Být vlastníkem klasického Ferrari, jako je například model F40, musí být velice příjemná záležitost. Bohužel ani vlastníci těchto vozů ale nejsou ušetřeni nehod a následných jednání s pojišťovnami, které nemusí mít pro drahý servis těchto exkluzivních vozů pochopení.
A bohužel přesně takovou zkušenost má kanadský vlastník právě Ferrari F40, který nedávno zažaloval významnou pojišťovnu Insurance Corporation of British Columbia (ICBC), která mu po jeho nehodě neuhradila adekvátní sumu.
Vše přitom začalo již v roce 2012, kdy majitel Ferrari narazil do tyče (pravděpodobně pouličního osvětlení) a pojišťovna souhlasila s úhradou částky 790 000 dolarů, tedy cca 16.2 milionu korun. Podle soudních dokumentů se však částka za opravu vyšplhala na 982 000 dolarů, tedy cca 20,1 milionu Kč.
Soudní dokumenty uvádí, že majitel opravu vozu zaplatil, nicméně poté pojišťovnu zažaloval, neboť podle jeho názory nejednala v dobré víře, když odmítla zaplatit plno částku za opravu vozidla.
Podle zpravodajského webu Global News pojišťovna zažádala soud, aby obvinění z jednání "ve špatné víře" zamítl, nicméně tomuto návrhu soud nevyhověl. Majitel vozu totiž argumentuje tím, že jednání pojišťovny ho připravilo o možnost zakoupit další sběratelské vozy v době, kdy k tomu byly výhodné podmínky.
ICBC pak ve svém prohlášení uvádí, že automobil už byl opraven a dodává, že "jeho majitel se snaží žalobou dosáhnout úhrady nákladů na opravu, které už přesahují rámec jeho pojistné smlouvy."
Zajímavým faktem totiž může být odhadovaná cena vozu, která se nyní pohybuje okolo 696 000 dolarů, tedy cca 14.3 milionů Kč. I přes raketový růst cen podobných vozů a jejich velký sběratelský potenciál tedy zůstává cena za opravu (20.1 mil. Kč.) těžko pochopitelná.
Jak soudní spor dopadne je těžké předjímat, nicméně pojišťovna ICBC už nedávno zveřejnila své úmysly přestat pojišťovat podobné luxusní vozy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.