O luxusním roadsteru Italdesign Zerouno Duerta jsme dostávali zprávy ještě před začátkem ženevského autosalonu, ovšem nikdy jsme nebyli schopni z nich vyčíst nic konkrétního. Teď už sice konkrétní parametry známe, ovšem rovnou vás musíme upozornit, že tenhle speciál už je beznadějně vyprodaný.
Italdesign’s Zerouno Duerta, otevřená varianta klasického kupé Zerouno, je druhým produktem specializované divize Automobili Speciali, která pro mateřskou společnost Italdesign vyvíjí ty nejostřejší a nejbláznivější sporťáky světa.
Parametry jsou v podstatě shodné jako u varianty s pevnou střechou, tedy karoserie z karbonu, která je usazena na šasi z karbonu a hliníku. Motor pod kapotou je 5.2 litrový V10, který si Italdesign vypůjčil z Audi R8 V10 Plus, o výkonu 610 koní a 560 Nm točivého momentu. V zájmu maximální trakce a perfektní ovladatelnosti je výkon distribuován na všechna kola.
Od klasického modelu Zerouno se Duerta liší otevřenou karoserií ve stylu "Targa", jejíž odnímatelná střecha je vyrobena z karbonu. Kvůli tomu musela být pozměněna zadní část, na které byly vytvořeny dva výrazné oblouky, které mají v případě převrácení ochránit posádku. Střecha se sundavá ručně, ovšem na její uložení už ve voze nezbylo místo. K dispozici je však alespoň nouzová plátěná střecha - podobně jako u vozů Lamborghini či Bugatti se však nejedná o žádnou spásu a během jejího nasazování bezpochyby zmoknete.
Kvůli odstranění střechy, která u všech automobilů funguje jako velice důležitý prvek torzní tuhosti, bylo potřeba dodatečně vyztužit šasi. Jak moc se změnila váha atd. nám automobilka neprozradila, ovšem vůz jako takový dokáže stále bezpečně vyvinout rychlost okolo 320 km/h, což není vůbec špatné.
Aby měla automobilka jistotu, že vůz se ovládá jak má, najala si na jeho testování závodního pilota ze stáje Audi jménem Dindo Capello. Trojnásobný šampion okruhu v Le Mans následně prohlásil, že Zerouno perfektně ztělesňuje jeho představy o dokonalém supersportu. Je rychlé, bezpečné a dá se s ním jezdit každý den. Je to zkrátka skutečné auto, ne jen nějaký objekt, na který by se dobře koukalo a kolemjdoucí by vám ho záviděli.
Zní to fantasticky, že? Cenu sice automobilka veřejně nepřiznala, ale nejčastěji se spekuluje o částce okolo necelých 2 milionů liber (cca 56,9 mil. Kč). Všech pět kusů této limitované edice si přesto našlo majitele jen pár měsíců poté, co automobilka model oficiálně ohlásila. Milovníci designových, krásných a výkonných aut si zkrátka s penězi hlavu nelámou a Italdesign by díky tomu brzy mohl překvapit dalším podobným veledílem.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.