Parkování v Praze se v posledních letech stále komplikuje. Ať už se budeme bavit o modrých zónách, absenci záchytných parkovišť nebo minimu parkovacích domů, je to zkrátka bída. Ve srovnání s některými světovými metropolemi na tom ale překvapivě nejsme zas tak zle, ačkoliv situace v Hong Konku už je skutečný extrém.
Hong Kong, region ležící na pobřeží Jihočínského moře, je světově významné ekonomické a obchodní centrum. Zároveň však patří k nejhustěji osídleným oblastem na světě, což zde dělá z kusu pozemku jednu z nejdražších dostupných komodit.
Netýká se to však jen parcel, ale i samotných nemovitostí. Právě v Hong Kongu se prodávají jedny z nejdražších nemovitostí na světě, přičemž ceny některých bytů občas překračují částky 70 milionů dolarů, tedy cca 1,4 miliardy korun.
Absurdní ceny se však netýkají pouze bydlení. Ve čtvrti Kowoloon totiž bylo pronajato parkovací místo, za které musí majitel každý měsíc zaplatit 10 000 hongkongských dolarů, tedy přes 26 000 Kč. Jedná se tak o vůbec nejdražší parkovací místo ve městě a zřejmě i o jedno z nejdražších na světě.
Na parkovacím místě, které má plochu 12.6 m2, přitom není nic extra - tedy s výjimkou jeho lokace. Nachází se totiž v luxusním resortu Ultima, který sídlí v residentní čtvrti Ho Man Tin. Resort o velikosti 527 bytů totiž nabízí pouze 370 parkovacích míst, což žene jejich ceny neúměrně vysoko.
Web South China Morning Post dokonce uvádí, že za stejnou sumu, kterou nájemce měsíčně platí jen za parkovací místo, si lze ve městě pronajmout menší byt. Na území Hong Kongu se však nejedná o poslední absurdně drahou nemovitost. Náklady na život v tomto městě totiž rostou raketovým tempem.
Jak už jsme výše zmínili, některé byty snadno překračují hranici 70 milionů dolarů. Například v listopadu minulého roku koupil neznámý kupec dva byty v luxusním komplexu The Peak za celkových 1.16 miliardy hongkongských dolarů (149 mil. dolarů), což odpovídá částce cca 3 miliardy korun.
Velký podíl na rostoucích cenách nemovitostí má zejména omezený prostor ostrova, ze kterého byla vyhrazena pro bydlení pouze 1/10 celkové rozlohy. Hong Kong je však druhým nejbohatším městem na světě, takže lidé jsou stále ochotni tyto absurdně vysoké částky platit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.