Být vlastníkem klasického Ferrari, jako je například model F40, musí být velice příjemná záležitost. Bohužel ani vlastníci těchto vozů ale nejsou ušetřeni nehod a následných jednání s pojišťovnami, které nemusí mít pro drahý servis těchto exkluzivních vozů pochopení.
A bohužel přesně takovou zkušenost má kanadský vlastník právě Ferrari F40, který nedávno zažaloval významnou pojišťovnu Insurance Corporation of British Columbia (ICBC), která mu po jeho nehodě neuhradila adekvátní sumu.
Vše přitom začalo již v roce 2012, kdy majitel Ferrari narazil do tyče (pravděpodobně pouličního osvětlení) a pojišťovna souhlasila s úhradou částky 790 000 dolarů, tedy cca 16.2 milionu korun. Podle soudních dokumentů se však částka za opravu vyšplhala na 982 000 dolarů, tedy cca 20,1 milionu Kč.
Soudní dokumenty uvádí, že majitel opravu vozu zaplatil, nicméně poté pojišťovnu zažaloval, neboť podle jeho názory nejednala v dobré víře, když odmítla zaplatit plno částku za opravu vozidla.
Podle zpravodajského webu Global News pojišťovna zažádala soud, aby obvinění z jednání "ve špatné víře" zamítl, nicméně tomuto návrhu soud nevyhověl. Majitel vozu totiž argumentuje tím, že jednání pojišťovny ho připravilo o možnost zakoupit další sběratelské vozy v době, kdy k tomu byly výhodné podmínky.
ICBC pak ve svém prohlášení uvádí, že automobil už byl opraven a dodává, že "jeho majitel se snaží žalobou dosáhnout úhrady nákladů na opravu, které už přesahují rámec jeho pojistné smlouvy."
Zajímavým faktem totiž může být odhadovaná cena vozu, která se nyní pohybuje okolo 696 000 dolarů, tedy cca 14.3 milionů Kč. I přes raketový růst cen podobných vozů a jejich velký sběratelský potenciál tedy zůstává cena za opravu (20.1 mil. Kč.) těžko pochopitelná.
Jak soudní spor dopadne je těžké předjímat, nicméně pojišťovna ICBC už nedávno zveřejnila své úmysly přestat pojišťovat podobné luxusní vozy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?