Elektrický tahač Tesla Semi vyvolal při své premiéře obrovské pozdvižení. Se svou akcelerací běžného automobilu, schopností odtáhnout až 36 a nadprůměrným dojezdem by se již za dva roky mohl stát revolucí v dálkově přepravě. Nyní se však na scéně objevuje žaloba společnosti Nikola Motor, podle které Tesla ukradla při konstrukci tahače Semi některé její nápady a řešení.
Automobilka Tesla má v posledních měsících starostí více než dost, ovšem teď se k nim přidala ještě žaloba od arizonské společnosti Nikola Motor, podle které prý Tesla při navrhování elektrického tahače Semi zcizila několik nápadů. Samotná situace je dost neobvyklá už jen z toho důvodu, že většinou je to právě Tesla, která si stěžuje a nárokuje patenty.
Podle webu MarketWatch, který situaci monitoruje, si žalující společnost nárokuje odškodné ve výši až 2 miliard dolarů, neboť design tahače Tesla Semi se až nápadně podobná jejich elektrickému tahači, který byl představen již v roce 2016.
Při pohledu na oba stroje, zejména tedy při pohledu čelním, zde určitá podobnost skutečně je. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že podobnost se dá najít mezi takřka všemi tahači na silnicích - bez ohledu na model či výrobce.
Společnost Nikola se však ohání kopiemi dopisů, které zaslala Tesle v minulém roce. Obsahem jsou žádosti na změnu designu čelního skla, dveří a hlavní části karoserie. Podle Nikola Motor by totiž podobnost mezi oběma stroji mohla vést k záměnám na trhu, což by mohlo vést ke ztrátě potencionálních investorů.
Tady je však důležité zdůraznit ono slovo potenciálních. Elektrický tahač One, pracující s vodíkovým pohonem, který Nikola Motor představila již téměř před dvěma lety, totiž stále není na silnicích. Společnost se sice ohání zhruba 7 000 objednávek, ovšem žádná konkrétní jména na rozdíl od Tesly nezveřejnila.
Podle různých prohlášení, která společnost učinila již před pár lety, měla začít továrna chrlit elektrické tahače zhruba v roce 2021. Probléme je však v tom, že zatím žádná podobná továrna neexistuje a společnost na ní podle webu Atuoevolution nemá ani zdroje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.