Být vlastníkem klasického Ferrari, jako je například model F40, musí být velice příjemná záležitost. Bohužel ani vlastníci těchto vozů ale nejsou ušetřeni nehod a následných jednání s pojišťovnami, které nemusí mít pro drahý servis těchto exkluzivních vozů pochopení.
A bohužel přesně takovou zkušenost má kanadský vlastník právě Ferrari F40, který nedávno zažaloval významnou pojišťovnu Insurance Corporation of British Columbia (ICBC), která mu po jeho nehodě neuhradila adekvátní sumu.
Vše přitom začalo již v roce 2012, kdy majitel Ferrari narazil do tyče (pravděpodobně pouličního osvětlení) a pojišťovna souhlasila s úhradou částky 790 000 dolarů, tedy cca 16.2 milionu korun. Podle soudních dokumentů se však částka za opravu vyšplhala na 982 000 dolarů, tedy cca 20,1 milionu Kč.
Soudní dokumenty uvádí, že majitel opravu vozu zaplatil, nicméně poté pojišťovnu zažaloval, neboť podle jeho názory nejednala v dobré víře, když odmítla zaplatit plno částku za opravu vozidla.
Podle zpravodajského webu Global News pojišťovna zažádala soud, aby obvinění z jednání "ve špatné víře" zamítl, nicméně tomuto návrhu soud nevyhověl. Majitel vozu totiž argumentuje tím, že jednání pojišťovny ho připravilo o možnost zakoupit další sběratelské vozy v době, kdy k tomu byly výhodné podmínky.
ICBC pak ve svém prohlášení uvádí, že automobil už byl opraven a dodává, že "jeho majitel se snaží žalobou dosáhnout úhrady nákladů na opravu, které už přesahují rámec jeho pojistné smlouvy."
Zajímavým faktem totiž může být odhadovaná cena vozu, která se nyní pohybuje okolo 696 000 dolarů, tedy cca 14.3 milionů Kč. I přes raketový růst cen podobných vozů a jejich velký sběratelský potenciál tedy zůstává cena za opravu (20.1 mil. Kč.) těžko pochopitelná.
Jak soudní spor dopadne je těžké předjímat, nicméně pojišťovna ICBC už nedávno zveřejnila své úmysly přestat pojišťovat podobné luxusní vozy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.