Elektrický tahač Tesla Semi vyvolal při své premiéře obrovské pozdvižení. Se svou akcelerací běžného automobilu, schopností odtáhnout až 36 a nadprůměrným dojezdem by se již za dva roky mohl stát revolucí v dálkově přepravě. Nyní se však na scéně objevuje žaloba společnosti Nikola Motor, podle které Tesla ukradla při konstrukci tahače Semi některé její nápady a řešení.
Automobilka Tesla má v posledních měsících starostí více než dost, ovšem teď se k nim přidala ještě žaloba od arizonské společnosti Nikola Motor, podle které prý Tesla při navrhování elektrického tahače Semi zcizila několik nápadů. Samotná situace je dost neobvyklá už jen z toho důvodu, že většinou je to právě Tesla, která si stěžuje a nárokuje patenty.
Podle webu MarketWatch, který situaci monitoruje, si žalující společnost nárokuje odškodné ve výši až 2 miliard dolarů, neboť design tahače Tesla Semi se až nápadně podobná jejich elektrickému tahači, který byl představen již v roce 2016.
Při pohledu na oba stroje, zejména tedy při pohledu čelním, zde určitá podobnost skutečně je. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že podobnost se dá najít mezi takřka všemi tahači na silnicích - bez ohledu na model či výrobce.
Společnost Nikola se však ohání kopiemi dopisů, které zaslala Tesle v minulém roce. Obsahem jsou žádosti na změnu designu čelního skla, dveří a hlavní části karoserie. Podle Nikola Motor by totiž podobnost mezi oběma stroji mohla vést k záměnám na trhu, což by mohlo vést ke ztrátě potencionálních investorů.
Tady je však důležité zdůraznit ono slovo potenciálních. Elektrický tahač One, pracující s vodíkovým pohonem, který Nikola Motor představila již téměř před dvěma lety, totiž stále není na silnicích. Společnost se sice ohání zhruba 7 000 objednávek, ovšem žádná konkrétní jména na rozdíl od Tesly nezveřejnila.
Podle různých prohlášení, která společnost učinila již před pár lety, měla začít továrna chrlit elektrické tahače zhruba v roce 2021. Probléme je však v tom, že zatím žádná podobná továrna neexistuje a společnost na ní podle webu Atuoevolution nemá ani zdroje.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.