O luxusním roadsteru Italdesign Zerouno Duerta jsme dostávali zprávy ještě před začátkem ženevského autosalonu, ovšem nikdy jsme nebyli schopni z nich vyčíst nic konkrétního. Teď už sice konkrétní parametry známe, ovšem rovnou vás musíme upozornit, že tenhle speciál už je beznadějně vyprodaný.
Italdesign’s Zerouno Duerta, otevřená varianta klasického kupé Zerouno, je druhým produktem specializované divize Automobili Speciali, která pro mateřskou společnost Italdesign vyvíjí ty nejostřejší a nejbláznivější sporťáky světa.
Parametry jsou v podstatě shodné jako u varianty s pevnou střechou, tedy karoserie z karbonu, která je usazena na šasi z karbonu a hliníku. Motor pod kapotou je 5.2 litrový V10, který si Italdesign vypůjčil z Audi R8 V10 Plus, o výkonu 610 koní a 560 Nm točivého momentu. V zájmu maximální trakce a perfektní ovladatelnosti je výkon distribuován na všechna kola.
Od klasického modelu Zerouno se Duerta liší otevřenou karoserií ve stylu "Targa", jejíž odnímatelná střecha je vyrobena z karbonu. Kvůli tomu musela být pozměněna zadní část, na které byly vytvořeny dva výrazné oblouky, které mají v případě převrácení ochránit posádku. Střecha se sundavá ručně, ovšem na její uložení už ve voze nezbylo místo. K dispozici je však alespoň nouzová plátěná střecha - podobně jako u vozů Lamborghini či Bugatti se však nejedná o žádnou spásu a během jejího nasazování bezpochyby zmoknete.
Kvůli odstranění střechy, která u všech automobilů funguje jako velice důležitý prvek torzní tuhosti, bylo potřeba dodatečně vyztužit šasi. Jak moc se změnila váha atd. nám automobilka neprozradila, ovšem vůz jako takový dokáže stále bezpečně vyvinout rychlost okolo 320 km/h, což není vůbec špatné.
Aby měla automobilka jistotu, že vůz se ovládá jak má, najala si na jeho testování závodního pilota ze stáje Audi jménem Dindo Capello. Trojnásobný šampion okruhu v Le Mans následně prohlásil, že Zerouno perfektně ztělesňuje jeho představy o dokonalém supersportu. Je rychlé, bezpečné a dá se s ním jezdit každý den. Je to zkrátka skutečné auto, ne jen nějaký objekt, na který by se dobře koukalo a kolemjdoucí by vám ho záviděli.
Zní to fantasticky, že? Cenu sice automobilka veřejně nepřiznala, ale nejčastěji se spekuluje o částce okolo necelých 2 milionů liber (cca 56,9 mil. Kč). Všech pět kusů této limitované edice si přesto našlo majitele jen pár měsíců poté, co automobilka model oficiálně ohlásila. Milovníci designových, krásných a výkonných aut si zkrátka s penězi hlavu nelámou a Italdesign by díky tomu brzy mohl překvapit dalším podobným veledílem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.