Elektrický tahač Tesla Semi vyvolal při své premiéře obrovské pozdvižení. Se svou akcelerací běžného automobilu, schopností odtáhnout až 36 a nadprůměrným dojezdem by se již za dva roky mohl stát revolucí v dálkově přepravě. Nyní se však na scéně objevuje žaloba společnosti Nikola Motor, podle které Tesla ukradla při konstrukci tahače Semi některé její nápady a řešení.
Automobilka Tesla má v posledních měsících starostí více než dost, ovšem teď se k nim přidala ještě žaloba od arizonské společnosti Nikola Motor, podle které prý Tesla při navrhování elektrického tahače Semi zcizila několik nápadů. Samotná situace je dost neobvyklá už jen z toho důvodu, že většinou je to právě Tesla, která si stěžuje a nárokuje patenty.
Podle webu MarketWatch, který situaci monitoruje, si žalující společnost nárokuje odškodné ve výši až 2 miliard dolarů, neboť design tahače Tesla Semi se až nápadně podobná jejich elektrickému tahači, který byl představen již v roce 2016.
Při pohledu na oba stroje, zejména tedy při pohledu čelním, zde určitá podobnost skutečně je. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že podobnost se dá najít mezi takřka všemi tahači na silnicích - bez ohledu na model či výrobce.
Společnost Nikola se však ohání kopiemi dopisů, které zaslala Tesle v minulém roce. Obsahem jsou žádosti na změnu designu čelního skla, dveří a hlavní části karoserie. Podle Nikola Motor by totiž podobnost mezi oběma stroji mohla vést k záměnám na trhu, což by mohlo vést ke ztrátě potencionálních investorů.
Tady je však důležité zdůraznit ono slovo potenciálních. Elektrický tahač One, pracující s vodíkovým pohonem, který Nikola Motor představila již téměř před dvěma lety, totiž stále není na silnicích. Společnost se sice ohání zhruba 7 000 objednávek, ovšem žádná konkrétní jména na rozdíl od Tesly nezveřejnila.
Podle různých prohlášení, která společnost učinila již před pár lety, měla začít továrna chrlit elektrické tahače zhruba v roce 2021. Probléme je však v tom, že zatím žádná podobná továrna neexistuje a společnost na ní podle webu Atuoevolution nemá ani zdroje.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?