Automobilce Koenigsegg se minulý rok povedlo hned několik úchvatných rekordů, ovšem až teď vyplulo na povrch pozadí jejich vzniku. Pokud byste ale čekali, že se jednalo o záměr získat co největší mediální pozornost, rozhodně budete překvapeni.
O pozadí několika úchvatných rychlostních rekordů, kterých dosáhla Agera RS, se na autosalonu v New Yorku rozpovídal samotný Christian von Koenigsegg, kterého zpovídal reportér kanadského motoristického magazínu Driving.
Podle Koenigsegga za vznikem rekordů nestál ani tak zájem společnosti, jako spíš zvědavost jednoho ze zákazníků. „Zrovna jsme dokončovali jeho automobil, když přišel s dotazem, jaké maximální rychlosti vlastně dosáhne. Řekl jsem mu, že naše testovací dráha je moc krátká, že bychom kvůli tomu museli uzavřít silnici. A on se o to postaral"
„Když jsme se doslechli, že se mu silnici podařilo sehnat, rozhodli jsme se, že bude lepší mu s tím pomoci. Jedná se totiž o nezmapovanou oblast a navíc o dost nebezpečnou. Nikdy jsme nejeli tak rychle, takže jsme toho chtěli být součástí, vše zmapovat a mít jistotu, že vše je maximální bezpečné a že budeme mít všechna data," prozradil Koenigsegg.
Ačkoliv se tedy Agera RS vrhla do neznáme, vedla si více než dobře. Během několika pokusů na uzavřené dálnici v Nevadě se podařilo dosáhnout maximální rychlost 447 km/h a disciplínu 0 - 400 km/h - 0 se podařilo zvládnout za 33.29 sekundy. Tato čísla se ukázala být světovým rekordem, stejně jako maximální rychlost na volnou míli 445.63 km/h a nejvyšší rychlost na veřejné dálnici 457.95 km/h.
Na první pokus to tedy pro Koenigsegg dopadlo více než dobře. Navíc automobilka dosáhla více než pouze několika světových rekordů. Podle Koenigsegga se mimo jiné podařilo získat řadu cenných dat, která budou využita při úpravách a stavbách nových modelů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.