Není to tak dlouho, co jsme si všichni mysleli, že automobily bez řidičů jsou jen hudbou vzdálené budoucnosti. Během několika posledních let se však situace kompletně otočila a všechny významné automobilky se předhánějí, která představí plně autonomní vůz jako první. Vesmírní meteorologové však varují před novým nebezpečím, které by mohlo vozy vybavené touto technologií doslova smést ze silnic.
Snad všechny významné automobilky už nám slíbily první autonomní model během několika let, ovšem podle agentury Bloomberg by mohly být tyto vozy ohroženy neviditelným nebezpečím, které podle vesmírných meteorologů představují solární bouře.
Tyto bouře se sice objevují pouze jednou za čas, nicméně jejich dopad na naše životy začíná být poslední dobou stále výraznější. Jejich následkem totiž dochází k výrazné geomagnetické aktivitě a nárůstu vesmírné radioaktivity. Pro vozidla bez řidiče, která jsou, která jsou ve velké míře závislá na technologii GPS, by to mohlo znamenat přerušení / narušení spojení se satelity, na což by mohly automobily reagovat různě.
Podle Scotta McIntoshe, ředitele observatoře pro vysoké nadmořské výšky v Národním centru pro výzkum atmosféry v Boulderu (National Center for Atmospheric Research), může být masivní používání GPS při programování automobilů bez řidiče problémem, který by mohl vyústit v řadu nehod.
Naštěstí už ale máme systémy, které by měly podobným katastrofám přecházet. Několik milionů kilometrů od Země se totiž pohybují satelity, které by měly být schopny nás před solárními bouřemi včas varovat. Varování na zem by mělo dorazit s předstihem cca 30 až 60 minut.
Danny Shapiro, ředitel automobilového oddělení ve společnosti Nvidia Corp, uvedl, že automobily bez řidiče jsou vybaveny řadou bezpečnostních opatření, které by měly být schopny automobily bezpečně zastavit i v případě solárních bouří.
Závěrem je pak potřeba dodat, že opravdu velké solární bouře se opakují většinou v jedenáctiletém cyklu, přičemž ta poslední se odehrála v roce 2014. Vývojáři autonomních technologií tak mají dostatek času, aby pokračovali ve vývoji bezpečnostních opatření.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.