Odcizení auta není nic příjemného. Co tedy dělat, když nenajdete ráno svůj vůz tam, kde jste ho večer zaparkovali? Určitě je dobré nepanikařit, a postupovat podle následujících kroků.
Vždy totiž existuje ta "lepší" možnost, kterou je v tomto případě například odtažení vozidla za špatné parkování nebo z důvodu čištění silnic. Tuto variantu lze ověřit na telefonní lince státní a městské policie.
Pokud jste ale neměli "štěstí", pak byl váš vůz pravděpodobně opravdu odcizen. V takovém případě nezbývá nic jiného, než neprodleně kontaktovat Policii ČR, a to buď telefonicky nebo osobně na služebně. Důležité je uvědomit si, že jde o čas. Většina ukradených vozidel totiž stojí nějakou dobu někde opodál, například v zapadlých uličkách nebo na okraji města. Zloděj tak zjistí, zda je vozidlo vybaveno nějakým vyhledávacím systémem, kterým je například SHERLOG. Více jsme se způsobům zabezpečení věnovali v následujícím článku:
Než celou věc ohlásíme na Policii, je dobré si připravit veškeré dokumenty spojené s vlastnictvím a popisem ukradeného vozidla. Mezi důležité informace nepatří jen ty zřejmé, jako SPZ, typ a barva vozu, ale i identifikovatelné věci uvnitř vozu, dodatečné technické vybavení či poškození, a jakékoliv nápadné či nezvyklé znaky.
Důležité je samotné krádeží předcházet tím, že v autě neponecháváme žádné cennosti a parkujeme na dobře osvětleném místě. Například majitelé vestavěných navigací mají v tomto smůlu, jelikož právě toto zboží patří mezi zloději k tomu žádanému. Taková auta ale zpravidla nemizí celá a skončí "pouze" s rozbitým sklem a prázdným otvorem v přístrojové desce.
V Česku se ukradne ročně zhruba pět tisíc aut, a i když počet krádeží rok od roku klesá, objasněnost se podle policejních statistik dlouhodobě pohybuje kolem dvacetiprocentní hranice. Čtyři pětiny z celkového počtu tvoří starší vozy s nízkou mírou zabezpečení, které končí rozebrané na náhradní díly. Luxusnější značky jako Audi, BMW, Mercedes-Benz a Range Rover míří obvykle do Polska a odtud do zemí bývalého Sovětského svazu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?