O luxusním roadsteru Italdesign Zerouno Duerta jsme dostávali zprávy ještě před začátkem ženevského autosalonu, ovšem nikdy jsme nebyli schopni z nich vyčíst nic konkrétního. Teď už sice konkrétní parametry známe, ovšem rovnou vás musíme upozornit, že tenhle speciál už je beznadějně vyprodaný.
Italdesign’s Zerouno Duerta, otevřená varianta klasického kupé Zerouno, je druhým produktem specializované divize Automobili Speciali, která pro mateřskou společnost Italdesign vyvíjí ty nejostřejší a nejbláznivější sporťáky světa.
Parametry jsou v podstatě shodné jako u varianty s pevnou střechou, tedy karoserie z karbonu, která je usazena na šasi z karbonu a hliníku. Motor pod kapotou je 5.2 litrový V10, který si Italdesign vypůjčil z Audi R8 V10 Plus, o výkonu 610 koní a 560 Nm točivého momentu. V zájmu maximální trakce a perfektní ovladatelnosti je výkon distribuován na všechna kola.
Od klasického modelu Zerouno se Duerta liší otevřenou karoserií ve stylu "Targa", jejíž odnímatelná střecha je vyrobena z karbonu. Kvůli tomu musela být pozměněna zadní část, na které byly vytvořeny dva výrazné oblouky, které mají v případě převrácení ochránit posádku. Střecha se sundavá ručně, ovšem na její uložení už ve voze nezbylo místo. K dispozici je však alespoň nouzová plátěná střecha - podobně jako u vozů Lamborghini či Bugatti se však nejedná o žádnou spásu a během jejího nasazování bezpochyby zmoknete.
Kvůli odstranění střechy, která u všech automobilů funguje jako velice důležitý prvek torzní tuhosti, bylo potřeba dodatečně vyztužit šasi. Jak moc se změnila váha atd. nám automobilka neprozradila, ovšem vůz jako takový dokáže stále bezpečně vyvinout rychlost okolo 320 km/h, což není vůbec špatné.
Aby měla automobilka jistotu, že vůz se ovládá jak má, najala si na jeho testování závodního pilota ze stáje Audi jménem Dindo Capello. Trojnásobný šampion okruhu v Le Mans následně prohlásil, že Zerouno perfektně ztělesňuje jeho představy o dokonalém supersportu. Je rychlé, bezpečné a dá se s ním jezdit každý den. Je to zkrátka skutečné auto, ne jen nějaký objekt, na který by se dobře koukalo a kolemjdoucí by vám ho záviděli.
Zní to fantasticky, že? Cenu sice automobilka veřejně nepřiznala, ale nejčastěji se spekuluje o částce okolo necelých 2 milionů liber (cca 56,9 mil. Kč). Všech pět kusů této limitované edice si přesto našlo majitele jen pár měsíců poté, co automobilka model oficiálně ohlásila. Milovníci designových, krásných a výkonných aut si zkrátka s penězi hlavu nelámou a Italdesign by díky tomu brzy mohl překvapit dalším podobným veledílem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?