Parkování v Praze se v posledních letech stále komplikuje. Ať už se budeme bavit o modrých zónách, absenci záchytných parkovišť nebo minimu parkovacích domů, je to zkrátka bída. Ve srovnání s některými světovými metropolemi na tom ale překvapivě nejsme zas tak zle, ačkoliv situace v Hong Konku už je skutečný extrém.
Hong Kong, region ležící na pobřeží Jihočínského moře, je světově významné ekonomické a obchodní centrum. Zároveň však patří k nejhustěji osídleným oblastem na světě, což zde dělá z kusu pozemku jednu z nejdražších dostupných komodit.
Netýká se to však jen parcel, ale i samotných nemovitostí. Právě v Hong Kongu se prodávají jedny z nejdražších nemovitostí na světě, přičemž ceny některých bytů občas překračují částky 70 milionů dolarů, tedy cca 1,4 miliardy korun.
Absurdní ceny se však netýkají pouze bydlení. Ve čtvrti Kowoloon totiž bylo pronajato parkovací místo, za které musí majitel každý měsíc zaplatit 10 000 hongkongských dolarů, tedy přes 26 000 Kč. Jedná se tak o vůbec nejdražší parkovací místo ve městě a zřejmě i o jedno z nejdražších na světě.
Na parkovacím místě, které má plochu 12.6 m2, přitom není nic extra - tedy s výjimkou jeho lokace. Nachází se totiž v luxusním resortu Ultima, který sídlí v residentní čtvrti Ho Man Tin. Resort o velikosti 527 bytů totiž nabízí pouze 370 parkovacích míst, což žene jejich ceny neúměrně vysoko.
Web South China Morning Post dokonce uvádí, že za stejnou sumu, kterou nájemce měsíčně platí jen za parkovací místo, si lze ve městě pronajmout menší byt. Na území Hong Kongu se však nejedná o poslední absurdně drahou nemovitost. Náklady na život v tomto městě totiž rostou raketovým tempem.
Jak už jsme výše zmínili, některé byty snadno překračují hranici 70 milionů dolarů. Například v listopadu minulého roku koupil neznámý kupec dva byty v luxusním komplexu The Peak za celkových 1.16 miliardy hongkongských dolarů (149 mil. dolarů), což odpovídá částce cca 3 miliardy korun.
Velký podíl na rostoucích cenách nemovitostí má zejména omezený prostor ostrova, ze kterého byla vyhrazena pro bydlení pouze 1/10 celkové rozlohy. Hong Kong je však druhým nejbohatším městem na světě, takže lidé jsou stále ochotni tyto absurdně vysoké částky platit.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?