Policisté, dopravní experti i zkušenější motoristé často zdůrazňují, že člověk není na silnici sám. Kromě ostatních řidičů je totiž potřeba počítat i s divokou zvěří, která přes silnici čas od času migruje. Někdy to končí scenériemi jak z přírodopisných magazínů, jindy zase dopravní nehodou. V tomto těžko uvěřitelném případě to však skončilo naprosto zbytečnou střelbou.
V oblasti Česka byste sviště hledali celkem marně, ovšem kousek za hranicemi, ve slovenských Tatrách nebo rakouských Alpách, jich žijí poměrně početné kolonie. Stále je to však nic v porovnání se severní Amerikou, kde je svišť lesní hojně rozšířeným druhem.
Svišť se navíc těší i poměrně vysoké popularitě, což jasně dokazuje i 2. únor, kdy se na území Severní Ameriky slaví "Den svišťů" (Groundhog Day). A tak zatím co v Evropě potkáte na silnici nejčastěji zajíce, v USA se můžete potkat především se svištěm.
To se ostatně stalo i autorce videa, které zachycuje dopravu zastavenou právě kvůli svišti na silnici. Automobily se zastavily v obou směrech, přičemž z jedné strany dopravu zastavil dokonce policista, o kterém si všichni zprvu mysleli, že chce pomoci malému savci na druhou stranu silnice.
Policista z oddělení Carroll County podle zpravodajského webu WBAL11 nejprve úmyslně zastavil dopravu, ovšem později si podle tiskové zprávy kanceláře šerifa všiml, že zvíře nereaguje podle očekávání. Pojal tedy podezření, že zvíře může být zraněné nebo nemocné, takže ho pro bezpečnost veřejnosti na místě zastřelil.
Policista navíc nebyl příliš dobrý střelec, takže situace, která se nejprve zdála být komickým zpestřením pro lidi na silnici, se nakonec změnila v krutou scénu, kdy policista musel sviště opakovaně střelit. Video, které na sociální sítě umístila Justyna Olkowska, zachycuje celou situaci. Předem však zdůrazňujeme, že video není vhodné pro děti a slabší povahy.
Video se během pár hodin rozšířilo po celém území USA a vyvolalo bouřlivou debatu. Podle mnohých byla reakce policisty unáhlená, ovšem někteří komentující současně dodávají, že chování sviště bylo skutečně podezřelé.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.