Automobilce Koenigsegg se minulý rok povedlo hned několik úchvatných rekordů, ovšem až teď vyplulo na povrch pozadí jejich vzniku. Pokud byste ale čekali, že se jednalo o záměr získat co největší mediální pozornost, rozhodně budete překvapeni.
O pozadí několika úchvatných rychlostních rekordů, kterých dosáhla Agera RS, se na autosalonu v New Yorku rozpovídal samotný Christian von Koenigsegg, kterého zpovídal reportér kanadského motoristického magazínu Driving.
Podle Koenigsegga za vznikem rekordů nestál ani tak zájem společnosti, jako spíš zvědavost jednoho ze zákazníků. „Zrovna jsme dokončovali jeho automobil, když přišel s dotazem, jaké maximální rychlosti vlastně dosáhne. Řekl jsem mu, že naše testovací dráha je moc krátká, že bychom kvůli tomu museli uzavřít silnici. A on se o to postaral"
„Když jsme se doslechli, že se mu silnici podařilo sehnat, rozhodli jsme se, že bude lepší mu s tím pomoci. Jedná se totiž o nezmapovanou oblast a navíc o dost nebezpečnou. Nikdy jsme nejeli tak rychle, takže jsme toho chtěli být součástí, vše zmapovat a mít jistotu, že vše je maximální bezpečné a že budeme mít všechna data," prozradil Koenigsegg.
Ačkoliv se tedy Agera RS vrhla do neznáme, vedla si více než dobře. Během několika pokusů na uzavřené dálnici v Nevadě se podařilo dosáhnout maximální rychlost 447 km/h a disciplínu 0 - 400 km/h - 0 se podařilo zvládnout za 33.29 sekundy. Tato čísla se ukázala být světovým rekordem, stejně jako maximální rychlost na volnou míli 445.63 km/h a nejvyšší rychlost na veřejné dálnici 457.95 km/h.
Na první pokus to tedy pro Koenigsegg dopadlo více než dobře. Navíc automobilka dosáhla více než pouze několika světových rekordů. Podle Koenigsegga se mimo jiné podařilo získat řadu cenných dat, která budou využita při úpravách a stavbách nových modelů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.