Nový vrchol komunistického luxusu? Čína chce takto navázat na staré tradice

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. dubna 2018, 18:31 Aktualizováno 23.4.2018, 11:14 Google+

Mao Ce-tung je z historického hlediska velice kontroverzní postava, kterou sice v Číně milují, ale svět dobře ví, že za jeho vlády zemřelo nebo zmizelo několik desítek milionů lidí. Od vládce tohoto rudého tyrana už sice uběhlo více než 60 let, ovšem teď se nejspíš brzy vrátí kousek z jeho velkolepého stylu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hongqi CA770

Hongqi CA770 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Čínské společnosti FAW Group a Byton, poměrně mladá společnost zabývající se elektromobilitou, plánují velkolepé zmrtvýchvstání automobilky Hongqi, kterou proslavil právě rudý kormidelník Mao Ce-Tung.

První „Rudá vlajka," jak zní český překlad automobilky, vyjela na silnice již v roce 1958. Už tehdy měl výrobu na starosti státní podnik FAW Group, který se podle agentury Bloomberg chystá obnovit výrobu pod vedením nového ředitele jménem Xu Liuping.

Nový ředitel automobilky by rád navýšil výrobu na stonásobek - tedy na 300 000 automobilů ročně a to do roku 2025. Součástí plánu je představit i nový model CA770, který by se měl stát duchovním nástupcem limuzíny, kterou často využíval právě „Velký kormidelník" Mao Ce-Tung.

Projektu přidává na zajímavosti účast společnosti Byton,  která se v tomto roce pochlubila zajímavým čistě elektrickým SUV. To pod svou kapotou kombinuje dva elektromotory, první posílá na přední nápravu 201 koní a druhý posílá na zadní nápravu 268 koní. O dostatek energie se pak starají akumulátory s kapacitou 71 nebo 95 kWh.

Pokud se tedy zkombinují pokročilé technologie společnosti Byton se zdroji společnosti FAW, mohli bychom se dočkat poměrně zajímavého stroje. Daniel Kirchert, spoluzakladatel společnosti Byton, věří, že toto spojení by mohlo přivést značku Hongqi ke ztracené slávě.

Vytisknout

Diskuze: Nový vrchol komunistického luxusu? Čína chce takto navázat na staré tradice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Záběry z testování nového Fordu Focus ST

Nový Ford Focus ST zřejmě dorazí příští rok, pod kapotou se dočkáme překvapení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud