijde značně přehnaná. Pokud by to ale byla pravda, pak bychom se museli zastavit nad tou ironií, kolik peněz jsou lidé ochotni zainvestovat jen do pouhé kopie, která se originálu stejně nikdy nevyrovná.
Někteří stavitelé replik jsou však skutečně důslední a některé repliky se dokonce dají označit za důstojné. Obáváme se však, že tato se k nim v nejbližší době nezařadí. Prodejce totiž požaduje za rozestavěný vůz cca 86 000 Kč, což sice nemusí znít jako tolik, ovšem při pohledu na rozestavěný skelet je jasné, že další investice se vyšplhají do statisíců. Výsledek navíc vždycky bude spekulativní
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.