Být vlastníkem klasického Ferrari, jako je například model F40, musí být velice příjemná záležitost. Bohužel ani vlastníci těchto vozů ale nejsou ušetřeni nehod a následných jednání s pojišťovnami, které nemusí mít pro drahý servis těchto exkluzivních vozů pochopení.
A bohužel přesně takovou zkušenost má kanadský vlastník právě Ferrari F40, který nedávno zažaloval významnou pojišťovnu Insurance Corporation of British Columbia (ICBC), která mu po jeho nehodě neuhradila adekvátní sumu.
Vše přitom začalo již v roce 2012, kdy majitel Ferrari narazil do tyče (pravděpodobně pouličního osvětlení) a pojišťovna souhlasila s úhradou částky 790 000 dolarů, tedy cca 16.2 milionu korun. Podle soudních dokumentů se však částka za opravu vyšplhala na 982 000 dolarů, tedy cca 20,1 milionu Kč.
Soudní dokumenty uvádí, že majitel opravu vozu zaplatil, nicméně poté pojišťovnu zažaloval, neboť podle jeho názory nejednala v dobré víře, když odmítla zaplatit plno částku za opravu vozidla.
Podle zpravodajského webu Global News pojišťovna zažádala soud, aby obvinění z jednání "ve špatné víře" zamítl, nicméně tomuto návrhu soud nevyhověl. Majitel vozu totiž argumentuje tím, že jednání pojišťovny ho připravilo o možnost zakoupit další sběratelské vozy v době, kdy k tomu byly výhodné podmínky.
ICBC pak ve svém prohlášení uvádí, že automobil už byl opraven a dodává, že "jeho majitel se snaží žalobou dosáhnout úhrady nákladů na opravu, které už přesahují rámec jeho pojistné smlouvy."
Zajímavým faktem totiž může být odhadovaná cena vozu, která se nyní pohybuje okolo 696 000 dolarů, tedy cca 14.3 milionů Kč. I přes raketový růst cen podobných vozů a jejich velký sběratelský potenciál tedy zůstává cena za opravu (20.1 mil. Kč.) těžko pochopitelná.
Jak soudní spor dopadne je těžké předjímat, nicméně pojišťovna ICBC už nedávno zveřejnila své úmysly přestat pojišťovat podobné luxusní vozy.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.