Automobilce Koenigsegg se minulý rok povedlo hned několik úchvatných rekordů, ovšem až teď vyplulo na povrch pozadí jejich vzniku. Pokud byste ale čekali, že se jednalo o záměr získat co největší mediální pozornost, rozhodně budete překvapeni.
O pozadí několika úchvatných rychlostních rekordů, kterých dosáhla Agera RS, se na autosalonu v New Yorku rozpovídal samotný Christian von Koenigsegg, kterého zpovídal reportér kanadského motoristického magazínu Driving.
Podle Koenigsegga za vznikem rekordů nestál ani tak zájem společnosti, jako spíš zvědavost jednoho ze zákazníků. „Zrovna jsme dokončovali jeho automobil, když přišel s dotazem, jaké maximální rychlosti vlastně dosáhne. Řekl jsem mu, že naše testovací dráha je moc krátká, že bychom kvůli tomu museli uzavřít silnici. A on se o to postaral"
„Když jsme se doslechli, že se mu silnici podařilo sehnat, rozhodli jsme se, že bude lepší mu s tím pomoci. Jedná se totiž o nezmapovanou oblast a navíc o dost nebezpečnou. Nikdy jsme nejeli tak rychle, takže jsme toho chtěli být součástí, vše zmapovat a mít jistotu, že vše je maximální bezpečné a že budeme mít všechna data," prozradil Koenigsegg.
Ačkoliv se tedy Agera RS vrhla do neznáme, vedla si více než dobře. Během několika pokusů na uzavřené dálnici v Nevadě se podařilo dosáhnout maximální rychlost 447 km/h a disciplínu 0 - 400 km/h - 0 se podařilo zvládnout za 33.29 sekundy. Tato čísla se ukázala být světovým rekordem, stejně jako maximální rychlost na volnou míli 445.63 km/h a nejvyšší rychlost na veřejné dálnici 457.95 km/h.
Na první pokus to tedy pro Koenigsegg dopadlo více než dobře. Navíc automobilka dosáhla více než pouze několika světových rekordů. Podle Koenigsegga se mimo jiné podařilo získat řadu cenných dat, která budou využita při úpravách a stavbách nových modelů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.